Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#718154
Gister heeft Phoebe lekker lopen rennen op Soestduinen, spieren goed warm, niks aan de hand. Ik heb haar daarna alleen gelijk meegenomen op visite, waar ze met de andere honden in de tuin ging spelen, daarin werd ze onderste boven gelopen en ze bleef even zo gek liggen op haar zij. Leek wel alsof ze een spier verrekte in haar achterpoot of dat haar spieren in haar achterpoot ineens verkrampte van de koude tegels. Nu loopt ze een beetje mank. Als ze even heeft gelegen is het erger en moet ze op gang komen, ik denk dat ze die spier verrekt heeft ofzo, ik kan het gewoon alle kanten uitbuigen. Als ze gaat zitten draait ze voorzichtig op haar andere bil.
Ik geef haar Arnica, kan ik verder nog iets geven?
Door Mevroi Kruim
#718155
Ik zou haar gewoon lekker warm houden en gematigd in beweging. Voorr spierproblemen is dat bijna altijd het beste. Alleen als je merkt dat ze na beweging duidelijk slechter loopt zou ik haar ff rust geven.
Door Elise
#718160
Kruimel schreef: Ik zou haar gewoon lekker warm houden en gematigd in beweging. Voorr spierproblemen is dat bijna altijd het beste. Alleen als je merkt dat ze na beweging duidelijk slechter loopt zou ik haar ff rust geven.
Ze ligt onder een extra dekentje, dat laat mevrouw zich wel bevallen. En ach Spike ook maar onder een dekentje, die keek zo sneu ::) ;D

Ze heeft vooral start problemen, de rest van de wandeling loopt ze niet zuiver, maar het wordt van beweging zeker niet erger naar mijn idee.
Door Mevroi Kruim
#718174
Elise schreef: Ze ligt onder een extra dekentje, dat laat mevrouw zich wel bevallen. En ach Spike ook maar onder een dekentje, die keek zo sneu ::) ;D

Ze heeft vooral start problemen, de rest van de wandeling loopt ze niet zuiver, maar het wordt van beweging zeker niet erger naar mijn idee.
Achossie  :-* :-*

Pittenzakje! Lekker lokaal verwarmen. Vind ik zelf ook altijd puik helpen.
Door Lil
#718329
ik geef hier in zo´n geval meestal traumeel of trauma vetsem (is hetzelfde, alleen een ander merk).
Verder is alle wijze raad al gegeven  ;)
Helaas is rust meestal nodig bij een spierblessure, dat betekend wel beweging, maar voorzichtig (alleen hoe vertel je dat sommige honden, poeh dat weet ik altijd nog niet)
Door Lizzy
#718359
Ahh, arme Fieps! Ik geef in zulke gevallen Traumeel. Dat bevat arnica en een hoop andere stoffen die goed helpen. Knuffels voor je meiske!
Door Elise
#718707
Nou het gaat vandaag al stukken beter. Bas was thuis met de honden en had ze mee genomen naar het bos, alwaar Phoebe voorbij kwam stuiven, ondertussen zat hij zich te bedenken: huh, ze liep toch mank?? Viel allemaal behoorlijk mee dus, gelukkig voor de Fieps, ze loopt alweer bijna helemaal zuiver.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718880
Elise schreef: Nou het gaat vandaag al stukken beter. Bas was thuis met de honden en had ze mee genomen naar het bos, alwaar Phoebe voorbij kwam stuiven, ondertussen zat hij zich te bedenken: huh, ze liep toch mank?? Viel allemaal behoorlijk mee dus, gelukkig voor de Fieps, ze loopt alweer bijna helemaal zuiver.
:) gelukkig, dat is goed nieuws!  8)
Door Lil
#719142
Elise schreef: Nou het gaat vandaag al stukken beter. Bas was thuis met de honden en had ze mee genomen naar het bos, alwaar Phoebe voorbij kwam stuiven, ondertussen zat hij zich te bedenken: huh, ze liep toch mank?? Viel allemaal behoorlijk mee dus, gelukkig voor de Fieps, ze loopt alweer bijna helemaal zuiver.
Zo horen we het graag!  :)
Door Elise
#720697
Toch te vroeg gejuicht, ze loopt nog steeds niet helemaal goed, zeker niet als ze een tijdje heeft gelegen. Dus toch maar even een paar dagen op rust en traumavetsem besteld.
Door Elise
#720707
Vivian schreef: Getsie wat vervelend; beterschap voor Phoebe  :-*.
Vervelend voor haar ja, want ze is niet zo goed in rustig aan doen ::) Gister had ze weer een nieuw spelletje verzonnen, sprong ze ineens op mijn rug, ook lekker bevorderlijk voor die verrekking ::)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720709
Elise schreef: Vervelend voor haar ja, want ze is niet zo goed in rustig aan doen ::) Gister had ze weer een nieuw spelletje verzonnen, sprong ze ineens op mijn rug, ook lekker bevorderlijk voor die verrekking ::)
;D ik zie het helemaal voor me....
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#720747
Elise schreef: Gister had ze weer een nieuw spelletje verzonnen, sprong ze ineens op mijn rug, ook lekker bevorderlijk voor die verrekking ::)
Ik neem aan dat daar een foto van is???? ;D Wat een aap is het toch af en toe... Hopen dat ze zich een beetje kan inhouden, zodat het snel weer over is  :-* :-* :-*.
Door Elise
#720751
Judith van Sam schreef: Ik neem aan dat daar een foto van is???? ;D Wat een aap is het toch af en toe... Hopen dat ze zich een beetje kan inhouden, zodat het snel weer over is  :-* :-* :-*.
Nee geen foto, ik lag zelf tot 4x toe bijna op mijn snuffert :o Het is zo'n heerlijk grietje, ze bulkt alleen altijd van de energie, dus als ik haar op rust zet, verzint ze dit soort gekke spelletjes :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door