Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#713459
ik weet niet waar dit bericht thuis hoort bij barf of bij cvv. want ik weet neit precies wat deze katten gevoerd is. dit is het bericht dat ik in mijn mailbox ontving. hebben jullie hier al eens van gehoord ' Hoi Linda,

Ik wil je even attenderen op het geven van alleen rauw vlees.

Het dier komt op alle fronten te kort.
De eerste gevallen worden nu al in Utecht aangeboden van kat(ten) die alleen op vlees leven.
Het skelet ligt letterlijk los in het lichaam en de dieren worden niet oud.

Denk hieraan!!
J. '



groeten Linda
Door Supermax
#713462
Nog nooit van gehoord. En ik denk dat dit of onzin is, of van mensen afkomt die geen idee hebben wat BARF en KVV inhoudt.... Oftewel te eenzijdig voeren en dan kan je denk ik best een zieke kat (of hond) krijgen.

Groetjes,
Mieke
Door Kefraya
#713488
Er zit wel een kern van waarheid in. Alleen maar spiervlees voeren geeft inderdaad tekorten, dat heet volgens mij het 'all-meat syndrom'.  Dat wordt altijd aangehaald als een van de redenen om geen vers te voeren, maar ik heb geen idee of er veel mensen zijn die dat op deze extreme wijze doen.
Zolang je kvv voert of let op de juiste verhouding botten/spiervlees/orgaan kan er niets fout gaan.
Door Suzan54
#713545
Sommige mensen staan toe dat hun dier zo eenzijdig eet en sommige mensen geven hun dier niets anders dan bijv. alleen lever of hart. Ik heb zo'n persoon gekend. Het was een oude buurvrouw van een vriendin en haar - zielige - Persje kreeg echt alleen hart, zo uit de koelkast, dag in, dag uit.

Maar ik denk zomaar dat dit een hoax is die via, via uit de commerciële diervoedingshoek afkomstig is. Aan ons is namelijk weinig te verdienen en straks gaat het opvallen dat onze dieren echt zoveel minder kwalen en zoveel ouder worden.
Door Mevroi Kruim
#713663
Ja, het 'all-meat-syndrome' is hier genoegzaam bekend, da's echt ouwe koek.
Maar wij voeren niet alleen spiervlees, of alleen hart, of alleen lever. ALs je barft of kvv voert dan voer je alle onderdelen van een prooi in de jusite verhoudingen. Dus spiervlees, orgaan en bot. En daarop worden katten heel gezond heel oud. Gezonder en ouder dan op brok. Rauwe dode dieren zijn namelijk het natuurlijke voedsel van een kat, in tegenstelling tot gekookte droge granentroep.
Door *Robin*
#713744
Ben het 100% met kruimel eens. Alleen vlees kan een kat ook niet op leven, je moet wel het complete menu aanbieden natuurlijk of dit nou kvv of barf of nrv is :)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#714954
ik denk ook dat het over iets gaat waar alleen vlees gevoerd is.
en dat is natuurlijk niet goed.
Door Femke
#715017
ik vind het trouwens een erg vreemd mailtje. Lijkt wel een soort bangmakerij  ::)
Door Borke
#715036
Ik heb op lezingen van de Stichting Felissana in Utrecht foto's ervan gezien - ziet er niet fijn uit, maar die dieren eten inderdaad geen botten.

Felissana wordt gesponsord door Royal Canin - dus het onderwerp was 'kat in het bakkie' voor de sponsor ;)
Door kimh
#717429
Schrok een beetje van dit berichtje...

Kan iemand me vertellen of ik het dan goed doe?

Ik geef ze om de dag Carnibest (333 gr. voor 2 kittens van bijna 10 maanden van 3.9 en 3.2 kg) , en dan de andere dag BARF.

Op de BARF dag kunnen ze de volgende dingen van me voorgeschoteld krijgen:
-Kuikens
-kippennekjes
-tonijn uit blik
-runderhart
-geitenhart
-kippenmaagjes
-vlees dat wij toevallig eten zoals kipfilet, biefstuk, bieflap, etc.
-rauw ei (1 x gedaan)

Alvast bedankt!
Door Nelly
#717656
Zaniematsu schreef: ik weet niet waar dit bericht thuis hoort bij barf of bij cvv. want ik weet neit precies wat deze katten gevoerd is. dit is het bericht dat ik in mijn mailbox ontving. hebben jullie hier al eens van gehoord ' Hoi Linda,

Ik wil je even attenderen op het geven van alleen rauw vlees.

Het dier komt op alle fronten te kort.
De eerste gevallen worden nu al in Utecht aangeboden van kat(ten) die alleen op vlees leven.
Het skelet ligt letterlijk los in het lichaam en de dieren worden niet oud.

Denk hieraan!!
J. '



groeten Linda
Sorry hoor, maar wat een onzin!
Door Mevroi Kruim
#717696
kimh schreef: Schrok een beetje van dit berichtje...

Kan iemand me vertellen of ik het dan goed doe?

Ik geef ze om de dag Carnibest (333 gr. voor 2 kittens van bijna 10 maanden van 3.9 en 3.2 kg) , en dan de andere dag BARF.

Op de BARF dag kunnen ze de volgende dingen van me voorgeschoteld krijgen:
-Kuikens
-kippennekjes
-tonijn uit blik
-runderhart
-geitenhart
-kippenmaagjes
-vlees dat wij toevallig eten zoals kipfilet, biefstuk, bieflap, etc.
-rauw ei (1 x gedaan)

Alvast bedankt!
Zoals Nelly al zegt, wat een onzin, dat bericht.
Niks om je zorgen over te maken dus.
En je dieet ziet er prima uit! Jouw katten boffen!
Door kimh
#717703
Bedankt!

Twijfel toch soms wel eens. Ze zien er fantastisch uit en hun gedrag is helemaal prima. Ze zijn lekker actief en vinden het eten heerlijk...

Toch twijfel ik er wel eens aan, omdat ik niet zo veel weet van BARFEN. Ik ken de % wel, maar hou me daar niet aan, omdat ik ze om de dag CB geef.

Zekerheid is toch wel fijn. Mijn mannen verdienen het beste en dat probeer ik ze dus ook te geven...
Door Mevroi Kruim
#717745
Wat voor andere criteria zou je willen aanleggen dan dat ze het fantastisch doen op jouw dieet? Ik kan zo gauw niks verzinnen eerlijk gezegd. Voor mij is dat het enige dat er uteindelijk toe doet, dat je dieren het geweldig doen op verse voeding.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door