Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aisha
#717964
Ik ben een leek,heb een Rhodesian Ridgeback pup van 5 maanden en overweeg om met Barf te gaan beginnen. Hoe pak ik dit aan?
Door Mevroi Kruim
#717965
Hoi, welkom hier!
En goed dat je op vers wilt overgaan.

Wil je echt gaan barfen? Dan kun je het beste de beginnersdocumentatie in de Zelf samenstellen-hoek doorlezen, hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  en in de bibliotheek alhier gaan kijken voor wat uitgebreidere info.

Wil je kvv gaan voeren? Dat is de makkeljkste manier om vers te voeren en als begin sowieso niet verkeerd. In dat geval lees je hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html ff de beginnersdocumentatie door.
Door aisha
#719298
Bedankt voor de zoekadressen! Ik ga me in ieder geval vast inlezen. Verder ben ik al begonnen om haar Carnibest te geven. Nu nog even icm het restant Farmfood wat ik nog heb, daarna volledig over tot ik wat meer idee heb bij BARF. Ik heb nu nog het idee dat het een enorm werk is om ervoor te zorgen dat de pup voldoende van alles binnen krijgt.
Door Mevroi Kruim
#719733
Niet meer werk dan om te zorgen dat je zelf, of je kinderen, genoeg van alles binnenkrijgen  ;) Minder werk zelfs, honden verantwoord voeren is makkelijker dan mensen verantwoord voeren vind ik.
In kvv zit alles wat je hond nodig heeft, net zoals in brokken. Dus als je dat voert hoef je je niet druk te maken over de vraag of hij alles wel binnenkrijgt. Het nadeel van kvv is dat het gemalen is, je hond heeft het dus in 0,01 seconde binnen en hoeft nooit lekker te kauwen en te knippen en te scheuren. Daarvoor is echt niks beters te bedenken dan flinke lappen rauw kopvlees of pens, en natuurlijk vleesbotten. En verder weet je nooit precies wat een fabrikant in z'n voer stopt, net als bij brokken trouwens. Met barf weet je exact wat je hond eet. Geen toegevoegde koolhydraten, geen overmaat aan kip of pens, en lekker knagen dus.

De moeite zit 'm niet in het samenstellen an sich, da's echt geen hogere wiskunde, maar in het scoren van de ingredienten. Daar moet je vaak wel wat tijd en energie in steken, zeker als je niet in de buurt van Rotterdam of Alkmaar woont  ;D ;D ;D
En uiteraard kun je niet zonder een flinke vriezer. Barfers zijn een zegen voor de vriezer-fabrikanten en -verkopers  ;D ;D ;D Kijk, als je in Rotterdam woont ga je gewoon ff elke week naar het Islamcentrum, inslaan. Dan kun je met een klein vriesvakje volstaan. Maar woon je niet in de buurt van barf-paradijzen dan moet je reizen voor je spullen. En dan scheelt het enorm in tijd en geld als je groot kunt inslaan, en dan bedoel ik echt rond de honderd kilo per keer, of meer als je plek hebt. De prijs per kilo is dan lager dan wanneer je voor elke 20 kilo 50 km moet reizen.

Overigens he .... die Farmfood .... ik zou er het lokale asiel gelukkig mee maken  ;)
Maarja, dat ben ik ...
Toen ik mijn pupsel meenam compleet met het gebruikelijke zakje brokken, was ik nog serieus van plan om hem geleidelijk over te zetten. Totdat we thuiskwamen en Tara haar gebruikelijke barfhap kreeg. Ik kon het gewoon niet meer over m'n hart verkrijgen de kleine pluis die smerige meelzooi te voeren. Het zakje puppenbrok is dus door een niet-barfende bevriende hond opgegeten en Kátur ging gelijk op de kippennekken. Smullen! En nooit een centje pijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door