Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#717728
Hoe vaak lassen jullie een vastdag in.
Moet hier regelmaat in zitten of mag je het ook es weken overslaan.

Wil t graag weten.

Wil morgen namelijk weer wat meer geven en dan zaterdag een vastdag doen. De laatste keer dat ik dit deed was bijna 2 weken geleden.

Groetjes

Roellie
Door jantjehermien
#717735
Af en toe doe ik dat.Maar nooit meer dan 1 keer per week.Soms weken ook niet.Als ze bv een flinke portie gehad hebben en er de volgende dag nog op uit kunnen buiken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#717787
ik heb dit in het begin wel gedaan, 1 keer per week. Maar doe het niet meer. Soms wel met Didge als hij een wedstrijd heeft. Maar heb er zelf niet zo'n fijn gevoel bij :-\
Door Mevroi Kruim
#717853
Als m'n pet ernaar staat. Gemiddeld 1x per week maar kan ook 2x per week zijn, en niet op vaste dagen  ;D maar afwisselend. Meestal, zoals vandaag, nadat ze een dag echt veel gegeten hebben. Was gisteren nl op barftocht dus dan gooi ik er gelijk maar vast wat in, hoef ik dat niet in te vriezen  ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#717857
Ik heb hier geen schema voor. Ik ben een uitzonderlijk luie BARFer :D dus ik geef alles zoals het verpakt is en dus bijv. de dag na een eendenkarkas (die bijna een kilo of soms meer weegt) krijgen ze niks. Niet uit principe maar gewoon om ze niet te dik te laten worden. Ze krijgen bij mijn om-en-nabij 500 gram per dag en dan nog wel iets lekkers tussendoor.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718030
Hier ook geen vastendagen.
Gisteravond vergeten om kippenekken te ontdooien, dus Indy had vanmorgen geen ontbijt. Hij luistert opeens voorbeeldig vandaag. Zo goed dat ik het plan had opgevat om hem minder vaak te voeren. Tenminste dat was op de heenweg. Op de teruweg ging hij opeens lopen bedelen bij mensen die een boterham aan het eten waren en dat doet íe normaal nooit. nou lopen hier in de lunchpauze heel veel mensen in het bos te lunchen.
Even later lag hij half in de sloot op zoek naar eten, doet íe anders nooit  :D .
Hmmm toch maar geen vastendag, alhoewel zo´n perfect luisterend hondje is wel ideaal.
Door MarijeJoanne
#718060
Hier krijgen ze regelmatig een vastendag.
Mijn honden hebben nog nooit zo goed in hun vel gezeten, nu komt dit natuurlijk niet alleen door het vasten, maar door meerdere dingen.
Het bevalt mij iig goed.

Vastendag wordt trouwens wel gecompenseerd, dus dag ervoor of dag erna krijgen ze dan meer.
Door evelyn02
#718079
Hier ook regelmatig (gemiddeld 1x per week) maar kijk gewoon hoe het uitkomt. Ik heb kleine honden dus na een flink eendenkarkas krijgen ze b.v. de volgende dag niets. Het bevalt me prima en ook de honden accepteren het zonder morren. het maakt het barfen met een kleine hond een stuk eenvoudiger.
Door Happy Tail
#718718
hier krijgt Baya 1 x per dag 500-600 gram. Een dag zonder dat gaat echt niet lukken denk ik. met deze hoeveelheid kan ik haar op gewicht houden. Ze krijgt een krappe 2%. Wel geef ik soms wat meer groentemix.
Als ik een vastendag in zou lassen wordt ze gek denk ik. Nu ligt ze soms al te rillen van de honger als we een lange wandeling in de kou en regen hebben gemaakt.
Door roefus
#718968
Roefus krijgt zéker 3 procent, waarschijnlijk meer (1400 gram per dag).
Daar wordt-ie geen spat te dik van.
Geef ik hem méér...dan eet hij dat niet op.
Geef ik hem minder...ook goed.
Als ik hem laat vasten (is wel eens gebeurd), dan eet hij de dag erna goed, maar niet méér.
Hij vindt het wel best.

Ik heb er dus geen zin in.
Nu geniet hij van zijn maaltje, als ik niets geef...tja...vindt hij niet leuk en ik ook niet.
En bovendien: ikzelf ben nog NERGENS door overtuigd dat 'vasten' zo geweldig is.
Alles wat ik erover gelezen heb, trek ik in twijfel.
En uiteindelijk kijk ik naar MIJN honden en hoe zij reageren.

Ik begrijp best dat andere honden het er extra goed op doen.
En dan is het wellicht ook goed dat ze vasten.
Daar heb ik verder geen oordeel over.
Maar in ONZE situatie, vind ik vasten niks.
Ons 'dagpatroon' is er ook niet op ingesteld.
Er is elke dag volop beweging, en ik wil niet afhankelijk zijn daarin van een vastendag.
Laatst gewijzigd door roefus op za 03 mar 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door