Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SDewi
#716452
Ik heb een hondje van bijna 10 jaar oud, een Basset Fauve de Bretagne. Het is een vrouwtje en ze is gestereliseerd. Ze is een paar maanden geleden naar de trimmer geweest. Toen haar vacht dus veel dunner was zagen we opeens allerlei korstjes op haar rug. De huid op haar rug is ook veel roder dan de rest, er loopt gewoon een soort rodere baan over haar rug met korstjes erop. Ze is al naar de dierenarts geweest maar het was een assistente die we kregen want zij wist ook niet was het was en heeft ons wel pillen meegegeven maar het helpt niet veel. De korstjes vallen er na een tijdje af maar dan blijven er witte, kale plekken over.
Ik dacht dat het misschien aan de voeding lag. Ze kreeg jarenlang alleen maar Eukanuba light en af en toe een pens van het merk Rodi. Nu krijgt ze sinds gisteren in de avond Eukanuba met een wat van een blik van Bonzo erdoorheen, dit werd ons echter afgeraden door de trimmer die we zonet even hadden gebeld om te vragen of zij wist wat het was.
Herkent iemand dit, rode huid en korstjes die er af vallen maar wel steeds terugkomen op de huid van de hond? Weet iemand wat ik eraan zou kunnen doen of waardoor het komt?

met vriendelijke groet en bedankt voor de moeite,
Stephanie
Door Lizzy
#717145
Hoi Stephanie, misschien moet je nog eens verder rondsurfen op dit forum! Want Jeukanuba en blikvoer: voeren wij hier niet, zeg maar.
Door Kick4Toi
#719377
SDewi schreef: Ik heb een hondje van bijna 10 jaar oud, een Basset Fauve de Bretagne. Het is een vrouwtje en ze is gestereliseerd. Ze is een paar maanden geleden naar de trimmer geweest. Toen haar vacht dus veel dunner was zagen we opeens allerlei korstjes op haar rug. De huid op haar rug is ook veel roder dan de rest, er loopt gewoon een soort rodere baan over haar rug met korstjes erop. Ze is al naar de dierenarts geweest maar het was een assistente die we kregen want zij wist ook niet was het was en heeft ons wel pillen meegegeven maar het helpt niet veel. De korstjes vallen er na een tijdje af maar dan blijven er witte, kale plekken over.
Ik dacht dat het misschien aan de voeding lag. Ze kreeg jarenlang alleen maar Eukanuba light en af en toe een pens van het merk Rodi. Nu krijgt ze sinds gisteren in de avond Eukanuba met een wat van een blik van Bonzo erdoorheen, dit werd ons echter afgeraden door de trimmer die we zonet even hadden gebeld om te vragen of zij wist wat het was.
Herkent iemand dit, rode huid en korstjes die er af vallen maar wel steeds terugkomen op de huid van de hond? Weet iemand wat ik eraan zou kunnen doen of waardoor het komt?

met vriendelijke groet en bedankt voor de moeite,
Stephanie
Wat voor korsten waren het? Gewoon gestold bloed of beetje kleverig en donker van kleur? Ik heb het laatste namelijk zelf weleens aan de hand met mijn Malamute teef. Lizziy heeft geopperd dat het wellicht overactieve talgklieren zou kunnen zijn.  Omdat mijn hond ook daarbij een roodgekleurde huid kreeg hen ik borageolie gegeven. De rode plek op haar rug is na drie weken eindelijk weg. Ik overweeg om ook Grote Klis als supplement te gebruiken. Ik ga hierover een nieuw topic openen.

Brokken en blikvoer lijken me geen goed dieet voor een hond met huidproblemen, maar dat had je waarschijnlijk al uit het antwoord van Lizzy begrepen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door