Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door maja
#713163
ik heb 3 hondjes en alle 3 jeuk word er knettergek van mijn dwergschnauzer is helemaal rood tussen zijn poten , heb alles al gedaan
ik stofzuig iedere dag was de kleedjes uit behandeld ze tegen vlooien  ook het huis
heb ze afgelopen maandag alle 3 een pipet advantage gegeven .
speciaal advantage besteld omdat ik hier goeie resultaten over leest
nu jeuken ze nog harder het lijkt wel hoe meer ik er aan doe hoe harder ze gaan jeuken , telkens als ik hun ergens mee behandeld word de jeuk heviger
weet het nu niet meer.
heb ook al trea tree oli geprobeerd
is het normaal dat de jeuk erger word van een vlooienmiddel ?
ze jeuken vooral aan de poten en onderlijf.
Door maja
#713179
Tinker schreef: Weet je wat goed helpt tegen het rood tussen de poten?Dan moet je met je honden naar het strand toe gaan en ze lekker door de zee laten lopen,dan komen ze super schoon weer thuis.Ik had vroeger een hondje die wit was en vlooienallergie had,die vrat zijn eigen altijd helemaal knalroze,en dan namen we hem veel mee naar de zee(woonde toen in nog in Z-H)en dat hielp super.
ik woon niet zover bij de zee vandaan , maar vind het nou te koud om hem te laten zwemmen, ik zal het eens proberen met zeezout wie weet levert dat het zelfde resultaat op.
Door mutsie
#713441
Mijn honden hadden hetzelfde.

Ik zou een afkrabsel laten maken. Bij mijn honden was het toch een mijt.
En heel eenvoudig te behandelen met iets bekends wat ook tegen wormen helpt (ben de naam even kwijt).

Ik heb me ook rotgezocht, vlooien, voedselallergie, pollen....niets.

als ik jou was linea recta naar de DA en een afkrabsel laten maken.

karin
Door maja
#713446
mutsie schreef: Mijn honden hadden hetzelfde.

Ik zou een afkrabsel laten maken. Bij mijn honden was het toch een mijt.
En heel eenvoudig te behandelen met iets bekends wat ook tegen wormen helpt (ben de naam even kwijt).

Ik heb me ook rotgezocht, vlooien, voedselallergie, pollen....niets.

als ik jou was linea recta naar de DA en een afkrabsel laten maken.

karin
ik heb zitten googlen vandaag , bedoel je stronghold soms.
heb er zelf inmiddels ook jeuk van . ;D
ga morgen naar de dierenarts toe , heb ze net behandeld met advantage.
Door eefje
#713660
maar ik denk niet dat het wijs is om er nu weer een ander middel tegenaan te gooien als je dat net gedaan hebt,het is en blijft vergif en teveel daarvan kan ook vreselijke jeuk veroorzaken.

volgens mij werkt teatree verzachtend en dan eerst een beetje de boel laten kalmeren en daarna weer nieuwe middeltjes proberen(dit is wat ik zou doen)
Visolie helpt ook bij huidklachten,beide middelen die ik nu genoemd heb hebben bij mijn hond gezorgd dat de huidklachten helemaal overzijn en ook niet meer terug gekomen zijn.
Dus als je naar de DA gaat even goed vragen hoeveel effect al die anti vlo/worm middelen gaan hebben op de huid.

groetjes eefje
Door cylke
#713714
heb je al efazan geprobeerd?
mijn toller krijgt om het half jaar een kuur efazan (visolie voor dieren) en daarbij wassen met speciale shampo...
dat helpt.
greetz
Cylke
Door mutsie
#713770
als het mijt is helpt maar 1 middel en dat is stronghold(dat was het)

binnen twee dagen helemaal over.

Teatree leuk, maar hier niet bij.

Tannetje vertelde me hetzelfde en heeft me dit geadviseerd er is geen ander middel tegen.

ik heb ook 3 jeukende, krabbende honden gehad en zelf kreeg ik ook uitslag.
teatree....weet ik veel wat voor huisolie homeopathich heb ik eerst geprobeerd.
nikkes nakkes nada.

maar moet wel een mijt zijn natuurlijk.

karin
Door kaszi
#714860
idd bij mijt helpt stronghold echt fantastisch, zou ze na de behandeling, eens het produkt opgenomen is wassen met een shampoo op basis van tea trea olie, werkt verzachtend...
en wat ook helpt is purisédine pouder. Wordt gebruikt bij kinderen met de windpokken en kalmeert de jeuk, maar eerst en vooral behandelen tegen mijten anders hebben al die andere middeltjes geen zin.
Ik ken iemand die jaren allerlei allergie problemen had (zogezegd met haar hond) totdat ze stronghold heeft gebruikt, jeuk weg... en weer een schitterende vacht.
Door eefje
#715253
er is toch helemaal niet zeker of het mijten zijn?
voor hetzelfde geld heeft het beestje een voedselallergie of een entreactie,ab reactie of wellicht is er al teveel gerommeld met anti worm/vlo troep.
Laat ze nou eerst naar de DA gaan en eens goed uitzoeken waar het vandaan komt want anders ga je er nog meer vergif en zooi tegenaan gooien terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het nu gaat want Maja heeft al een tijdje niet gereageerd geloof ik.
groetjes eefje
Door maja
#715338
ben nog niet naar  dierenarts gegaan , omdat de jeuk gelukkig afneemt
en omdat ik advantage heb opgedaan  morgen een week geleden
wil ik eerst eens kijken of het toch geen vlooien zijn geweest
ik ga er nu toch geen rommel meer bovenop gooien  wacht eerst nog 3 weken af en kan ik altijd nog een pipetje stronghold geven .
wil eerst dit nog even aankijken .
Door Amaryllis
#718032
Een vlooienspray die goed verdragen wordt  bij honden met allergie is defandog van Virbac, deze spray wordt ook gebruikt bij bv de cheyletiella-mijten.Tegen deze mijt helpt ook een shampoo van scalibor.

En tegen jeuk zijn er verschillende shampoos van Virbac te gebruiken.De allercalm werkt echt goed bij roodheid en heftige jeuk op de huid.Ikzelf heb deze altijd in huis.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door