Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nemosh
#717013
Hoi als herstartende BARF -er kom je toch nog voor onverwachte dingen te staan.
Inmiddels hebben we Nemosh zover dat hij vlees eet zelfs grote strukken maar nu wil hij het gehakt waar groent en fruit in zit niet hebben.
Hij ruikt het verschil en draait dan demonstratief om met een blik van hier heb je mee gerotzooid!  Nu lees ik dat veschillende honden gewoon samen met  hun baasje een appeltje delen.
Deden ze dat vanaf het begin of is dat later gegroeid dat ze die dingen eten?
Alle tips zijn welkom en alvast bedankt
Door conleeuw
#717022
Ik heb ook honden die niet zo staan te wachten op groentenmix (let wel, niet prut ;D) maar als ik een blikje vis (sardientjes) er doorheen mix, dan willen ze het wel opeten, wel moet ik opletten dat de verhouding vis/groenten niet te veel leun richting groenten ;) met moeite, wordt hier dus wel eens groenten gegeten, favoriet wordt het volgens mij nooit :-\
Door tieneke
#717029
Groentenmix apart geven dus zonder de fruitmix?
Hier gruwelen ze van fruitmix en eten het met tegenzin dus gooi ik er een lepel biogarde bij.
Geef het nog maar af en toe want ik doe ze er echt geen plezier mee.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#717036
Nemosh schreef: Hoi als herstartende BARF -er kom je toch nog voor onverwachte dingen te staan.
Inmiddels hebben we Nemosh zover dat hij vlees eet zelfs grote strukken maar nu wil hij het gehakt waar groent en fruit in zit niet hebben.
Hij ruikt het verschil en draait dan demonstratief om met een blik van hier heb je mee gerotzooid!  Nu lees ik dat veschillende honden gewoon samen met  hun baasje een appeltje delen.
Deden ze dat vanaf het begin of is dat later gegroeid dat ze die dingen eten?
Alle tips zijn welkom en alvast bedankt
Vienna eet de prutjes niet als er niet veel stinkspul door zit, pens, o.i.d
Didge en Kay zijn kliko's ;)
Kay is gewend van de fokker fruit te eten. En Didge, tja eet eigenlijk alles wat ik hem voorschotel ;D
Door macgirlie
#717055
Mijn honden eten ook geen fruit. Groentemix met daardoor een blikje sardines, cottage cheese of iets dergelijks lusten ze wel graag. Dus ik zou zeggen, skip het fruit gewoon.
Door tieneke
#717070
trimsalon schreef: Kay is gewend van de fokker fruit te eten. En Didge, tja eet eigenlijk alles wat ik hem voorschotel ;D
Hier eten ze dus wel graag fruit zo uit het handje maar het moet niet te zuur zijn.
Door Danny
#717090
Ik heb Gina van de week, wat stukjes appel gegeven, heeft ze lekker opgesmikkeld.
Komkommer stukjes werden ook opgegeten en sp boontjes gingen er ook goed in!

Wel zo makkelijk om meteen maar aan te wennen met een pup!
Door pallas
#717093
hier het ik één "vegetarische" hond die kwijlend naast een bak sperciebonen of wortels zit en één die lust af en toe een klein stukje fruit maar groente? blèèh  alleen maar als er nog vis of pens doorheen zit. ;D
Door Nemosh
#717384
Dus je kunt of het een of het ander geven zonder dat er tekorten optreden.
Vroeger toen ik nog niks wist dat er groent of /en fruit gegeven moest worden gaf ik ze gewoon vuile pens dus als ik dat nu weer zou doen zou dat voldoende zijn?
Inmiddels ben ik zo door de commerciele brok verpest dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Bij mijn eeste hond had ik nog nooit van een hondebrok gehoord en kregen ze vlees omdat ik niet beter wist dat honden vleeseters waren. Toen is er zoveel op me ingepraat dat ik slecht voor mijn hond zorgde als ik geef brok gaf  >:(
Nu moet ik dus weer terug naar waar ik 24 jaar geleden begonnen ben ;D
Door Lizzy
#717607
Er zijn groeperingen die hun honden helemaal geen groentes geven. Ik kan het daar niet mee eens zijn, maar vooruit. Fruit met vlees combineren is sowieso geen goed idee. Vlees + fruit veroorzaakt gisten in de darmen. Je kunt alleen groentemix mengen met vlees (kleine beetjes groentemix), kijken of ze het dan wel lusten. Eventueel kun je gekookte groentes, restjes van je eigen maaltijden (geen prei en geen ui) proberen. Sommige honden vinden rauwe groentemix goor maar vinden gekookte groentes heerlijk.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#717867
Groente en/of fruit geven is helemaal geen must hoor! Zeker als je hond het niet wil eten, ook niet nadat jij er van allerlei 'lekkers' door hebt gedaan, zou ik er gewoon mee stoppen. Misschien wil ie wel een stukje komkommer knabbelen of een schijfje appel uit de hand eten.
Door tiny
#719507
:D Hier mik van alles in de gf mix. Veel groenten, beetje fruit, noten, kruiden, knoflook, karnemelk, honing. En dan geef ik een portie met huttenkase en of een beetje orgaanvlees. Ze doen er een moord voor. Ik zou het bij wijze van spreke elke dag wel kunne geven. ;D ;D ;D
Door Happy Tail
#719537
hier gaat de groetenmix er alleen in als er iets van sardien uit blik in zit. Hoeft maar een iniminipietepeuterig stukkie te zijn :D maar zonder gaat het echt niet.
Dus mischien kun je het lekker genoeg maken met wat vis uit blik of iets anders erdoor waardoor ze het lekkerder vinden.

en even Off Topic: krijgen je fretten ook vers? hier gaat regelmatig ook vlees in het hok en dat is echt smullen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door