Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#715780
Een tijdje terug heeft danou een lichte baarmoeder ontsteking gehad en heeft daar een antibioticakuur voor gehad.Alles ging weer goed totdat we laatst weer die'vislucht' onder onze neus kregen.Nu zit ze wel net in de periode dat ze loops zou moeten worden zou dat het ook kunnen zijn?Dan ruik ik het wel vaker namelijk en daarna is het over.De da zei dat als ze nu weer die ontsteking krijgt dat de baarmoeder verwijderd moet worden maar hoe gaat dat precies in zn werk en wat kan ik verwachten als ik haar weer mee naar huis krijg?ik hoop echt niet dat me dit gaat overkomen maar alles wat voor het beestje het beste is.hoop dat ze gewoon loops gaat worden en niet onder het mes hoeft.
Mocht dat wel zo zijn wat kan er dan evt veranderen aan haar?er zijn namelijk mensen die zeggen dat de vacht er lelijk van kan worden en misschien de hormonen op hol slaan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#715816
Ze kan een hele lelijke vacht krijgen, vooral bij jouw vachtsoort is de kans daarop erg groot. Als je nu al vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit dan zou ik zeker al wat weerstandverhogende middelen gaan geven om te proberen een beginnende infectie te drukken. Ik zou dan Echinea force geven (ik gebruik die van Bloem met Plantago en Cats Claw) en ik zou haar op de Utero-vetsem/PUUR-Utero zetten.
Afgezien van de vacht kleven er wel meer nadelen aan een gecastreerde teef en als het moet, dan is het niet anders, maar als we het kunnen voorkomen dan zou ik dat zeker doen.
Meestal krijg je een onsteking juist na de loopsheid en niet daarvoor, kan het niet gewoon zijn dat je haar a.s. loopsheid aan het ruiken bent, ruikt bij sommigen ook niet echt als roosjes :-X
Door Hanny
#715817
Gelukkig heb ik hier geen ervaring met baarmoederontsteking, wel vaginitis.
Ik zou Danou wat extra weerstand geven, echinacea en wat extra vit. c. Nu beginnen en na de loopsheid nog een paar weken door gaan.  Ik heb wel eens gelezen, dat je echinacea niet zo lang achter elkaar moet geven, maar ik weet niet, hoe de ervaringen van anderen daarmee zijn.
Misschien is twee weken wel en een week niet een beter idee.
Er zal vast nog wel iemand anders reageren.
Hoop voor je, dat ze goed gezond blijft.

Hanny
Door danou2004
#716014
Angelique schreef: Ze kan een hele lelijke vacht krijgen, vooral bij jouw vachtsoort is de kans daarop erg groot. Als je nu al vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit dan zou ik zeker al wat weerstandverhogende middelen gaan geven om te proberen een beginnende infectie te drukken. Ik zou dan Echinea force geven (ik gebruik die van Bloem met Plantago en Cats Claw) en ik zou haar op de Utero-vetsem/PUUR-Utero zetten.
Afgezien van de vacht kleven er wel meer nadelen aan een gecastreerde teef en als het moet, dan is het niet anders, maar als we het kunnen voorkomen dan zou ik dat zeker doen.
Meestal krijg je een onsteking juist na de loopsheid en niet daarvoor, kan het niet gewoon zijn dat je haar a.s. loopsheid aan het ruiken bent, ruikt bij sommigen ook niet echt als roosjes :-X
Dit kan ik allemaal bij de reformwinkel krijgen?Je ruikt het trouwens niet constant het is bepaalde momenten dan het naar boven komt maar het valt gewoon op.Ik blijf er op hopen dat ze loops word en anders zit er niks anders op ben ik bang
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716111
danou2004 schreef: Dit kan ik allemaal bij de reformwinkel krijgen?Je ruikt het trouwens niet constant het is bepaalde momenten dan het naar boven komt maar het valt gewoon op.Ik blijf er op hopen dat ze loops word en anders zit er niks anders op ben ik bang
De Bloem waarschijnlijk wel, de rest niet, wil je dat snel hebben zul je even naar Nw. Weerdinge moeten fietsen ;D
Door danou2004
#716160
Angelique schreef: De Bloem waarschijnlijk wel, de rest niet, wil je dat snel hebben zul je even naar Nw. Weerdinge moeten fietsen ;D
heb gelukkig ook een auto  :P
Door Anita*
#716692
Als jou hondje baarmoederontsteking heeft dan moet je dat volgens mij wel merken aan het gedrag, gebrek aan eetlust,dorstig en koorts.
Door danou2004
#716742
Anita* schreef: Als jou hondje baarmoederontsteking heeft dan moet je dat volgens mij wel merken aan het gedrag, gebrek aan eetlust,dorstig en koorts.
Ze is heel erg actief samen met de pup, ze eet goed, ze drinkt net als anders en koorst heeft ze volgens mij ook niet.soms heeft ze wat warme oortjes aan de binnen kant maar dat is meestal na het slapen.Heb ook gecontroleerd of er een gelige afscheiding uit komt maar ook dat is schoon.Zal ze dan toch eindelijk loops gaan worden?Zit gewoon te wachten op dat ene drupje bloed op de grond
Door Anita*
#716744
danou2004 schreef: Ze is heel erg actief samen met de pup, ze eet goed, ze drinkt net als anders en koorst heeft ze volgens mij ook niet.soms heeft ze wat warme oortjes aan de binnen kant maar dat is meestal na het slapen.Heb ook gecontroleerd of er een gelige afscheiding uit komt maar ook dat is schoon.Zal ze dan toch eindelijk loops gaan worden?Zit gewoon te wachten op dat ene drupje bloed op de grond
Dan is het vast geen ontsteking, maar idd de loopsheid kleine meisjes worden groot ;D
Door danou2004
#716762
Anita* schreef: Dan is het vast geen ontsteking, maar idd de loopsheid kleine meisjes worden groot ;D
Zeg dat wel!zo is ze pup en zo is ze al weer bijna 2 en half jaar!!en nog steeds dat heerlijke koppie als van toen ze puppy was
Door Anita*
#716765
danou2004 schreef: Zeg dat wel!zo is ze pup en zo is ze al weer bijna 2 en half jaar!!en nog steeds dat heerlijke koppie als van toen ze puppy was
Ja het gaat eigenlijk veel te snel, ik kan Tara ook niet echt meer een pup noemen al is ze nog maar 7 maanden, ze groeit zo vreselijk hard maar das niet erg hoor juist heerlijk, elke leeftijd heeft wel wat, een pup is heerlijk maar ik ging natuurlijk voor de grote dalmaat en ze is al aardig op weg ;D maar het blijven boefen welke leeftijd dan ook ;)
Door danou2004
#716835
Anita* schreef: Ja het gaat eigenlijk veel te snel, ik kan Tara ook niet echt meer een pup noemen al is ze nog maar 7 maanden, ze groeit zo vreselijk hard maar das niet erg hoor juist heerlijk, elke leeftijd heeft wel wat, een pup is heerlijk maar ik ging natuurlijk voor de grote dalmaat en ze is al aardig op weg ;D maar het blijven boefen welke leeftijd dan ook ;)
zeker weten van de week was ik een gedeelte van een sierbakje met plantjes kwijt en zie ik in de bijkeuken een setter en een sint met een pluk mos uit hun bek steken en dusdanig kijkent dat ze echt niet wisten wat ik bedoelde  ;D
Door Amaryllis
#716968
Bij een baarmoederontsteking hoef je niet gelijk te beslissen om deze eruit te laten halen hoor!Ik heb dit ook bij mijn teef gehad.Tis wel wijs dat de DA haar even onderzoekt zodat hij kan voelen of de buikholte zwelling heeft en hij moet ook een inwendig onderzoek doen.

Ik zou haar op de urtrovetsem zetten(wat hier al geadviseert wordt) en eventueel antibiotica.
Ook remedil kan de ontsteking aanpakken.Vaak is het een combinatie van remedil met antibiotica
Een baarmoederontsteking is ook aantrekkelijk voor reuen, weet niet of je daar al iets aan merkt.
Verder kunnen ze ook een kuur van galastop geven om de baarmoeder weer rustig te krijgen
En twijfel je toch en zie je een castratie niet zitten, laat dan een echo maken, ziet de baarmoeder er goed uit dan kun je met medicatie het probleem aanpakken.

Het moeilijk van een baarmoederontsteking is dat er twee vormen zijn.De gevaarlijkste vorm, waarbij de baarmoeder opzwelt, gaan koorts en ander drinkgedrag en donkere uitvloeiing gepaard als ook wel pus uit de vagina.
De andere vorm hoeft geen ander drinkgedrag te vertonen en geen koorts.Maar soms  is het toch moeilijk te achterhalen welke vorm er is, en je kan meestal niet echt een afwachtende houding aannemen , in zo'n geval kan een echo een juist beeld geven.Heel veel sterkte
Door danou2004
#717150
Vanmiddag even bij de da geweest voor de enting van bruno en ook meteen even voor danou gevraagd over die baarmoeder.Maandag moet ik even met haar komen en dan word ze beter onderzocht en dan krijgt ze een behandeling van 3 injecties. weet zo ff niet meer hoe het heet.
Maandag krijgt ze er een en dan dinsdag weer en dan de maandag erop weer en dan moet het goed zijn.
Hij had er meerdere met die behandeling en die zijn er allemaal heel goed uitgekomen.
Hij vond het namelijk raar dat die lucht er nog steeds hangt en daarom krijgt ze een wat uitgebreider onderzoek. zal vast wat extra gaan werken  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door