Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door john199
#717085
Mijn teefje is vandaag een week geleden bevallen van een nestje pups en is gewoon doorgegaan met kvv maar nu krijgen een paar pups een beetje bultjes op de rug en ook wat schilfertjes ( lijkt nog het meest op roos )
volgens de DA zou kan het komen door te rijke melk is dit mogelijk of is er misschien iets anders waar ik op moet letten?

groetjes John
Door amiwoods
#717111
schilfertjes komen wel vaker voor bij pas geboren pups, de bultjes kunnen misschien veroorzaakt worden door scherpe nageltjes van de pups zelf, of door het likken van de moeder. ik heb wel eens een teefje gehad dat haar pups iedere keer drijfnat maakte zo ijverig was ze.
ik zou niet meteen het verband leggen met de melk. in mijn ogen is het beter rijke vette melk te hebben. mijn teven hebben altijd vette melk die heel kleverig is.
ik zou me er niet druk over maken.
Door kaszi
#717125
Heeft de moeder ook last van schilfertjes?
Probeer eens zachtje over het ruggetje of flankjes te krabben, als ze jeuk hebben gaan hun achterpootjes nu al zachtjes mee.
Heb zelf nog nooit last gehad van "te vette melk".  En ik denk ook niet dat het daaraan ligt.
Misschien mijt, pups zijn daar gevoeliger voor.
Door john199
#717504
Ik heb het nog eens een dagje aangekeken maar ik denk dat het gewoon een beetje krasjes zijn geweest want het zijn nu gewoon een beetje losliggende korstjes die net boven de huid in de haren vastklitten verder is er op de huid zelf dan niets meer te zien of te voelen heb in het verleden een pup gehad met mijt en dat zag er heel anders uit als nu
Door kaszi
#717627
Dan lijkt het mij gewoon nog wat restjes van het vruchtwater, maar die zijn meestal heel snel weg... of inderdaag kleine wondjes, misschien heeft mama er per ongeluk op gestaan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#717628
[quote="kaszi"]
Dan lijkt het mij gewoon nog wat restjes van het vruchtwater, maar die zijn meestal heel snel weg... of inderdaag kleine wondjes, misschien heeft mama er per ongeluk op gestaan.

[/quote]

Dan waren ze wel plat geweest denk ik :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door