Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#716277
Als Winny gewoon in haar mand ligt heeft ze nergens geen last van , maar zodra ze opstaat begint ze te krabben onder haar lijf , eerts de ene kant en dan weer de andere kant , ze valt er soms bijna van om  :(

Gr Jet.
Door DJARA
#716292
dit heeft mijn Baike ook zelfs al heeft ie geen vlooien en heb ik hem zojuist gekamt , hij krabt gewoon altijd en inderdaad soms zo heftig dat ie bijna omvalt. ???
rond z'n navel is zelfs eensoort van korstige kale plek ontstaan.
wel fijn een s te lezen dat baike niet de enige is.
hebal van alles geprobeerd (groene klei gesmeerd andere zalfjes anti allergeen spul en ga zo maar door) maar niets lijkt te helpen. :'(
wie weet wat hier aan te doen???
dank met name van Baike
Door 202Spots
#716295
Misschien verkeerde shampoo gebruikt of niet goed uitgespoeld?
Hebben ze 'n droge huid?
Krijgen ze zalm of visolie capule?

Hebbie al geprobeerd om de jeukplek met sterke thee te deppen?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#716394
Hoe lang voer je al rauw? Het kan ook te maken hebben met ontgiften. Of gebruik je een ander wasmiddel/wasverzachter, of heb je de vloer gedweild met een nieuw schoonmaakmiddel. Het kan ook zijn dat ze maar 1 vlooienbeet heeft gehad; sommige honden hebben daar weken lang last van. En zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen waardoor jeuk kan worden veroorzaakt. Het is altijd heel lastig om te achterhalen wat nu echt de boosdoener is...

Maar deppen met afgekoelde getrokken kamille verzacht inderdaad. En het geven van visoliecapsules wil ook nog wel eens wat doen. Verder vind je hier als je de zoekfuntie gebruikt en 'jeuk' intoetst nog heel wat andere tips & tricks en nuttige informatie. Sterkte ermee!
Door Kuszco
#716416
Het krabben vooral na het slapen in een lekker warme mand ontstaat volgens mij door de warmte. De huid gaat zweten. Je ziet het ook bij temperatuursverandering,dus als ze geslapen hebben en dan naar buiten lopen voor een plas. Onze Lotje heeft een huidallergie. Momenteel gaat het heel goed. Ze staat op KVV. Maar ze heeft toch nog momenten waarop ze echt krabt, dat is bij haar altijd s'morgens na het opstaan en na haar dutjes. Je voelt dan ook dat de huid onder haar buik wat vochtig is.
Door Cathy
#716430
Judith van Sam schreef: Hoe lang voer je al rauw? Het kan ook te maken hebben met ontgiften. Of gebruik je een ander wasmiddel/wasverzachter, of heb je de vloer gedweild met een nieuw schoonmaakmiddel. Het kan ook zijn dat ze maar 1 vlooienbeet heeft gehad; sommige honden hebben daar weken lang last van. En zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen waardoor jeuk kan worden veroorzaakt. Het is altijd heel lastig om te achterhalen wat nu echt de boosdoener is...

Maar deppen met afgekoelde getrokken kamille verzacht inderdaad. En het geven van visoliecapsules wil ook nog wel eens wat doen. Verder vind je hier als je de zoekfuntie gebruikt en 'jeuk' intoetst nog heel wat andere tips & tricks en nuttige informatie. Sterkte ermee!
Ik geef nu goed 2 weken CB Actief , en nu 6 dagen Energique 1 , heb nu ook lam en rijst van Bibi besteld + Energique nr 4 ,

Verder is er thuis niets veranderd , geen vlooien , het is wel een hondje , die heel huid ( aanraking ) gevoelig is .

Gr Jet.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#716436
Cathy schreef: Ik geef nu goed 2 weken CB Actief , en nu 6 dagen Energique 1 , heb nu ook lam en rijst van Bibi besteld + Energique nr 4 ,

Verder is er thuis niets veranderd , geen vlooien , het is wel een hondje , die heel huid ( aanraking ) gevoelig is .

Gr Jet.
Ik denk dat de jeuk dan goed met ontgiften te maken zou kunnen hebben.

Je kunt meer lezen over het hoe en waarom van ontgiften in het volgende linkje:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg526372
Door charmed
#716440
Gebruik je wasverzachter voor het wassen van de dekjes? Dat kan nl. ook jeuk veroorzaken. Heb het ooit gehad bij een nestje, vond de buikjes zo rood en ze hadden hele jeukerige buikjes. Had ik er per ongeluk wasverzachter door gedaan.

Gr. jacqueline
Door Cathy
#716442
charmed schreef: Gebruik je wasverzachter voor het wassen van de dekjes? Dat kan nl. ook jeuk veroorzaken. Heb het ooit gehad bij een nestje, vond de buikjes zo rood en ze hadden hele jeukerige buikjes. Had ik er per ongeluk wasverzachter door gedaan.

Gr. jacqueline
Nee hoor geen wasverzachter , en heb al jaren de zelfde waspoeder .
Judith van Sam schreef: Ik denk dat de jeuk dan goed met ontgiften te maken zou kunnen hebben.

Je kunt meer lezen over het hoe en waarom van ontgiften in het volgende linkje:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg526372
Zou heel goed kunnen hoor , zeker bij haar , ga het gewoon even afwachten .

Gr Jet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door