Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ron
#716627
Hallo,

Afgelopen December moest Joris op controle bij de dierenarts (praktijk heesterakker in Eindhoven).
Hij stond toen een half jaar op Duck en het ging uitstekend, gewicht perfect (12,3 is voor een corgi reu keurig)
vacht als een spiegel (al zeg ik het zelf) een stuk minder zenuwachtig dan toen hij nog op royal canine stond en een veel beter aandacht.

Toen ik bij de dierenarts kwam vond deze hem er keurig uitzien tot ze hoorde dat hij KVV at, toen werd er ineens naar zijn tanden
gekeken die op 1 puntje na compleet schoon waren (om dit op te lossen zouden pedigree denta stix uitstekend werken  :cry2:) en was
dieet voer van eukanuba misschien wel beter voor hem om zijn ontlastings problemen op te lossen, had verteld dat hij deze problemen had op royal canine en dat deze
opgelost waren sinds hij Duck at.

Zoals jullie misschien begrijpen willen we graag naar een andere dierenarts die onze ideeen over voer deelt en niet probeert om je commercieel voer
aan te smeren terwijl de hond het perfect doet op zijn huidige voer..

Nou heb ik gekeken in het 'dierenartsen die pro vers zijn' topic alleen ik kan geen dierenarts vinden in de omgeving eindhoven die op zijn minst niet
negatief tegenover vers staat, iemand enig idee?
#716656
Hoi Ron,
Ik woon zelf ook in Eindhoven(woensel-noord) en ga bijna altijd naar dierenkliniek Den Heuvel in Best(www.dierenkliniekdenheuvel.nl) Daar zitten meerdere dierenartsen en wij zijn hier erg tevreden over. Of ze allemaal pro vers zijn weet ik niet. Pajtás was een keer verschrikkelijk aan de diarree en i.p.v. meteen een dure zak brokken aan te smeren kreeg ik een kaartje mee met voorbeelden van lichtverteerbaar voedsel die we Pajtás eventueel konden voeren. Ze verkopen daar wel brokken van Hill's(of zoiets  :-\) maar volgens mij hebben ze dat bij de meeste dierenartspraktijken.
En misschien is de kliniek voor gezelschapsdieren in Eersel ook wel iets voor je(www.dierenkliniekeersel.com). Hier ben ik ook wel eens geweest en ook hier was ik erg tevreden....maar nogmaals...of de dierenartsen hier pro vers zijn kan ik je niet vertellen. Wel hoor ik veel goede verhalen over deze kliniek.
Groetjes Monique
#716663
Pajtás schreef:
En misschien is de kliniek voor gezelschapsdieren in Eersel ook wel iets voor je(http://www.dierenkliniekeersel.com). Hier ben ik ook wel eens geweest en ook hier was ik erg tevreden....maar nogmaals...of de dierenartsen hier pro vers zijn kan ik je niet vertellen. Wel hoor ik veel goede verhalen over deze kliniek.
Groetjes Monique
Zie bericht eerder ;)
Door "inge"
#716687
Hier in Veldhoven zitten twee dierenartsen(praktijken) die iig ook niet tegen vers zijn. Dierenkliniek 't heike en Nossek en Verheijen.Deze laatste heeft trouwens ook een praktijkruimte aan de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Ze zullen het niet vreselijk promoten maar hebben er ook geen moeite mee.
#716825
Mijn dierenarts is ook niet pro-vers, maar dat vind ik niet zo'n groot probleem aangezien ik niet voor voeradvies daar naar toe ga.
Een dierenarts in de buurt vind ik belangrijker dan een dierenarts die voor vers is, aangezien als er een urgent probleem is met een van mijn dieren, ik er graag snel ben en niet eerst tijden in de auto wil zitten.
Nu is mijn dierenarts dan niet fervente voorstander van vers, voor de rest is zij wel een goede dierenarts. Ook niet belangrijk om te vergeten natuurlijk.

En wat betreft die brokjes, ze weten ondertussen wel dat ze mij dat niet hoeven aan te smeren :D
Net zoals een paar andere zaken trouwens, en zolang ze dat respecteren, heb ik er geen probleem mee dat ze er een andere mening op na houden dan mij.

Nu is dat natuurlijk geen antwoord op jouw vraag, en daarbij kan ik je ook niet helpen aangezien ik niet in jouw buurt bekend ben, maar misschien wel het overdenken waard.
Door Ron
#716886
MarijeJoanne schreef: Mijn dierenarts is ook niet pro-vers, maar dat vind ik niet zo'n groot probleem aangezien ik niet voor voeradvies daar naar toe ga.
Een dierenarts in de buurt vind ik belangrijker dan een dierenarts die voor vers is, aangezien als er een urgent probleem is met een van mijn dieren, ik er graag snel ben en niet eerst tijden in de auto wil zitten.
Nu is mijn dierenarts dan niet fervente voorstander van vers, voor de rest is zij wel een goede dierenarts. Ook niet belangrijk om te vergeten natuurlijk.

En wat betreft die brokjes, ze weten ondertussen wel dat ze mij dat niet hoeven aan te smeren :D
Net zoals een paar andere zaken trouwens, en zolang ze dat respecteren, heb ik er geen probleem mee dat ze er een andere mening op na houden dan mij.

Nu is dat natuurlijk geen antwoord op jouw vraag, en daarbij kan ik je ook niet helpen aangezien ik niet in jouw buurt bekend ben, maar misschien wel het overdenken waard.
Aan de ene kant geef ik je gelijk in wat je schrijft en gaat het natuurlijk om de kwaliteit van de dierenarts.

Aan de andere kant denk ik dat het wel iets zegt over de kwaliteit en onafhankelijkheid van de dierenarts
als hij/zij je voer aan probeert te smeren waarvan je weet dat het gewoon niet het beste voor je hond is.
Ook zijn ze kennelijk dermate commercieel bezig dat het niet altijd het beste hoeft te zijn wat ze geven,
maar wat hun het meeste oplevert.

Dit hoeft dus niet alleen met voer zo te zijn maar is ook mogelijk met
medicijnen e.d. Ik wil graag dat mijn hond het beste krijgt en niet hetgeen waar hun toevallig een mooie marge
op kunnen maken. Buiten dat zegt het iets over adviezen die ze geven. Ik ben van mening dat een advies van een arts correct hoort te zijn en dat als hij/ zij het niet weet ze niet maar iets aan moet smeren maar kennis moet inwinnen. Als iemand mij een voer aan probeert te smeren dat onder embarmelijke omstandigheden op dieren word getest, niet eens echt gezond is voor je hond en zo weinig voedingsstoffen bevat dat ik ook wel snap dat je hond niet aan de diaree raakt want er zit gewoon niets in waarvan hij ook maar iets kan kijgen dan gaat dat mij gewoon te ver en ik vind dat het dat voor elke zelfrespecterende arts ook zou moeten gaan. Als ze het niet weten dan zijn ze gewoon niet goed voorgelicht naar mijn mening. Zoals aan gegeven vond mijn dierenarts ook dat Joris ineens aan de dentastix zou moeten tegen (een heeeel klein beetje) tandplak, nu vind ik het goed dat ze dat ook al is het maar een klein beetje, onder de aandacht brengen maar de oplossing is gewoon niet ok en ik ken honden die dagelijks (in 20/ 30 seconden) zo'n ding naar binnen werken en die hebben meer tandplak dan honden die gewoon echt iets krijgen om op te kauwen. Als zo'n advies dan verstrekt word door de persoon die het beste met je hond voor zou moeten hebben dan verlies ik een beetje het vertrouwen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de dierenarts dichtbij moet zitten maar dit zie ik meer als een soort
dokter/ ehbo verhouding. Als er iets met je is ga je naar de dokter, mocht die wat verder weg zitten geen
probleem. Breek je iets of heb je echt spoedeisende hulp nodig die niet kan wachten dan ga je naar
de ehbo (lees dierenarts dichtbij). Hoewel in mijn ervaring een dierenarts dichtbij niet direct wil zeggen
dat je er ook terecht kunt en tijdens avonden/ weekenden moet je vaak toch nog een behoorlijk eind rijden
voordat je bij de plaatsvervanger bent.

Dit komt waarschijnlijk over als een heftige reactie maar zo is het absoluut niet bedoeld  :)
Wil alleen even duidelijk de reden aangeven waarom ik er zo over denk, ik stel je advies zeer op prijs
en ben het zoals je kunt lezen gedeeltelijk met je eens maar niet helemaal  :)

Nogmaals het is niet mijn bedoeling om iemand te beledigen of af te vallen dit is gewoon hoe ik er over denk
en al komt het misschien niet zo over, schrijf dit puur als reactie niet als aanval!  ;)
Door Lizzy
#716898
Ik begrijp je wel hoor Ron. En ik ben het ook met je eens.

Maar ja, in mijn buurt zitten ook geen pro-vers dierenartsen. Dus ik 'moet het doen met een brokken-DA'. Nou klinkt dat zo onaardig, maar zo bedoel ik het nou ook weer niet.... Wat ik heb gedaan: ik heb naar een geweldige DA gezocht die technisch gewoon super goed is, die bij me past EN die accepteert en waardeert dat ik voer zoals ik voer. Hij adviseert het zelf niet, maar hij moet er altijd een beetje om lachen en probeert me zelfs wel te helpen in geval dat iets voedselgerelateerd zou kunnen zijn. Qua vaccinaties hebben we wel een keer behoorlijke 'bonje' gehad maar inmiddels hebben we daar wel een status quo bereikt (na wat heen en weer gemaild en gepraat te hebben).

Goed, voor alle eerste lijns hulp en voor alle spoedeisende hulp ga ik dus naar deze DA. Hij zal nooit, maar dan ook nooit brokken adviseren aan mij. En van Dentastixs zegt hij "gemalen autoband voor de stevigheid met afval van Unox voor de reuk en smaak". Ik moest daar erg om lachen.

Deze DA is dus niet 'second best', maar absoluut mijn eerste keus! Ondanks dat hij geen verstand heeft van voer. En ik het eigenlijk deep-down jammer vind dat hij zich daar niet in verdiept.

Maar, als ik iets heb waarbij ik wil dat er op een andere dan reguliere manier naar mijn hond gekeken wordt: dan ga ik gewoon naar een holistisch of homeopathisch-werkend DA. Die zit wat verder weg, maar dat is geen probleem, aangezien het geen spoedeisend iets betreft.
Door Ron
#716901
Kan niet anders dan het met je eens zijn :) nu is het wel zo dat ik niet echt het idee heb dat de DA die wij hebben (buiten de voer issues die ik met haar heb) verder de allerbeste is die we kunnen vinden en omdat we verhuist zijn is dit ook een dik kwartier rijden dus zou de genoemde dierenarts in Eersel een reele optie zijn (ongeveer 20 minuten rijden).

Tis sowieso voor mij natuurlijk moeilijk moeilijk beoordelen hoe goed een dierenarts zijn vak verstaat maar ja als het dan al fout gaat op de punten waar ik een klein beetje weet waar ik op moet letten  ;)....
Door Borke
#716914
Ik heb dezelfde DA als Lizzy en ik zweer bij die man, ik vind hem geweldig.
Hij houdt namelijk echt en oprecht van dieren.
Als ik met een kat aan kom zetten dan wordt die eerst geknuffeld en gerust gesteld en pas daarna gaat hij kijken wat er is. Zijn eigen hond en kat zijn 'afdankertjes' met een verhaal.

Daarbij houdt hij zijn vakliteratuur goed bij en staat hij wel open voor nieuwe dingen.
Zo heeft hij ooit een fokpoes van ons een onbekende en discutabele behandeling gegeven, op grond waarvan zij dus wel een goede zwangerschap doorliep. Hij zoekt het dan eerst zelf na, bestudeerd de info die ik hem aanlever en belt erover met Utrecht, prima dat is wat ik graag zie. Hij bespreekt ook altijd alle opties met mij en laat mij dan de keuze maken, maar geeft zelf ook aan hoe ver hij wil gaan. Ik heb heel erg veel van deze man geleerd.
Hij probeert ook altijd goede en goekopere oplossing te bedenken zoals hondentabletten voor de grote katten als we ze preventief wilden ontwormen (doen we tegenwoordig niet meer).
#716927
De kliniek in Eersel is ook nog eens een 7 dagen in de week, 24 uurs kliniek. Daarnaast is het zowel een eerste als tweede lijns kliniek. Wij hebben tot nu toe altijd te maken gehad met de eigenaar van de kliniek Maarten Kappen en na weet ik hoeveel ernstige dingen kan ik je in ieder geval vertellen dat deze man meer dan zijn vak verstaat. Daarnaast is hij echt niet tegen vers. Om je een idee te geven hoe teverden wij zijn, wij hebben hem gebombardeerd tot vaste da en wij wonen in Den Haag ;) Er zitten verder veel meer mensen hier op BP die zeer goede ervaringen hebben met deze kliniek.
Door amiwoods
#716958
toen ik nog in Deurne woonde kwam ik ook bij maarten Kappen.
nou hadden mijn honden nooit echt iets, maar voor de speciale dingen als een vruchtbaarheidstest, HD onderzoek en een speciale operatie die ik alleen aan hem toevertrouwde.
en nog ga ik daarvoor naar Kappen.
mijn DA hier is gelukkig ook niet tegen vers en ik denk dat zij ook 1 van de weinige DA's is die geen brokken verkoop voor commercieel doeleind.
ik mag bij haar mijn flyers van Bibi en barf neerleggen en ze stuurt honden die ze op vers wil hebben ook naar me door. ze wil gewoon zelf niet verkopen.
en dat te bedenken dat voor ik daar kwam ze helemaal geen verspromoter was. het vers artikel in het blad Dierenpraktijken heeft haar zeker een ander beeld gegeven van goede voeding.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door