Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#717837
Bonny heeft altijd al problemen gehad met het eten.Dit had ze al met brokken, en ook nu met de carnibest.Het is elke keer weer, eet ze wel of niet. ik doe het eten in de bak, en dan begint het. Likken aan de bak, bijten aan de standaard, likken aan het eten.Soms begint ze te eten en vaak ook niet, ik haal het eten dan ook weg na een half uur, en dan krijgt ze het s'avonds weer. En dan begint het weer van voren af aan , likken bijten enz.Ze heeft vaak maagproblemen gehad, en ben toen begonnen aan probiotica en dit gaat aardig goed, niet echt maagproblemen meer.Maar ik wil zo graag dat ze lekker eet, :'( en niet elke keer dat gehannes met het eten. Wie herkent dit.
Door Bonny
#717844
ik denk zelf niet dat het aan de carnibest ligt, bij brokken deed ze dit ook. En ze is nu 1,5 jaar,of ze nu al wat met haar tanden heeft, weet ik niet. Misschien toch een aandachtspuntje?
Door conleeuw
#717856
ik weet niet of je al jou hond goed heb laten nakijken, maar dit soort gedrag rond de etensbak zie je ook bijvoorbeeld bij honden met een vergrote slokdarm, waar de slokdarm zeg maar te groot en slap is, ze willen eten, maar het wil niet echt lekker lukken, omdat het wegslikken niet goed gaat. . Ik weet dit omdat ik een hond had met dit probleem. Het staat op de lijst van erfelijke aandoeningen bij de boxer, dat wil niet zeggen dat jou hond dit heb, maar ik wil alleen aangeven dat er een fysieke oorzaak kan zijn??? :-\ spuugt Bonny ook de eten weer uit? en hoe is haar gewicht?
Door Bonny
#717892
Neen ze spuugt het eten niet uit. Ze weegt 29 kilo. Haar gewicht is volgens mij wel goed, als ik het vergelijk met andere boxers van haar leeftijd.
Door conleeuw
#717893
Bonny schreef: Neen ze spuugt het eten niet uit. Ze weegt 29 kilo. Haar gewicht is volgens mij wel goed, als ik het vergelijk met andere boxers van haar leeftijd.
dus, ze eet wel genoeg  8) dat is wel mooi, niet alle honden vallen hun eten dol enthusiast aan, hier ook een hond die eerst de eten door de kamer gooit, er op springt en dan als ze de hele dans heb gehad beslist ze of ze het nu wel of niet gaat eten :-\ ;D ;D ;D
Door amiwoods
#717927
mijn  sabueso's hadden ook wel eens van die kuren met eten.
dat is wel verdwenen toen ze op volledig samen gesteld gingen.
bij KVV hadden ze ook dagen dat gewoon niet aten, ik haal het weg, dan maar niet eten, als ze honger krijgen gaan ze vanzelf weer eten, langer dan 2 dagen hielden ze dat nooit vol ;)
misschien een idee om ook eens wat losse onderdelen te gaan voeren.
Door Ron
#718046
Onze corgi had dit met brokken en in het begin met kvv hij liep rond zijn bak en ging er tegenaan duwen erop kauwen en soms zelfs de bak
omgooien. Nu hij aan KVV (Duck) gewent is is dit eigenlijk verdwenen. We zijn nu wat barf dingetjes aan het proberen en hier weer hetzelfde
hij haalde de kippenvleugel uit de bak en wandelt er wat mee rond (wil hem zelfs verstoppen  tussen de bank >:( ) bij ons werkt het tot nu
toe heel goed om over iets nieuws de eerste paar keer gekookt water (heel klein beetje!) heen te doen dan komt de geur beter vrij
(tip gekregen op dit forum) dit werkt echt goed en dan eet hij het wel (ruikt het ook veel beter voor hem)
Door MarijeJoanne
#718050
Hoelang ben je al op vers over? Wat geef je daarnaast nog allemaal aan je hond?

Want ja, ik herken dit, al dan niet in zo erge mate.
Gizmo was altijd aan het trutten met zijn eten toen hij nog op brok stond, gewoonweg niet eten of maar een klein beetje. Voor vele dingen haalde hij gewoon zijn neus op en liep er van weg.
Vaak overgeven en nog wat van zulke verschijnselen.
Alleen bij Gizmo is het wel over gegaan toen we hem op vers over hebben gezet.
Klachten zoals overgeven ed zijn zo goed als verdwenen.
Meneer heeft een gezonde eetlust ervoor terug gekregen, hij eet nu zo ongeveer alles wat voorhanden is, ook dingen die niet voor hem bestemd zijn  :-X :D
Hij is dus als een blad aan de boom omgedraaid 8)

Hij staat nu al best een tijdje op vers, en nu krijgt hij af en toe ook wel iets te pakken wat eigenlijk in de caterogie 'niet-goed' valt (zoals een stukje brood) zonder dat hij er problemen mee krijgt.
Vroeger keek hij daar helemaal niet naar om, eten was niet leuk.
In mijn ogen komt dit omdat op brok zijn darmflora naar de knoppen ging en op vers hersteld is, zo ver zelfs dat hij nu tegen dingen kan waar hij eerst niet tegen kon.
Dat hij nu hij op vers staat goed wil eten en toendertijd op brok niet, komt volgens mij omdat hij de link legde met eten is een vervelend gevoel en nu niet meer.
Dat heeft natuurlijk wel tijd nodig gehad, dat die link verdween, maar ook dat zijn darmflora weer kon herstellen.
Door MarijeJoanne
#718054
Oh ja, in het begin sleepte hij ook eerst met zijn barf-materialen voordat hij het op at, maar dit was meer omdat hij het blijkbaar leuker vond om tussen de mensen in de woonkamer zijn eten op te eten :D
Deed hij met zijn brokken ook, steeds een paar brokjes naar de woonkamer slepen om het daar op te eten.
Nu krijgt hij daar de kans niet meer voor, barf-materiaal in afgesloten ruimte zodat die niet door het hele huis word gesleept, en kvv gewoon in de bak.
Dat is ook niet echt sleepbaar spul, dus dat wordt daar wel opgegeten.

Andere hond erbij nemen is ook een optie ;D
Sinds wij een 2e hond erbij hebben, gaat alles glad op ::)
Naast dat Gizmo nu wel wil eten, weet hij ook dat als hij ervan wegloopt, de andere hond het op eet. En daar past hij nu voor, toen met brokken maakte hem dat weinig uit.
Door pallas
#718157
Het lijkt mij dat je hond eten associeerd met stress. misschien heeft ze het op eten van voer toch samen gevoegd met de maagpijn die ze vroeger gahad heeft.
Geef je altijd het eten in een bak en op dezelfde plek?
Als het dus niks lichamelijks is kan je dit gedrag misschien doorbreken door bv het voer op een (plastic) matje te leggen en op een ander plek. Of je je hond moet belonen voor het gaan eten hangt sterk af van het type hond. Soms werk super negeren nl ook heel goed.

als dit naa een week of wat geen verbetering geeft zou ik toch nog even verder zoeken naar iets medisch.
Door Bonny
#718429
ik heb gisteravond contact gehad met pauline, zij is mijn Carnibest leverancier, en vertelde mij dat ik toch teveel Carnibest voer.Ik gaf Bonny 2 maal daags 500gr.en dit is toch veel te veel, ??? vandaar misschien dat ze niet zo gretig is met eten.Ze heeft misschien met minder toch genoeg, vandaar dat gebijt en getuttel met de voerbak.Ik probeer haar nu minder te voeren, kijken of dit beter gaat.Iedereen nog bedankt voor jullie reacties. Ik houd jullie op de hoogte.
Door Femke
#718448
klinkt misschien stom, maar heeft je hond een stalen voerbak? Sommigen honden hebben er een gloeiende hekel aan, helemaal als de halsband-ketting ertegenaan kan rammelen of hij met lawaai over de grond kan schuiven....

Mijn hond had vroeger ook altijd een halsband met een stukje ketting ertussen, hij wilde pertinent niet eten met die band om.
Door Bonny
#718520
Femke schreef: klinkt misschien stom, maar heeft je hond een stalen voerbak? Sommigen honden hebben er een gloeiende hekel aan, helemaal als de halsband-ketting ertegenaan kan rammelen of hij met lawaai over de grond kan schuiven....

Mijn hond had vroeger ook altijd een halsband met een stukje ketting ertussen, hij wilde pertinent niet eten met die band om.
ze heeft wel een stalen bak, maar die zit in een standaard. En ze heeft overdag geen halsband om.
Door pallas
#718742
Bonny schreef: ik heb gisteravond contact gehad met pauline, zij is mijn Carnibest leverancier, en vertelde mij dat ik toch teveel Carnibest voer.Ik gaf Bonny 2 maal daags 500gr.en dit is toch veel te veel, ??? vandaar misschien dat ze niet zo gretig is met eten.Ze heeft misschien met minder toch genoeg, vandaar dat gebijt en getuttel met de voerbak.Ik probeer haar nu minder te voeren, kijken of dit beter gaat.Iedereen nog bedankt voor jullie reacties. Ik houd jullie op de hoogte.
tja, te veel voeren..dan moet je hond ook wel te dik zijn wil die zijn eten laten staan.
Voeren doe je met je ogen, als je twijfelt kan je je hond eens naar een boxer fokker brengen om te voelen of ie te dik is.
Voor een actieve boxer (waar je bv ook mee traint) id één kilo vind ik niet te veel; mijn duitse staander en border collie zijn ook erg actief en eten ook wel een driekwart tot een kilo per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door