Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karinentommy
#715151
Ik ben nu via de dierenarts er achter dat mijn Tommy een allergie zou hebben of hebben ontwikkelt voor de bakjes voer die ik hem gaf.

En het advies is versvoeding een absoluut geen rund meer.

Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een advies hoe ik het beste kan overstappen naar vers voer. Want als wij normaal wel eens iets vers gaven een aantal dagen om af te wisselen dan waren zijn darmen er niet zo blij mee.

En want ik kan doen om mijn hond te helpen met de huid problemen die hij nu heeft. Ik heb al door dat het komt doordat zijn lichaam zich aan het ontgiften is en dat het wel een poosje kan duren voordat de korsten, de rode huid en de nu beginnende zwarte verkleuring verdwijnen maar zijn er ook dingen die ik kan doen om in ieder geval te zorgen dat hij wat minder jeuk heeft en het geheel te helpen misschien.

Is er misschien een boek waar ik mee kan beginnen om te lezen en het geheel te kunnen snappen.

En hebben jullie misschien advies over botten die een allergie hond wel mag want de mijne is er gek op maar ik kan eigenlijk niets vinden zonder dat het van een rund is. Wat is jullie mening eigenlijk kan ik beter echt stoppen met rund te geven.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

Lichtwanhopige Tommy en Karin
Gebruikersavatar
Door Dian
#715184
Heb je geprobeerd om de kvv met een beetje kokend water te overgieten? Wil nog wel eens helpen en dan langzaam weer afbouwen.

Als je vers gaf, was dat 1 merk of heb je verschillende merken geprobeerd? Ik weet dat als ik Rakker Duck geef, hij daar echt ziek van wordt, overgeven, rillen etc. Met Prins en Energique heeft hij daar nooit last van.

Dat blikvoer is waarschijnlijk ook doodgekookt voer? Wil volgens mij nog niet per definitie zeggen dat Tommy helemaal niet tegen vers rundvlees kan. Weten anderen waarschijnlijk veel beter.

Botten om te beginnen: kippennekken, kippevleugels etc.
Laatst gewijzigd door Dian op zo 25 feb 2007, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#715233
:) Een echte aanrader is "voer voor carnivoren van Tannetje koning". Dit boek was voor mij de reden om over te stappen op barf. En nog geen moment spijt. ;)
Door karinentommy
#715314
Oke misschien een stomme vraag maar word met kvv brokken bedoeld.
Dan heb ik van alles geprobeerd. Koud, warm en sauzen. Zelfs speciale dat er jus onstaat als je ze vochtig maakt.

Verder gebruik ik momenteel nature diet (lamb) en dat bevalt redelijk. Alleen heeft hij heel snel weer trek. En gewoon van rund gecombineerde produkten was hij langer vol.

En ik ben van plan energique 4 te gaan gebruiken. En dan eventueel nog verder te kijken

En die kip vleugels en nekken zitten daar botjes in en gaan die vast zitten in de hond. Ben niet echt ervaren met vers voer dus vraag ik het maar want mij is altijd vertelt dat die botten schilferen en vast gaan zitten in de keel van de hond.

Bedankt voor de tip over het boek zal het zeker gaan kopen
Gebruikersavatar
Door Dian
#715317
karinentommy schreef: Oke misschien een stomme vraag maar word met kvv brokken bedoeld.
Dan heb ik van alles geprobeerd. Koud, warm en sauzen. Zelfs speciale dat er jus onstaat als je ze vochtig maakt.

Verder gebruik ik momenteel nature diet (lamb) en dat bevalt redelijk. Alleen heeft hij heel snel weer trek. En gewoon van rund gecombineerde produkten was hij langer vol.

En ik ben van plan energique 4 te gaan gebruiken. En dan eventueel nog verder te kijken

En die kip vleugels en nekken zitten daar botjes in en gaan die vast zitten in de hond. Ben niet echt ervaren met vers voer dus vraag ik het maar want mij is altijd vertelt dat die botten schilferen en vast gaan zitten in de keel van de hond.

Bedankt voor de tip over het boek zal het zeker gaan kopen
kvv is geen brok, maar complete diepvries versvleesmaaltijden. Het is rauwvlees, niet gekookt oid. Energique is dus een kvv.

Kippevleugels en nekken hebben bot ja. Het is zacht bot, in het begin kun je de botten platslaan met een hamer bv (wel een zak er omheen doen, anders moet je hond het hele huis door voor z'n maaltijd  ;D). Rauw bot gaat niet splinteren (gekookt bot wel!) en als de hond goed kauwt zit het echt niet zomaar vast in z'n keel hoor. Wel is het raadzaam om zeker een uur z'n bak water weg te zetten, zodat het bot goed verteerd wordt.

Ik vond het eerst ook wel eng om kippenbotten te geven, maar het went snel. Rakker is er gek op en het is ook heerlijk om te zien hoe hij er van smult.
Door karinentommy
#715394
Dat zal ik niet vergeten als ik diepvriesmaaltijden aan hem geef.

En ik zal de goede adviezen zeker opvolgen

Bedankt
Gebruikersavatar
Door Dian
#715404
karinentommy schreef: Dat zal ik niet vergeten als ik diepvriesmaaltijden aan hem geef.

En ik zal de goede adviezen zeker opvolgen

Bedankt
Ik ben bang dat ik, als ik al je berichten lees, ik niet helemaal begrijp wat je onder "vers" en wat je onder "diepvriesmaaltijden" verstaat.

Ik zou in jou geval eerst volledig Energique 4 gaan geven en kijken hoe Tommy het er op doet. Verder in die tijd hier lezen over het voeren van botten en zelf samenstellen.
Door karinentommy
#715494
mij was eigenlijk ook nog niet echt duidelijk voordat ik echt nu aan het praten ben met mensen die ervaring hebben en nog meer gelezen heb op jullie forum.

Ik dacht eigenlijk dat het 1 ding was maar ik begin dus nu door te krijgen dat het 2 zaken zijn diepvries voeding en echte verse voeding.

Maar ik zal je raad van energique zeker opvolgen en me dan goed verder orienteren.
Gebruikersavatar
Door Dian
#715552
karinentommy schreef: mij was eigenlijk ook nog niet echt duidelijk voordat ik echt nu aan het praten ben met mensen die ervaring hebben en nog meer gelezen heb op jullie forum.

Ik dacht eigenlijk dat het 1 ding was maar ik begin dus nu door te krijgen dat het 2 zaken zijn diepvries voeding en echte verse voeding.

Maar ik zal je raad van energique zeker opvolgen en me dan goed verder orienteren.
Wat verstond jij dan onder "vers"? Je zegt dat je hem wel eens vers gaf, maar dat hij daar niet tegen kon.

Het kan best zijn dat het eerst slechter gaat met Tommy, maar laat je dat niet ontmoedigen! Stel vragen, je krijgt vaak heel snel antwoord en ondersteuning! En weet ook dat als het een kvv niet goed valt bij Tommy, er nog tig andere soorten zijn (zie bij kant en klaar versvlees op dit forum) waar hij misschien wel goed tegen kan. De ene hond doet het nl. wel goed op de ene soort, terwijl een andere hond er absoluut niet tegen kan.

Dankzij dit forum ben ik ook blijven volhouden toen het eerst alleen maar slechter ging met Rakker. En nu zijn we allebei heel erg blij  8) 8)
Gebruikersavatar
Door Dian
#715554
karinentommy schreef: mij was eigenlijk ook nog niet echt duidelijk voordat ik echt nu aan het praten ben met mensen die ervaring hebben en nog meer gelezen heb op jullie forum.

Ik dacht eigenlijk dat het 1 ding was maar ik begin dus nu door te krijgen dat het 2 zaken zijn diepvries voeding en echte verse voeding.

Maar ik zal je raad van energique zeker opvolgen en me dan goed verder orienteren.
Door karinentommy
#715830
Mijn vers was een pakje hondevlees kopen bij de ah en dat dan koken voor tommy en dat at hij met smaak. Of ik ga een pakketje uit de vriezer met pens.

Maar ik krijg als ik me nu meer ga orienteren op barf eten het idee dat het de bedoeling is dat ik het vlees echt rauw aan hem geef.

Dus misschien begrijp ik nu weer helemaal verkeerd, laat dat maar komen onder het kopje oen.

Want ik heb me eigenlijk meer op zijn huidige huid probleem geconcentreerd en hoe ik dat kan oplossen.

Maar ik ga het boekje van Tanneke kopen en dan ben ik ook een hoop wijzer.

Bedankt voor jullie vele adviezen.
Door Cindy de Wolf
#715844
Wat je ook geeft KVV (kant en klaar versvlees) of Barf (zelf samengesteld uit vleesbot, orgaan en groente en fruit), alles geef je rauw. Dus nooit iets koken. KVV heb je van diverse fabrikanten, een paar bekende namen zijn; Bibi, carnibest, duck, rodi, energique. Je hebt dit in allerlei smaken, je kan er dus 1 zonder rund kopen. Bij barf stel je zelf samen en zul je aktief op zoek moeten gaan naar goede en het liefst betaalbare adressen. Dit kan even tijd kosten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door