Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#717259
Tijger heeft net van mij zijn eerste 1dagskuiekn gehad en hij is er nu mee aan het spelen. ;D
Geloof dat hij nog niet helemaal door heeft, dat het kuiken als eten bedoeld is.  ;)
In de dw zeiden ze, dat als ik vaak 1dgskuiens zou voeren, dat ik dan de dooier er uit moest duwen, klopt dat?
Heb hem nu zo gegeven, zonder dat ik er verder iets mee gedaan heb, behalve laten ontdooien dan natuurlijk.
Door Mieuw
#717262
"de dooier er uit duwen"..? Echt nog nooit van gehoord (maar dat kan ook aan mij liggen).

Maar goed, mijn katten vinden het ook altijd leuk om er mee te spelen en pas daarna op te eten. Het geeft wel een zooitje hoor, dus ik hoop maar dat je hem dat kuiken op een plavuizen vloer gegeven hebt  ;D :P
Door Annicha
#717278
waar zit dan dan de "dooier" van het kuiken?  ;)

Hier is het trouwens ook 18 minuten spelen en hooguit 2 minuten eten!!!

Ik zet de waterbak inmiddels ook aan de kant zo'n nat kuiken maakt nogal wat vlekken....\ :P
Door Mevroi Kruim
#717286
Er kunnen resten dooier in de maag zitten. Dat merk je vanzelf als je bedenkt dat het een goed idee is om de kuikens klein te maken omdat sommige van je katten het maar helemaal niks vinden, zo'n rare gele pluisbal  :-X
Eidooier is van origine bedoeld als voedsel voor het kuiken in het ei, niet als voedsel voor de mens bij het zondagse ontbijt namelijk  ;D
De dooier eruit duwen heb ik nooit gedaan, ze eten het maar op.
Door Robian
#720541
Ik weet dat mijn tante vroeger de dooier wel eens uit de kuikens duwde.
Ze had een kat die van het eigeel aan de dunne raakte.
Door liessie
#727399
Inmiddels heeft tijger door, dat hij zo'n kuiken ook op kan eten, behalve er alleen maar mee te spelen.

Hij heeft er ook al voor gezorgd, dat 2 kuikens die op het aanrecht lagen om te ontdooien inmiddels ook van de aardbodem zijn verdwene.

Dit waren voor mij de eerste tekenen, dat hij ze op eet ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door