Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kagootje
#718127
ik heb eens een gesprek gehad met een fokker die altijd erg grote nesten heeft en dan heb ik het over 9 en 10 pups per nest...
hij zei me dat het geheim was dat hij helemaal geen kip aan zijn honden gaf, dat zou de vruchtbaarheid beinvloeden...negatief!

nu vraag ik me af of dit zo is en waar eht vandaan komt.
met BARF voer je toch regelmatig kip.....zit hier waarheid in of is het een fabeltje en kan iemand dat misschien onderbouwen?

thnx ;)
Door Kagootje
#718131
nee eigenlijk zei hij alleen dat zijn geheim was dat hij absoluut geen kip voert en dat het de vruchtbaarheid negatief zou beinvloeden...ik heb er toen geen reactie op gegeven omdat ik het raar vond...maar werd nu wel erg nieuwsgierig....dacht misschien weet iemand van jullie het
Gebruikersavatar
Door Angelique
#718133
Het verhaal gaat dat kip zoveel groeihormoon bevat dat dit de cyclus/vruchtbaarhied van de teef zou beïnvloeden. Nou leuk, een rondje langs de fokkers op alleen al  Bp en je zult zien dat ze allemaal wel kip eten in meer of minder mate, maar dat er toch overal wel heel fatsoenlijke nesten geboren worden. Zelf net nog een nest van 9 gehad.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718146
Angelique schreef: Het verhaal gaat dat kip zoveel groeihormoon bevat dat dit de cyclus/vruchtbaarhied van de teef zou beïnvloeden. Nou leuk, een rondje langs de fokkers op alleen al  Bp en je zult zien dat ze allemaal wel kip eten in meer of minder mate, maar dat er toch overal wel heel fatsoenlijke nesten geboren worden. Zelf net nog een nest van 9 gehad.
Nou het is maar goed dat je geen kip voert, anders had je misschien wel een nest van 15.  ;) :D
Door conleeuw
#718162
ellyenrob schreef: Ik wil het ook wel gaag weten of de vele hormonen die vaak in kip zit, invloed heeft op de vruchtbaarheid >:(
Jammer dat er weinig over bekend is.
nee, daar is volgens mij niet weinig over bekend, het is alleen zo dat er niet veel over gepubliseerd wordt, het wordt/werd. Ik wil niet raar doen, maar volgens mij worden groeihormonen verboden in vee voer in Nederland?? of heb ik het niet goed begrepen, ik weet wel dat er antibiotica in de voer aanwezig is, maar groeihormonen toch niet meer, buiten dan de illegale praktijken :-\ of ben ik nu een beetje naief?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#718163
ellyenrob schreef: Ik wil het ook wel gaag weten of de vele hormonen die vaak in kip zit, invloed heeft op de vruchtbaarheid >:(
Jammer dat er weinig over bekend is.
Hoeveel puppen moeten er bij de rauwvoerenden geboren worden wil het jou overtuigen dat het weinig invloed heeft. Het zou dan namelijk ook invloed hebben op de cyclus en ook daar hebben we hier in ieder geval geen problemen mee.

Laat de overkant maar komen met bewijzen dat het invloed heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#718164
conleeuw schreef: nee, daar is volgens mij niet weinig over bekend, het is alleen zo dat er niet veel over gepubliseerd wordt, het wordt/werd. Ik wil niet raar doen, maar volgens mij worden groeihormonen verboden in vee voer in Nederland?? of heb ik het niet goed begrepen, ik weet wel dat er antibiotica in de voer aanwezig is, maar groeihormonen toch niet meer, buiten dan de illegale praktijken :-\ of ben ik nu een beetje naief?
Jonge opgroeiende dieren zouden volgens zeggen van nature veel groeihormonen bevatten. Het gaat dus niet om groeihormoon wat toegevoegd is.
Wel zou je dan kunnen concluderend at ieder dier wat nog in de groei is ongeschikt is voor consumptie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718168
Angelique schreef: Jonge opgroeiende dieren zouden volgens zeggen van nature veel groeihormonen bevatten. Het gaat dus niet om groeihormoon wat toegevoegd is.
Wel zou je dan kunnen concluderend at ieder dier wat nog in de groei is ongeschikt is voor consumptie.
Maar dan zouden alle dieren die we voeren toch slecht voor de vruchtbaarheid moeten zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#718172
Dorothea2 schreef: Maar dan zouden alle dieren die we voeren toch slecht voor de vruchtbaarheid moeten zijn?
Ja precies en zou er volgens die wet er bij de barf/versvoerende fokkers nog geen hals nest geboren worden.
Door ellyenrob
#718175
Angelique schreef: Hoeveel puppen moeten er bij de rauwvoerenden geboren worden wil het jou overtuigen dat het weinig invloed heeft. Het zou dan namelijk ook invloed hebben op de cyclus en ook daar hebben we hier in ieder geval geen problemen mee.

Laat de overkant maar komen met bewijzen dat het invloed heeft.
Niet een kwestie van bewijzen, de vraag is of die verhalen die Kagootje gehoord heeft, op waarheid berusten.
Of dat het onzin is.
Maar wat ik uit de reakties opmaakt is het dus niet van invloed.
Door 202Spots
#718184
Kymythy Schultze
(Author, Natural Nutrition for Dogs and Cats)
schrijft hier:
http://www.asktom-naturally.com/naturally/animals.html
o.a:

ALL nutrients are important for pregnancy and whelping: protein, vitamins, minerals, fats, enzymes. They can all be obtained from raw food. Abundant raw meat, fish and eggs provide good quality protein. Raw chicken or turkey backs, necks and wings provide important calcium.
Door irmaa
#718188
jaren geleden, gaf een fokker ( een ander ras dan de mijne wel een groot ras) veel kalkoennekken, ( ik gaf alleen toen vers vlees (KVV) en toen nog brokken)
Ik weet niet meer hoe of wat in dat gesprek, een paar jaar geleden sprak ik hem weer en hij had dit soort dingen uit het menu gehaald vanwege dit soort problemen de grote hoeveelheid hormomen die in kalkoennekken zouden zitten. Nadat hij specifiek de nekken eruit had gehaald had hij minder problemen qua vruchtbaarheid.
Kan een toevalligheid zijn,  maar toen ik dit las vond ik het wel frappant.
Denk opzich dat het geen kwaad kan, misschien gaf hij wel  teveel van die nekken...........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door