Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nathalie.
#717225
Ik vond onderin de vrieser een pakje lamshart van runner (440 gram) met de datum 01-06-06. Ik wilde het eigenlijk al weggooien maar ik vraag het toch nog maar even hier. Aan Vixinn geven of beter weggooien?
Door 202Spots
#717235
Kan best nog wel gegeven hoor!
Misschien zit er wat freezerburn aan,maar is prima voor de hond.

~~~~~~~~~~~~
Type of Meat Freezer Storage Time

beef 6 months
lamb 6 months
veal 4 months
pork (fresh) 4 months
variety meats 3 months
poultry 4 months
ground beef 6 months
ground lamb 6 months
seasoned sausage 2 months
fish 6 months
Door geer
#717255
Ingevroren? Gewoon lekker geven! Ik gooi eigenlijk nooit dingen weg die over datum zijn. Soms vergeet ik een ontdooid bakje in de koelkast en trek ik dat na een paar dagen verwonderd open. Oke, ik sla stijl achterover van de lucht, maar mijn dames smullen nog net iets harder van hun groen uitgeslagen stinklapjes  ;D
Door Oso-Bayou
#717257
[quote="geer"]
Ingevroren? Gewoon lekker geven! Ik gooi eigenlijk nooit dingen weg die over datum zijn. Soms vergeet ik een ontdooid bakje in de koelkast en trek ik dat na een paar dagen verwonderd open. Oke, ik sla stijl achterover van de lucht, maar mijn dames smullen nog net iets harder van hun groen uitgeslagen stinklapjes  ;D
[/quote]
Hier ook....en nooit gemerkt dat hij last ervan heeft, of de ontlasting verandert.
Door Mevroi Kruim
#717276
Ik voer dat rustig, geen enkel probleem. Hooguit idd zoals Dory zegt wat freezer burn, dus een uitgedroogd stuk dat niet helemaal goed verpakt heeft gezeten.
EN net als Geer voer ik ook rustig spul dat meer dan een week in de koelkast heeft gezeten .. met knijper op neus, dat wel  :-X  Traktatie voor de honden! En geen enkel probleem. Kátur vindt vers ontdooid kopvlees maar zozo, maar na een aantal dagen rijpen is het goed te eten.
Door Nathalie.
#717294
Sja, toch maar opvoeren dan?
Ik laat het bakje wel ontdooien en dan kijk ik maar even hoe ik het er uit vind zien (als ik er wat aan kan zien). Wil niet dat Vix er last van krijgt maar ik begrijp dat jullie honden er geen problemen mee hebben.
Door 202Spots
#717297
Wanneer je nagaat dat er veel honden zijn die echte STRONT eten...en dat lekker vinden....
dan is die hart 'n gezonder  happie toch?
Gewoon geven hoor! 8)
Door Bullmastiff gek
#717451
Ik zou het ook gewoon geven hoor,, kwam laatst helemaal achter in de vriezer nog runderlappen tegen,, heb ik een maand of vijf geleden gekocht bij de netto ,, was reklame.
Heb ht hem gewoon gegeven. :D Niks gemerkt aan zijn ontlasting.
Door conleeuw
#717785
[quote="Tinker"]
Bij mij gaat alles wat over de datum is de kliko in,al is het maar 1 dag over tijd dan hoppetèè de kliko in! :D
[/quote] :o :o jij ben niet wijs  :o :o  :( de datum is toch een richtlijn, wil niet zeggen dat het meteen daarna niet meer goed is, deze datum staat in het engels meestal met "best before" dus niet, "verrot na"  :o nee hoor, dit is echt zonde !!! gewoon geven hoor, daar krijgen de honden echt helemaal niets van, ook niet als het een week over de datum is, helemaal gee vuiltje aan de lucht (stank mischien, maar meer ook niet)  ;)
Door conleeuw
#717845
[quote="Tinker"]
Pardon??Ik blijf er bij dat ik niks geef wat over de datum is,ik eet zelf ook geen dingen die over de datum zijn.Die datum staat er mijn inziens niet voor niets op.En dat jouw honden het prima kunnen verdragen dan is fijn,maar ik heb twee hondjes met een wat zwakker gestel,waarom zou ik enigsinds risico willen lopen?Vers voeren houd voor mij in dat het dan ook VERS moet zijn. ;)
[/quote]nou ben ik benieuwd wat'volgens jou de risico is als je vlees voer die een dag over de tijd is?? Even voor de duidelijkheid, vlees die een dag of zelfs twee dagen of meer over de datum is, is geen risico, niet voor een hond met een ijser sterk gestel maar zeker ook niet voor een hond met een zwakke gestel. Nogmaals het is een richtlijn.
Als je lees op de verpakking staat er ook

"ten minste houdbaar tot" ......... zeker niet maximaal houdbaar tot... dus, minstens tot de datum op de verpakking.
En tuurlijk, als jij dingen wil weggooien die op de datum zijn of een dag over, dan moet jij dat vooral doen, maar dat wil niet zeggen dat de mensen die dat niet doen onzorgvuldig met de gezondheid van hun honden omgaan. Absoluut niet, trouwens, zoals jij hier vast heb gelezen hebben de honden een maagzuur die nergens voor schrikt, die is er op gebouwd om "rijp" vlees te kunnen verwerken.  ;) dus ik zou zeggen, gooi weg als jij je daartoe geroepen voelt, maar als advies voor andere die onzeker zijn zou ik zeggen, vooral voeren, ook als het een paar dagen of zelfs een week over de datum is, zeker als het ingevroren is geweest ;)
Door Jojo
#717882
Helemaal mee eens, daarbij denk ik zelfs dat je een sterkere weerstand krijgt wanneer je zo af en toe eens wat extra bacterien binnenkrijgt. Denk dat je dat dan ook door kunt trekken naar honden!
Door Cindy de Wolf
#717885
Ook hier wordt vlees wat over de datum is gewoon  met smaak gegeten en never nooit niet problemen. Soms kom ik in die enorme vriezers weereens wat tegen waarvan ik denk :confused1: wanneer had ik dat nou gekocht en dan ontdooi ik het gewoon soms wat freezeburn maar ook dat wordt zonder problemen gegeten. Ik zou dus ook zeggen; gewoon geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door