Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#716304
Beau slikt al jaren Enurace, omdat hij weleens wat urine verloor. Toen ik hier een tijd geleden las dat het probleem in de loop van de tijd weleens "vanzelf" overgaat, ben ik een maand of 4 à 5 geleden gestopt met de Enurace. En ja hoor, niks aan de hand, hij verloor geen druppeltje meer.

De laatste weken verliest hij echter steeds vaker weer urine, vooral 's ochtends. Hij is dan al buiten geweest (Arno is eerder beneden dan ik, en omdat het dan nog wel een half uurtje duurt vóór we gaan lopen met de honden, laat hij ze buiten in de tuin om te plassen en te poepen als ze daar behoefte aan hebben), maar Beau laat daarna binnen regelmatig een heel spoor van urinedruppels achter waar hij loopt.

Ik ga deze week dus weer maar een nieuw potje Enurace halen. Nu had ik gelezen dat sommige mensen hun hond iedere keer tijdelijk op de Enurace (of iets vergelijkbaars) zetten, tot de klachten weer weg zijn. Klopt dat? En hoelang zal ik het hem dan nu geven?
Door karin2
#716307
ik geloof dat lizzy het zo doet met één van haar honden als ik me goed herinner .misschien ff met de zoekfunctie zoeken op enurace ?
Door Cindy de Wolf
#716310
Ik doe dat ook met Jesse. En dat werkt prima. Als ze dan weer een haar broek geplast heeft dan geef ik haar eerst een week lang een normale dosis en daarna om de dag voor 1 a 2 weken en dan ben ik er meestlaf v.a. voor 1 a 2 maanden.
Door *Natasja*
#716313
Cindy de Wolf schreef: Ik doe dat ook met Jesse. En dat werkt prima. Als ze dan weer een haar broek geplast heeft dan geef ik haar eerst een week lang een normale dosis en daarna om de dag voor 1 a 2 weken en dan ben ik er meestlaf v.a. voor 1 a 2 maanden.
Kijk, dat klinkt beter dan maand in-maand uit aan de pilletjes. Thanx!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#716682
Ik doe het hier ook met de Propalin.
Als het weer mis gaat geef ik het een paar weken, en dan kan ik weer maanden zonder. (ik realiseer me nu trouwens, dat ik het al wel heel lang niet heb hoeven geven, wel een half jaar niet)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door