Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door john199
#715192
hallo ik heb dit forum met veel belangstelling gelezen heb zelf 2 argentijnse doggen reu en teef die 's ochtends carocroc special power krijgen en 's avonds kivo compleet soms afgewisseld met andere kvv.
Nu is mijn teef afgelopen woensdag (21-02-07) bevallen van 8 puppy's en kreeg ik van de DA te horen dat ik haar voorlopig maar even terug moest zetten op brokken. beetje raar??????????
wil haar op kvv houden en de pups eigenlijk zo snel mogelijk.
Dus alle advies is welkom
Door Lizzy
#715196
Hallo John, allereerst welkom op Barfplaats! En gefeliciteerd met je puppy's!

Heeft je DA ook uitgelegd waarom hij vindt dat je je hond nu geen versvlees moet geven?

Ja, ik kan er heel duidelijk en kort en simpel over zijn: juist geen brokken en wel versvlees! Wissel zekerheidshalve ook gerust tussen een paar merken af. En speen de pups ook vooral op vers/rauw af! Daar komen alleen maar juist gezonde pupseltjes van!

Overigens moet je pups niet zo snel mogelijk afspenen (weet ook niet of dat is wat je bedoeld) want pups hebben tot 4 weken echt alleen melk nodig en geen vlees. Beter is het om vanaf 4 weken pas vlees te geven, aangezien het spijsverteringssysteem van pups tot 4 weken alleen ingesteld is op melk, niks anders dan melk (of eventueel vervangende moedermelk zoals die bijvoorbeeld van Farmfood, in geval moeders niet voldoende melk heeft).
Door john199
#715202
was misschien een beetje verkeerd uitgelegd maar ga de pups ook niet voor de 4 weken spenen maar daarna is het mijn bedoeling om ze zo snel mogelijk op vers vlees te hebben,heb ook al mensen gesproken die straks een pup willen en hen er van overtuigt dat vers beter is dan brokken
Door Fido
#715204
Ben ook benieuwd naar de onderbouwing van je da om de teef nu geen rauwe voeding te geven?

Hier in het huis een da die juist vóór rauwe voeding is en zeker lekker doorgaan met rauw te geven ondanks en juist net ;) in deze periode van je teef.
Waarom? lees maar verder hier op bp en zeker de ervaring van fokkers die rauw voeren.

Geniet lekker van je pups en gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#715249
[quote="john199"]
hallo ik heb dit forum met veel belangstelling gelezen heb zelf 2 argentijnse doggen reu en teef die 's ochtends carocroc special power krijgen en 's avonds kivo compleet soms afgewisseld met andere kvv.
Nu is mijn teef afgelopen woensdag (21-02-07) bevallen van 8 puppy's en kreeg ik van de DA te horen dat ik haar voorlopig maar even terug moest zetten op brokken. beetje raar??????????
wil haar op kvv houden en de pups eigenlijk zo snel mogelijk.
Dus alle advies is welkom
[/quote]

Hoi John, welkom hier.

Misschien is je da er bang voor dat je hond met kvv niet alles binnen zou krijgen. Maar wees gerust, zelfs notoire brokkenvoerders zetten hun drachtige/zogenden teven op vers omdat dan de melkproductie veel hoger ligt en de melk van een betere kwaliteit is. Ik heb hier inmiddels 3 nestjes compleet op vers (1 x kvv 2 x barf) afgespeend en de moeders hadden al in geen tijden of nog nooit brokken gegeten. Bij mijn laatste nestje heeft mijn teefje zonder slag of stoot tot ruim 3 weken haar 9 pups volledig zelf gevoed, daarna ben ik wat pupmelk(Farmfood) bij gaan voeren om haar wat te ontzien, maar als het aan haar had gelegen had ze alles zelf gedaan. Ze heeft nog tot aan het einde van de 6de week een paar maal daags de pups gevoed.
Als je alleen kvv voert dan zou ik er wel zelf wat dingetjes bijdoen om het voer wat te verrijken zoals rauwe eieren, verse sardienes, eventueel wat spiervlees want er wordt natuurlijk wel wat aan voer verbruikt tijdens deze zoogperiode.

De pups kun je vanaf vier weken ook kvv geven. Dit hoef je niet onder de melk te mengen, ze herkennen het meteen als eten.
Door Dogshome
#715258
[quote="john199"]
was misschien een beetje verkeerd uitgelegd maar ga de pups ook niet voor de 4 weken spenen maar daarna is het mijn bedoeling om ze zo snel mogelijk op vers vlees te hebben,heb ook al mensen gesproken die straks een pup willen en hen er van overtuigt dat vers beter is dan brokken
[/quote]

Gelijk heb je, geef ze lekker kvv en barf als je dat wil.
Moet je zien hoe snel ze het doorhebben  :P
En moeders inderdaad wat extra geven  ;)
Veel plezier met het stel :)
Door ulla
#715577
Hier hebben de drachtige en zogende teven ook alleen maar kvv en ander vers spul gekregen.
De pups gaan de deur uit,met de nieuwe eigenaar en een grootverpakking vlees,zodat ze de eerste tijd zeker nog vers krijgen.
M.i. is het zeker in de groei belangrijk dat ze goede voeding(dus vers) krijgen.
Later uiteraard ook,maar zie mensen maar zover te krijgen.
Jammer is dat,hoewel ik er toch weer eentje zover heb hahaha.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door