Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nakoi
#717402
Ik lees hier op barfplaats en in de boeken veel over lam.
Denk eraan de botten moeten niet te hard zijn!
Hoe oud zijn 'zachte' lammeren dan?
Wanneer worden het harde lammeren?
Wanneer worden harde lammeren schapen?
Dat is mij nu nog niet duidelijk (kan het niet meten).
Maar hopelijk weet een van jullie meer.

Groetjes Bob

Hier moet het staan
Door tieneke
#717418
Lam van oudere dieren kan knetterhard zijn zeker voor een net beginnende hond nog niet verstandig,als je twijfelt met een snoeischaar de ribben doormidden knippen...lukt dit makkelijk dan zijn ze goed,kom je er niet doorheen dan zijn ze waarschijnlijk te hard.
Door Nakoi
#717421
Nemosh schreef: Lamsvlees is van dieren van 7 tot 12 maanden.
Daarna mag het geen lamsvlees meer genoemd worden.
Dat klopt maar lammeren met welke leeftijd hebben zachte botten?

Groetjes Bob
Door Lizzy
#717609
Zuiglam heeft zeer zacht bot en alle lammeren tot de volwassen leeftijd hebben 'behoorlijk zacht bot' maar natuurlijk niet zo zacht dan kip, eend, konijn, etc.
Door Nakoi
#717822
Lizzy schreef: Zuiglam heeft zeer zacht bot en alle lammeren tot de volwassen leeftijd hebben 'behoorlijk zacht bot' maar natuurlijk niet zo zacht dan kip, eend, konijn, etc.
Heeft zuiglam dan het bot wat je nodig hebt?
Of kun je botten van oudere lammeren ook voeren?
Door K&D
#717957
Het ligt ook een beetje aan de grootte van de hond. Onze kleine dames krijgen lamsrib wel weg, maar ze moeten niet te oud zijn. Als ze een te hard stuk niet kapotkrijgen, dan gooi ik het na een tijdje weg.
Door tieneke
#717995
Cindy de Wolf schreef: Als je een al wat meer ervaren barfhond hebt, die dus al langere tijd botten e.d eet kan je rustig oudere lamsbotten/ribben voeren.
Hebben ze hier totaal geen moeite mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door