Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#716956
Dit is wss. een stomme vraag.,maar ik vraag me af of onze spaniel die niet tegen kip kan automatisch allergisch  voor andere graan gevoerde dieren kan zijn.Ik durf haar geen eend (tam) te voeren uit angst haar weer een "stoot" jeuk en uitslag te geven.Ze volgt nu de bicom bioresonantietherapie en daar is uit gebleken dat ze NIET allergisch is voor kip en granen......maar als ik haar kip geef krijgt ze WEL jeuk en uitslag......Haar immuun systeem is van slag door de weil,parvo,para-influenza en rabiesentingen.Ze heeft nog nooit eerder tamme eend gegeten....zou ik het  haar kunnen geven?????Heeft iemand hier ervaring mee???
#717075
Nee, dat hoeft niet. Een eend is geen kip, het zijn echt verschillende diersoorten en hun vlees heeft ook een andere samenstelling.
Wat wel zou kunnen is dat je hond niet allergisch is voor kip maar voor graan, en in dat geval kun je dezelfde reactie verwachten, als je hond bij het eten van kip of eend ook direct graan binnenkrijgt (maag of krop bv).
#717168
Hier ook 1 die dus niet tegen kip kan, ik ben daarna tamme eend gaan proberen en Balou krijgt hier dus idd ook jeuk en rode uitslag van. Dat hoeft bij jouw hond natuurlijk niet zo te zijn maar ik vond het typisch omdat dit dus idd graangevoerd dieren zijn.
Verder kan hij tot nu toe alles verdragen.
#717312
tt-tjes schreef: Hier ook 1 die dus niet tegen kip kan, ik ben daarna tamme eend gaan proberen en Balou krijgt hier dus idd ook jeuk en rode uitslag van. Dat hoeft bij jouw hond natuurlijk niet zo te zijn maar ik vond het typisch omdat dit dus idd graangevoerd dieren zijn.
Verder kan hij tot nu toe alles verdragen.
Ik ben blij met vooral jouw bericht,want ik twijfelde erg om Mo toch wel of niet!!???eend te gaan geven.Ik denk dat ik er  toch nog maar even mee wacht.Ze heeft nog steeds  "ergens "uitslag van en om nou de gok te nemen met die eenden??Mo heeft al tijden geen nekken /magen  gegeten waar eventueel granen in zouden kunnen zitten.Het vlees van kip is dus echt de oorzaak(daar zitten dus al genoeg stoffen i n van oa.granen  !!?? waar ze allergisch op reageren!!??.
#717685
lyadeh schreef: Ze volgt nu de bicom bioresonantietherapie en daar is uit gebleken dat ze NIET allergisch is voor kip en granen......maar als ik haar kip geef krijgt ze WEL jeuk en uitslag......
??? Das gek! Wat zegt de br therapeute daar van?! Heeft ze daar een verklaring voor?!
#717695
Jojo schreef: ??? Das gek! Wat zegt de br therapeute daar van?! Heeft ze daar een verklaring voor?!
Ik was zo verbaasd dat ik er niet  op door ben gegaan.Over een week moet Mo er weer naar toe en ik wil het er dan even  uitgebreider  over hebben.Volgens mij maakte ze wel een opmerking ( bij de eerste behandeling)van dat het immuunsysteem  van slag was en dat dat eerst weer op orde moest zijn. Ze zei wel dat  er een mogelijkheid was dat Mo wss. straks  weer alles kon eten.!!!!Maar ik vond het best wel spannend en heb mss. niet alles goed begrepen.
#717700
Loti schreef: Floor krijgt nu 2 maanden cb eend / rijst en dat gaat prima.
Van voeding waar kip in zit krijgt ze huiduitslag en jeuk.
Van een klein stukje ei heeft ze geen last, dat vind ik dus heel vreemd.
Het kan dus best zo zijn dat MO wel tegen eendenvlees kan.....Van ei krijgt ze ook jeuk ... ook kan ze niet tegen eendenei !!! ,maar van kippeneierschaal krijgt ze weer géén jeuk.!!!!!.Maar ik wacht toch nog maar met het geven van eend. Als ze helemaal schoon is ga ik het  uitproberen .Zie dan meteen of ze er wel of geen uitslag/jeuk van krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door