Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#713665
wat mensen denken?

1 wat een gek mens die daar in de stromende regen nog in het park uren rondjes rent met haar honden..

2 wat een gek mens, naast een baan en drie kids altijd maar tijd vrij maken voor die honden..

3 wat een gek mens je werktijden en vergaderingen aanpassen voor die honden...

4 wat een gek mens om elke zondag om 8 uur  in de auto te stappen om te trainen met die honden...

5 wat een gek mens om dan ook nog wedstrijden te doen (behendigheid? was is dat?)

6 Geeft ze RAUW???......altijd al gedacht dat het een gek mens was......



Laat ze maar denken, ik weet wel beter!
Door Mevroi Kruim
#713693
pallas schreef: wat mensen denken?

1 wat een gek mens die daar in de stromende regen nog in het park uren rondjes rent met haar honden..

2 wat een gek mens, naast een baan en drie kids altijd maar tijd vrij maken voor die honden..

3 wat een gek mens je werktijden en vergaderingen aanpassen voor die honden...

4 wat een gek mens om elke zondag om 8 uur  in de auto te stappen om te trainen met die honden...

5 wat een gek mens om dan ook nog wedstrijden te doen (behendigheid? was is dat?)

6 Geeft ze RAUW???......altijd al gedacht dat het een gek mens was......



Laat ze maar denken, ik weet wel beter!





;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Beter goed gek dan fout normaal  ;D ;D
Door Marielle
#714652
Bij mij gaan ze vaak vragen stellen.
Zo hebben we toch al heel wat mensen in de goede richting gekregen.

Maar soms denken mensen ook dat het een of andere rage is.
(wat eigenlijk dus een goed teken is, want dat betekent dat steeds meer mensen over gaan)
Door Kagootje
#714955
mij kijken ze aan of ik een of andere gek ben....en dan komen de vragen:

rauw, das toch gevaarlijk
bot??? dat kan toch niet dat is toch gevaarlijk

en dan de klapper op de vuurpijl, omdat ik sbt heb en ze al niet lekker in de markt liggen qua aaibaarheid.....

dan krijgen ze toch ook bloed.....daar worden ze toch agressief van!!!!!!! :D

dus dan probeer ik er  nog een leuke wending aan te geven,...maar de meeste lopen dan hard door ???
Door evds
#717561
Laatst las ik nog op internet over hondenvoeding dat honden geen mensen zijn (je meent het) en DUS(ook heerlijke logica) elke dag op het zelfde tijdstip uit de zelfde bak dezelde brokken moeten eten  :o

Dan krijg ik toch wel zin om actief te gaan vertellen dan mijn honden elke dag op een ander tijdstip op een ander plaats(zoeken ze zelf in de tuin) een andere soort stuk vlees/bot/orgaan eten. Net als wij mensen  ;D ;D ;D ;D
Door Boefke
#717581
evds schreef:Dan krijg ik toch wel zin om actief te gaan vertellen dan mijn honden elke dag op een ander tijdstip op een ander plaats(zoeken ze zelf in de tuin) een andere soort stuk vlees/bot/orgaan eten. Net als wij mensen  ;D ;D ;D ;D
Wat eet jij raar ;D
Door Golum
#717758
Hihi, hier dezelfde reacties  ;D
Al raakte ik in gesprek met mn collega over voer, ze vertelde dat ze een zwaan met 1 vleugel had opgevangen omdat de boer m anders zou doodmaken. Ze had ook een reiger met 1 poot op het land, en ze voerde ze eendagskuikens en wat kruiden en andijvie enzo... De kat kreeg het ook wel eens (naast de brokjes). Maar mijn menu vond ze toch maar raar en eng (ze is zelf vegetarisch) :D
Toen ik begon te vertellen wat ik net allemaal heb geleerd over brokken raakte ze toch wel geïnteresseerd, toevallig had ik net het boekje van Tannetje Konings uit en gaf hem te leen. Dus wie weet is er nog hoop!
M'n andere collega vond me helemaal gek en zei dat haar hondentrainster had verteld dat brokken het beste voer is wat je kunt geven en dat het heel goed voor de tanden is. Toen ik haar erop wees dat het de maand is van de tandcontrole voor de hond (om dentastix te verkopen  ;D) vertelde ze enthousiast dat ze daar ook aan meedeed. Toen ik vroeg wat al die honden dan voor voer eten dat ze met tandsteen naar de dierenarts moeten keek ze toch wel bedenkelijk  ;D
Hihi, nog veel beginners enthousiasme hier dus met het vertellen, ik denk dat het wel afslijt als je 1000 rare onbegrijpelijke smoeltjes voor je neus hebt gehad  :)
Door roefus
#717761
Als ik eerlijk ben, dan kan het me feitelijk geen moer schelen hoe anderen erover denken.
Als iemand geïnteresseerd is (bijvoorbeeld mensen die hier thuis binnenwandelen en dan de voeding zien), dan wil ik er wel wat over zeggen. Ik krijg dan eigenlijk nooit negatieve reacties.
Wel soms verbazing, maar dat mag.
Laatst zei iemand: 'sjee, ze worden hier maar verwend'.
Dan zeg ik: 'ach, ze krijgen gewoon hetzelfde voer als hun voorvaderen, alleen...die moesten ervoor knokken..dus ja..je hebt gelijk..dat is verwend' :D
OF ik zeg dat ik liever mijn beestjes verwen, dan de aandeelhouders van de brokken  ;D
Door Doresa
#717770
Tja hoe andere reageren................. meestal heel dom..............
Zoals, mijn hond heeft blaasgruis, dus ze staat op dieet voer ven de DA.
Of...........mijn hond heeft een gevoelige maag............dus moet ze speciale brokjes...van de DA.
Of.................versvlees?????????????????? daar word mijn hond dik van??????????? dus mag ze alleen gezonde brokjes???????????? ( zoooooooooooooooooooo Dommmmmmmmmmmmmmm)

Ik praat er dus eigenlijk niet meer over..............................arme hondjes, arme katjes.

Groetjes Yvonne
Door tieneke
#717967
Ach...van een paar mensen hier hoor ik dat brokken echt nodig zijn voor de tanden van hun hond  te reinigen  ::)...als ik dan het gebit zie van de hond van onze buren verderop ga ik haast huilen...vol met dikke schijven geel tandsteen!slik!!!  :-X
Deze hond krijgt dus de aller goedkoopste bagger brokken gemengd met blik...stinken dat het beest trouwens doet...durf haar eerlijk gezegd niet eens te aaien  :-[ hebben deze hond een tijdje terug 5 dagen verzorgd en het beest vrat die t*fus zooi niet eens...vind je het gek?
De katten kregen ook dit "hondenvoer ''... :o
Ze zijn waarschijnlijk lichtelijk geschokt dat wij rauw vlees geven,in hun ogen is dat pure verspilling.
Jammer dan,ze denken maar..zo Jaco gaat zo maar eens een paar kilo vlees voor morgen uit de vriezer sleuren  :P ;D ;D
Door ~anna~
#718896
De poelier op de markt begrijpt het heel goed heeft zelf ook evaring met rauw voeren.
Zie andere klanten weleens meeluisteren als we het over rauw hebben :D
De da zei altijd dat de honden er goed uitzien.
En thuis is iedereen ermee eens dat vers het beste is 8)
Met drollen opruimen zijn er soms mensen die kijken van zo dat gaat makkelijk en wat weinig ;)
Ken wel mensen met heel wat jaren honden evaring en die brokken nog steeds toppie vinden ::)
En mij proberen over te halen dat brokken het beste zijn ;D
Door cylke
#721482
Mijn moeder verklaarde mij voor gek  ;D
"Al dat extra werk", en "ze is toch goed op brokken".
En dan zei ze "ze moeten ontwormd worden", heb ik haar dan eens lekker uitgelegd dat chel geen pil meer nodig heeft, daar haar maag de wormen geen kans meer geeft  :D "Dat klinkt heel aannemelijk, was haar antwoord  ;)
Voor de rest vinden ze mij inderdaad al gek: ik sta ook zondag vroeg op, voor agilitytraining, ga elke dag 3x buiten, train obedience hahahaha...Maar hen mening kan mij gestolen worden  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door