Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Firenze
#717132
Even een kort vraagje: een van mijn honden (ruwhaarteckels) is dol op verse kokosnoot. Kan dit kwaad? Ik geef haar nu maar hele kleine stukjes omdat ik niet zeker weet of het wel goed voor haar is, maar zij vindt het echt heerlijk en het is een echte traktatie voor haar!
Ik hoop een antwoord van iemand te krijgen!
Vast bedankt!
Door Lizzy
#717140
Ik denk dat de meeste honden kokos heel lekker vinden. Hier zijn ze er in ieder geval dol op. Het werkt iets laxerend, maar dat mag de pret niet drukken! Hier krijgen ze gerust 1 kokosnoot verdeeld over drie honden (Dalmatiers). Dus, om maar even kort en bondig antwoord op je vraag tegen geven of het kwaad kan: nee.
Door Malamoods
#717161
Ok, kwaad kan het dus niet..... Maar levert het ook iets op? Zo ja, wat?

Rachel.
Door roefus
#717220
Ik geef af en toe wat kokosmelk bij de groente.
Lijkt me in ieder geval calcium te leveren.
Ik kan me niet voorstellen dat het ergens slecht voor is.
Door 202Spots
#717238
Calcium valt tegen,maar cocos en cocosmilk bevat wel veel potassium.
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 28 feb 2007, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#717270
Kalium  ;)

Kokosmelk is geen melk zoals van een dier, het is ofwel het waterige binnenste van een kokosnoot, ofwel geraspt, geweekt en gezeefd kokosvruchtvlees.
Door 202Spots
#717288
kalium-kali-pot ash

Potassium in nutrition and medicine
A shortage of potassium in body fluids may cause a potentially fatal condition known as hypokalemia (see article for detail), typically resulting from diarrhea, increased diuresis and vomiting. Deficiency symptoms include muscle weakness, paralytic ileus, ECG abnormalities, decreased reflex response and (in severe cases) respiratory paralysis, alkalosis and arrhythmia.

Eating a variety of foods that contain potassium is the best way to get an adequate amount. Healthy individuals who eat a balanced diet rarely need supplements. Foods with high sources of potassium include orange juice, potatoes, bananas, avocados, apricots, parsnips and turnips, although many other fruits, vegetables, and meats contain potassium. Research has indicated that diets high in potassium can reduce the risk of hypertension
meer op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Potassium

Gelijk met Kruimel! ;)
ps.wanneer er nier problemen zijn dan niet geven..
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 28 feb 2007, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Firenze
#717363
Nu weet ik eindelijk wat meer! Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.  :)

Zo nu en dan enkele stukjes geven lijkt me dus helemaal geen probleem, maar het zal wel zijn zoals het met alles is: te veel kan nooit goed zijn....

Een waarschuwing om het niet te geven bij 'ECG-abnormalities' komt wel aan omdat net gistermiddag een hartruisje bij haar (mijn kokosfanaat) is geconstateerd. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door