Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tschabo
#717302
Goedenavond allemaal,

Even een vraagje over het volgende:
Ik ben met een aantal van mijn honden kort overgeschakeld van brok naar diepvriesvoeding. Nu heb ik hier ook een teef die 4 weken zwanger is en twijfel erover om haar op dit moment over te zetten.

Weet iemand of het verstandig is om haar nu over te zetten?
Door Hanny
#717377
Ik zou haar gewoon overzetten, net als de andere honden.
Als je de voorkeur geeft aan kvv. boven brokjes, lijkt me een goed idee, dat zal dat zeker voor je zwangere teef gelden.
Volgens mij is er geen enkele reden om dat niet te doen.
Waaarom twijfel je trouwens, verwacht je problemen?

Hanny
Door tschabo
#717385
Nou, het is omdat ik de voeding verander die de teef al heel gewend is. Natuurlijk heeft dit invloed op haar hele lichaam. Ik vraag me af of dat op dit moment geen negatieve gevolgen heeft voor de pups.
Door amiwoods
#717394
mijn ouders voeren altijd brok maar tijdens de dracht en zoogperiode geven ze de teef volledig KVV. nooit een probleem geweest met omzetten.
ik ken meer fokkers die het op die manier doen.
Door Hanny
#717413
Ik zou zelf helemaal niet bezorgd zijn bij een omschakeling.  Volgens mij is het een positieve verandering.
Als je zelf twijfelt, moet je goed na gaan of je het onverantwoord vindt i.v.m. de zwangerschap.
Niemand kan je iets garanderen, er kan toch altijd iets gebeuren wat niet met voer te maken heeft en dan zou je jezelf misschien verwijten, dat het jouw schuld is, omdat je anders bent gaan voeren.
Je kunt vragen en vragen en nog eens vragen, maar jij moet beslissen.

Hanny
Door john199
#717442
ben zelf overgeschakeld van brok op kvv tijdens de dracht van mijn teef heb hier geen problemen mee gehad ben na de bevalling op advies van de DA even terug gegaan naar brokken maar zag gelijk de hoeveelheid melk afnemen bij mijn teef pups bleven ook onrustiger ben toen gelijk weer overgestapt (cold turkey) wederom zonder problemen geen diaree ed. en binnen 2 dagen weer tevreden pups en vollop melk.
Door mirjam_dc
#717452
Wat mij dan telkens zo verbaast, is dat het dus blijkbaar voor een zwangere/zogende teef wel goed is om over te schakelen op vers maar dat daarna het arme beest weer terug moet naar brok, omdat dat zoveel beter is, volgens de DA. Dit soort logica gaat mijn begrip dus te boven ???

Als ik jou was Tschabo, zou ik geen moment aarzelen!

Groetjes,
Mirjam
Door john199
#717493
Mijn DA vind brok dus ook beter maar ik hoef het gelukkig niet met haar eens te zijn dus alledrie mijn hondjes blijven lekker op kvv ook als de pupsels al gespeend zijn, verder is het overigens wel een goede DA die mij vaak goede adviezen ed. geeft alleen over vers en brok zijn we het niet eens
Gebruikersavatar
Door Angelique
#717590
[quote="mirjam_dc"]
Wat mij dan telkens zo verbaast, is dat het dus blijkbaar voor een zwangere/zogende teef wel goed is om over te schakelen op vers maar dat daarna het arme beest weer terug moet naar brok, omdat dat zoveel beter is, volgens de DA. Dit soort logica gaat mijn begrip dus te boven ???

Als ik jou was Tschabo, zou ik geen moment aarzelen!

Groetjes,
Mirjam

[/quote]

Ja maar, die dierenarts heeft nooit die dagelijkse verse hap geadviseerd :-X
Door tschabo
#717739
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb haar inmiddels met vers gevoerd. Smaakte natuurlijk zeer goed ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door