Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#70961
met onze Twisseman. Hij zit nu sinds begin januari op Carnibest maar ik kan voor hem nog steeds niet de juiste hoeveelheid vinden >:(
Van 240 gram natuurvoer wordt hij te slank, 250 gram te slank, maar ga je hem 260 - 270 gram op een dag geven dan is hij weer te dik....... ??? ::)

pfff ik word er niet goed van. Hij krijgt veel beweging, we fietsen om de dag, er wordt met hem gewandeld en getraind. Hij zwemt minstens 1x per week. Hier in huis is hij ook druk bezig, druk spelen met zijn dochter en zus.

Wie heeft er een idee?
Door geer
#70963
Kan je het niet om en om doen? Doe ik met Ted ook... Als ik haar continu 300 gram zou geven, vind ik haar al snel iets dikker worden, geef ik haar 200, dan vind ik het weer te weinig... Ik voer iedere dag weer anders, 't schommelt tussen de 200 en 300 gram, afhankelijk van wat we die dag gaan doen EN hoeveel ik met haar wil oefenen (beloningen worden ingecalculeerd ;))...
Door Sander
#70967
Honden die net op rauwvoer staan vallen volgens mij in het begin vaak af, omdat ze niet gewend zijn aan de geringe hoeveelheid koolhydraten. Als ze er na een tijdje aan gewend zijn, kunnen ze meer energie uit het voer halen. Het zou best kunnen zijn dat hij daarom in het begin niet genoeg had aan 240 gram en nu misschien wel.
Door Nelly
#71324
[quote="Twister"]
met onze Twisseman. Hij zit nu sinds begin januari op Carnibest maar ik kan voor hem nog steeds niet de juiste hoeveelheid vinden >:(
Van 240 gram natuurvoer wordt hij te slank, 250 gram te slank, maar ga je hem 260 - 270 gram op een dag geven dan is hij weer te dik....... ??? ::)

pfff ik word er niet goed van. Hij krijgt veel beweging, we fietsen om de dag, er wordt met hem gewandeld en getraind. Hij zwemt minstens 1x per week. Hier in huis is hij ook druk bezig, druk spelen met zijn dochter en zus.

Wie heeft er een idee?
[/quote]Vind het idee van Geertje erg goed. Doe het zelf ook zo met mijn honden. De ene dag wat meer, de andere wat minder. Helpt dat niet, dan helemaal wat minder. En idd na verloop van tijd hebben ze minder kvv nodig hoor!
Door Paul_Barte
#71325
[quote="Twister"]

Van 240 gram natuurvoer wordt hij te slank, 250 gram te slank, maar ga je hem 260 - 270 gram op een dag geven dan is hij weer te dik....... ??? ::)

Wie heeft er een idee?
[/quote]

Maak me erg stug eerlijk gezegd. Van 10 gram meer of minder is het eigenlijk onmogelijk om verschil te zien of te voelen.
Theoretisch zou ik zeggen....voer de hond 255 gram LOL.
Door Twister
#71461
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Twister"]

Van 240 gram natuurvoer wordt hij te slank, 250 gram te slank, maar ga je hem 260 - 270 gram op een dag geven dan is hij weer te dik....... ??? ::)

Wie heeft er een idee?
[/quote]

Maak me erg stug eerlijk gezegd. Van 10 gram meer of minder is het eigenlijk onmogelijk om verschil te zien of te voelen.
Theoretisch zou ik zeggen....voer de hond 255 gram LOL.
[/quote]

Dat leek mij in eerste instantie ook stug. Maar mijn vriendin vond hem ineens veel dikker. Dus toch maar iets minder gegeven. Maar nu wordt hij weer te mager...... grrr
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71463
Zou dat ok niet door zijn vacht kunnen komen dat hij er dikker uitziet doordat hij een wat dikkere vacht heeft gekregen,ik krijg nu ook wel eens opmerkingen over donna,van is ze niet te dik,terwijl ik zzelf iets heb van ,ff oppassen want ze is nu wel erg schraal.
Door Twister
#71621
Charlotte was vanmiddag hier. En ik heb haar haar mening eens gevraagd over mijn Twissemans. Maar op de ribben is hij goed, alleen die knoken van zijn achterpoten dus op de rug zeg maar (gut hoe heet dat ook alweer ???) daar zie je de botten zowat zitten ???
Door diana
#71716
:o tja, ik voer ook gewoon op mijn gevoel hoor, maar 10 gram verschil per dag maakt geen drol uit [ geeneens een hele keutel] en als je het pas vanaf januarie voert kan je dat nog helemaal niet zien.
ik voer ze op het oog , maar kom er dan soms na een paar weken achter dat de 1 wel iets meer of minder had kunnen hebben
dan hangt het er idd ook nog vanaf of ze in die periode juist veel of weinig beweging hebben gehad.
ik moet wel zeggen dat ik het al een jaar mooi onder controle heb
te dik zijn ze alebij niet
en de ribben zijn niet te zien....
ik voer af en toe dus ook iets bij wanneer ze extra werken
morgen krijgen ze naast de carnibest dus ieder ook een flinke potie kippen nekken...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71721
[quote="Twister"]
Charlotte was vanmiddag hier. En ik heb haar haar mening eens gevraagd over mijn Twissemans. Maar op de ribben is hij goed, alleen die knoken van zijn achterpoten dus op de rug zeg maar (gut hoe heet dat ook alweer ???) daar zie je de botten zowat zitten ???
[/quote]
zijn heupen zijn dat ;)
Door Twister
#71809
[quote="sylvia"]
[quote="Twister"]
Charlotte was vanmiddag hier. En ik heb haar haar mening eens gevraagd over mijn Twissemans. Maar op de ribben is hij goed, alleen die knoken van zijn achterpoten dus op de rug zeg maar (gut hoe heet dat ook alweer ???) daar zie je de botten zowat zitten ???
[/quote]
zijn heupen zijn dat ;)
[/quote]

ja bingo! ;D Kon er echt ff niet meer opkomen :-[
Door Lupa
#71826
[quote="sylvia"]
[quote="Lupa"]
als je 2 bottjes ziet op de rug-boven de kont, vind ik het mager.
[/quote]
Ligt aan het ras denk ik.En het ligt eraan hoe erg je ze ziet.
[/quote]

als de hond gee saluky of windhond is vind ik toch de knobbels een aanduiding van mager zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door