Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#717812
Had net al even gereageerd op het bericht van Femke over Loebas.

Zoals gezegd hebben we Max vorige week een chemische castratie gegeven en binnen 1 dag is hij 100% veranderd wat eten betreft. Max was voorheen geen makkelijke eten, kip en kopvlees ging goed, lamsrib redelijk goed en verder werd het als snel moeilijker. We hadden met stukken snijden, verwarmen etc wel een redelijke ritme gevonden, maar prutsen bleef het.

En nu... ik wist niet dat Max kon schooien. Hij vreet werkelijk waar alles en snel.

Ander gevolg is dat hij nu ook snel dikker wordt. Op zich kan hij nog wel iets hebben, maar het moet geen dikke hond worden. Dus mijn vraag is zijn er richtlijnen voor minder voeren na castratie?

Oja Max weegt nu 30 kg en kreeg altijd 3,5%, dus ongeveer 1 kg per dag. Ik weet dat dat gemiddelde genomen erg veel is, maar hij bleef maar net aan op gewicht.
Door Nemosh
#718210
Ik weet niet hoe lang het nu precies geleden is , maar bij onze hond was de toegenomen eetlus maar van tijdelijke aard.
destijds had ik ook de hoop dat hij beter zou gaan eten maar na een week of zo had hij weer zijn oude eetpatroon .
heb me daarna nooit meer zorgen hoeven maken over zijn gewicht , dat hield hij mooi zelf op peil.
Door henneke
#718215
Bo weegt 31 kilo en krijgt 500 gram per dag in 1 maaltijd , en tijdens de wandeling zo af en toe nog een brokkie droog vlees en 's avonds na de laatste wandeling een snackje ( gedroogde vis , pensstaaf oid.) hiermee blijft hij keurig op gewicht . Vlak na zijn castratie vond hij wel dat hij meer te eten moest hebben maar ja ik werkte niet mee  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door