Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#716953
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Eén van onze dames heeft een chronische darmontsteking. Ze heeft geregeld diarree. Ik heb er ook wel eens over geschreven hier. Nu weet ik wat het is. Het komt overeen met wat bij mensen de ziekte van Crohn is.

Ze krijgt nu KVV Carnibest natuur. Mijn vraag is, wat kun je darmpatienten nog meer geven. Ik bedoel eigenlijk te zeggen zijn er nog dingen waarmee ik haar KVV kan aanvullen die dus haar darmprobleem kunnen ondersteunen? Ze neemt tijdens diarree perioden geen eiwitten op, dus eiwitten geven we elke dag al extra in de vorm van Hutenkase (van Danone) en afgewisseld met ei.  Waar ik benieuwd naar was is of Vis ook een goed effect heeft op de darmen? En zo ja welke vis?


Groetjes,

Jacqueline
Door charmed
#717062
Hoi,

Hutenkase werkt al als probiotica en tevens is het eiwitrijk. Dubbelop zou niet goed zijn is me eens verteld.

Wel als ze een ei krijgt in plaats van hutenkase, dan krijgt ze wel probiotica

Gr. jacqueline

[quote="Cathy"]
probiotica !!

Gr Jet
[/quote]
Door charmed
#717063
Energique No 4 is toch net als Carnibest gluten/granenvrij? Dat zou dan niet zoveel verschil moeten maken lijkt me? Kan het wel eens gaan proberen als ze weer diarree krijgt.

Gr. jacqueline

[quote="Tinker"]
Ik heb ook een hondje met darmproblemen en als het weer eens te gek werd dan gaf ik een aantal weken Energique nr.4 En dat geeft bij mijn hondje goede resultaten.Misschien toch eens een ander merk kvv proberen?Een kvv die er speciaal op gericht is voor darmproblemen?(Dat is nr.4 wel)
[/quote]
Door Jojo
#717681
Heeft ze colitus ulserosa (of hoe je het ook schrijft) ??
Een van mijn poezen had ook chronische diarree en daarmee ben ik naar een bioresonantietherapeut geweest die die diagnose stelde. Ze is er voor behandeld en sinds dien is het ook over. Verder kun je ondersteunen met probiotica ja en er was nog een middeltje wat zij noemde toen maar dat was erg aan de prijs dus dat heb ik toen niet meegenomen, dat kon later nog wel als de behandeling niet aan zou slaan maar was dus ook niet meer nodig ;)
Door Jojo
#717683
[quote="charmed"]
Hoi,

Hutenkase werkt al als probiotica en tevens is het eiwitrijk. Dubbelop zou niet goed zijn is me eens verteld.

Wel als ze een ei krijgt in plaats van hutenkase, dan krijgt ze wel probiotica

Gr. jacqueline

[/quote]
Ik denk dat een probiotica supplement veeeel meer bacterien bevat als huttenkase en dus vele malen effectiever is?????
#717784
als het echt Crohn is, of colitis ulcerosa, dan zou het ook kunnen zijn dat de hond niet tegen lactose kan, dat gaat vaak samen. De meeste Crohn en Colitis patienten kunnen ook niet goed tegen lactose, dan kan jij mischien beter probiotica in capsule vorm geven  :-\ dan loop je ook niet de risico dt lactose de boel loopt te verzieken ;)
Door tt-tjes
#717959
[quote="conleeuw"]
dan kan jij mischien beter probiotica in capsule vorm geven :-\ dan loop je ook niet de risico dt lactose de boel loopt te verzieken ;)
[/quote]
Maar dan moet je goed lezen of er niet toch lactose bij zit. Balou kan bijvoorbeeld niet tegen yoghurt e.d., maar ook niet tegen elke probiotica.
Hij kan alleen maar tegen Solgar advanced multi billion dophilus (jammer genoeg),
Door charmed
#717992
Nee ze verliest eiwitten tijdens diarree. PLE noemen ze dat. Protein Loosing Enteropathie.

Ik heb vannacht een heel dagboek uitgedraaid van Ylanie. Heb haar geschiedenis vanaf de enting in 2004 (begin 2004 is ze geent, en ze heeft toen een allergische reactie gehad, gezwollen hoofd, overal bobbels enz.) Voorheen was ze altijd gezond, nooit ziek geweest. Maar na die enting is het dus fout gegaan. De ene na de andere keer, echt spuitpoep. Hoeveel dierenartsen ik al niet gezien heb voor haar. Elke keer weer een Hypallergeen brok, pro-biotica, van die pro-fiber, enz enz. En niets hielp. Als ze erge diarree heeft, dan heeft ze last van Temperatuurschommelingen, ze kan haar temperatuur niet vast houden dan. Dat varieert van Koorts tot ondertemperaturen.

Ze heeft op prednison gestaan, dat hebben we afgebouwd. Heb gisteren contact gehad met de da en ze gaat het dagboek doornemen, en aan de hand daarvan wil ze kijken of wij een homeopatisch middel kunnen vinden die bij haar diarree past. En we hopen het zo te kunnen ondersteunen, dat ze niet meer aan de diarree komt en zo proberen we te voorkomen dat ze weer op prednison moet.

Gr. jacqueline

[quote="Jojo"]
Heeft ze colitus ulserosa (of hoe je het ook schrijft) ??
Een van mijn poezen had ook chronische diarree en daarmee ben ik naar een bioresonantietherapeut geweest die die diagnose stelde. Ze is er voor behandeld en sinds dien is het ook over. Verder kun je ondersteunen met probiotica ja en er was nog een middeltje wat zij noemde toen maar dat was erg aan de prijs dus dat heb ik toen niet meegenomen, dat kon later nog wel als de behandeling niet aan zou slaan maar was dus ook niet meer nodig ;)
[/quote]
Door charmed
#717994
De hutenkase moet ze hebben vanwege de eiwitten! Probiotica geef ik ook wel als ze bijvoorbeeld een dag alleen eiwit van een ei krijgt.

Elke keer als ze bijv aan de diarree is, dat is gelukkig nog niet zo vaak meer geweest, maar dan overleg ik met de da wat te doen. Als ik bijv. probiotica en hutenkase naast elkaar moet geven zal ze dat ook wel zeggen.

Gr. jacqueline

[quote="Jojo"]
Ik denk dat een probiotica supplement veeeel meer bacterien bevat als huttenkase en dus vele malen effectiever is?????
[/quote]
Door charmed
#717996
De hutenkase is voor de eiwitten die ze nodig heeft!
Maar kan altijd yoghurt bijgeven. Ik geef haar wel eens zuivelproducten extra. Ze krijgen hier allemaal wel zuivelproducten. ;)

zuivelproducten hier moet je denken aan, biogarde ;)

Gr. jacqueline

[quote="202spots"]
Of inplaats van huttekaas, yogurt geven,
yoghurt bevat meer probiotica en calcium dan huttekaas
[/quote]
Laatst gewijzigd door charmed op vr 02 mar 2007, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#717997
Het komt overeen met de ziekte van Crohn zegt de da. Ik weet niet of het bij honden ook Crohn heet.

De probiotica die ik hier verder heb staan is de Pro-soluble, gewoon poedervorm. Die krijgt ze dus als ze een dag gewoon eiwit krijgt, krijgt ze deze erbij

Gr. jacqueline

[quote="conleeuw"]
als het echt Crohn is, of colitis ulcerosa, dan zou het ook kunnen zijn dat de hond niet tegen lactose kan, dat gaat vaak samen. De meeste Crohn en Colitis patienten kunnen ook niet goed tegen lactose, dan kan jij mischien beter probiotica in capsule vorm geven  :-\ dan loop je ook niet de risico dt lactose de boel loopt te verzieken ;)
[/quote]
#718134
[quote="charmed"]
De hutenkase moet ze hebben vanwege de eiwitten! Probiotica geef ik ook wel als ze bijvoorbeeld een dag alleen eiwit van een ei krijgt.

Elke keer als ze bijv aan de diarree is, dat is gelukkig nog niet zo vaak meer geweest, maar dan overleg ik met de da wat te doen. Als ik bijv. probiotica en hutenkase naast elkaar moet geven zal ze dat ook wel zeggen.

Gr. jacqueline

[/quote]eitwit kan je ook elders vandaan halen, ik weet dat lactose voor een reeds ontstoken darm niet prettig is. Ik zou dan nog liever uit vlees eiwit aanbieden dan uit melkproducten waarin nog lactose zit, maar goed, dat is mijn ervaring en overtuiging die spreekt, wellicht dat andere daar anders over denken.  ;)
Door charmed
#718143
Zat gisteravond al te denken of het voor haar niet beter is, wat eiwitrijker voer te krijgen. Kip en vis is zowieso eiwitrijk, ik weet niet of eend meer eiwitrijk is?

Gr. jacqueline

[quote="conleeuw"]
eitwit kan je ook elders vandaan halen, ik weet dat lactose voor een reeds ontstoken darm niet prettig is. Ik zou dan nog liever uit vlees eiwit aanbieden dan uit melkproducten waarin nog lactose zit, maar goed, dat is mijn ervaring en overtuiging die spreekt, wellicht dat andere daar anders over denken.  ;)
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door