Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#716391
Zondag heeft Daydo zijn poot gekwetst hoe ?? geen idee.
Bij thuiskomst had hij een snee helemaal bovenaan zijn voorpoot.
De da heeft alles schoongemaakt en met 8 nietjes alles weer dichtgemaakt.
Hij kreeg een prik ab en moet thuis nof 5 dagen ab pillen nemen.
Maaaaar hij geeft alles netjes hmmm weer terug.
Al geprobeerd met en zonder voeding idem alles komt er na een kwartiertje weer uit. Ik geef hem ook weer pro-biotica ter ondersteuning.
De da gebeld ik moet hem een 1/2u voor de ab een lepel primperan geven en de ab verdelen over 3x ipv 2x/dag.
De primperansiroop geef ik met een spuitje (zonder de naald weliswaar) maar hij schud alles of bijna alles er weer uit.
Wat kan ik nu nog meer doen?
Door Timmy
#716406
Ander antibioticum vragen? Welke krijgt hij nu?

Gr.
Linda
Door Lil
#716414
Als ik het zo lees dan wilt hij het niet slikken of bedoel je dat je het niet kan verdragen?

Pillen mik ik hier rechtstreeks in de slokdarm en dan bek dicht, kop omhoog en over de keel wrijven, knappe hond als hij dan niet slikt  ;) (meestal gooi ik het zo ver door dat hij vanzelf slikt)

Hier moet ik de homeopathie ook met een spuitje geven, ik doe het heel langzaam in de bek druppelen, anders dan wordt het hier ook weer zo de bek uitgeslingerd. Als hij tanden op elkaar houd dan gewoon voorzichtig in de wangzak, doet hij de bek open (om het eruit te slingeren), dan zit mijn hand eromheen om het dicht te houden.

Verdraagt je hond de antibiotica niet (overgeven), dan moet je naar de da voor nieuwe.
Door kdecoene
#716509
Hij krijgt rilexine 300 die had ik nog staan van 1,5j geleden toen hij die zware abkuur moest voor zijn huidproblemen. Wist ik toen maar wat ik nu weet rauwvoer :-[ dan was al die ab niet nodig geweest.
Hij slikt het wel maar alles kwam er na een kwartier weer uit.
Hij krijgt nu 1/2u ervoor primperan en voorlopig lijkt het te lukken.
Ipv 2x 1,5 krijgt hij nu 3x 1 pil ab en zijn voedingkrijgt hij  nu ook in 3 porties verdeeld. Voorlopig blijft alles binnen.
Zou ik hem die 5dagen  op kip zetten om zijn maag toch geen al te zwaar werk te laten doen? Hij krijgt nu wel al 1,5j barf. Of maakt dat niet veel verschil voor een hond die al goed botten gewend is.
Door 202Spots
#716522
kdecoene schreef: Hij krijgt rilexine 300 die had ik nog staan van 1,5j geleden
rilexine is AB toch? Had je de AB  kuur niet opgemaakt dan?
En ik zou trouwens nooit geen "ouwe" meds geven...
Heb geen advies,maar hoop dat 't vlug beter gaat...
Door Lil
#716589
kdecoene schreef: Hij krijgt rilexine 300 die had ik nog staan van 1,5j geleden toen hij die zware abkuur moest voor zijn huidproblemen. Wist ik toen maar wat ik nu weet rauwvoer :-[ dan was al die ab niet nodig geweest.
Hij slikt het wel maar alles kwam er na een kwartier weer uit.
Hij krijgt nu 1/2u ervoor primperan en voorlopig lijkt het te lukken.
Ipv 2x 1,5 krijgt hij nu 3x 1 pil ab en zijn voedingkrijgt hij  nu ook in 3 porties verdeeld. Voorlopig blijft alles binnen.
Zou ik hem die 5dagen  op kip zetten om zijn maag toch geen al te zwaar werk te laten doen? Hij krijgt nu wel al 1,5j barf. Of maakt dat niet veel verschil voor een hond die al goed botten gewend is.
Als de datum nog goed is, ok. Maar ik zou toch even bellen met de da (scheelt een consult als hij niets anders voor je kan doen) en vragen of het niet verstandig is om een andere ab te geven, soms verdragen ze de een niet maar wel de ander. En hier had een kat laatst last van haar maag, een virusje denk ik. Na drie dagen overgeven (een kat mag niet vasten, dus toen moest ik iets doen) heb ik besloten om buiten de okugest en de probiotica kipfilet te gaan koken en in kleine stukjes en porties aan te bieden. Dit ging goed, toen na twee dagen maar een beetje gekookt, toen rauw, toen een rauwe nek en toen kon ze weer alles eten.
Door tt-tjes
#716631
Rilexine 300 kan behoorlijke maagklachten veroorzaken. Misschien toch even aan je DA een ander soort AB vragen, als hij het nog nodig heeft tenminste.
Door kdecoene
#716694
Neen niet vroeger gestopt, het was een grote verpakking die was goedkoper dan 1 1/2 kleine ;)  Ik geef geen ab zomaar ;) het was in overleg met de da dat ik die mocht gebruiken, de datum is nog ok.

Een kleine 2j geleden via via in contact gekomen met Tannetje, die mij aanraadde zijn kuur af te werken en rauw te voeren.
Ik ben haar daar eeuwig dankbaar voor, wat een weekendje Ardennen niet allemaal teweeg brengt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door