Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#715293
gister hadden we hier een semi barf dag,geen groente maar wel bot/vlees.

ik had voor de hond 2lamskoteletjes,bij elkaar zo'n 200gr. en een goed bevleesde kip gekocht,daar heeft ie de helft van gehad.

s'avonds heeft ie de restjes van de katten gehad,die hadden niet hun hele kipkarbo op,de botjes die te hard waren zijn dus naar de hond gegaan.
Ook heeft ie een beetje vis op en zijn eigen cb(minder dan normaal)

Nou ligt ie al vanaf gisteravond te ruften en de lucht is echt niet te harden,putlucht of rotte eieren ik weet niet hoe ik het noemen moet maar misselijkmakend!
Hij laat echt windjes met geluid en kijkt dan heel verbaasd naar zijn achterkant,en vind het(zo lijkt het) zelf ook stinken want hij gaat dan spontaan ergens anders liggen. ;D

hij krijgt wel vaker kip(50%vlees 50%bot) en ook vis en restjes van de katten is niet nieuw.
Dat lamsvlees heeft ie 1keer eerder gehad maar daar ging ie toen ook niet van stinken.
Hebben jullie misschien een idee waarom ie nu ineens zo stinkt?

CB is toch in principe niet vreselijk anders dan zelf hele botten met veel vlees  zou het zijn omdat hij bij de kip/lamsmaaltijd geen orgaanvlees heeft gehad?
groetjes eefje
Door eefje
#715304
teveel :-[ het was ook niet de bedoeling dat ie s'avonds nog zou eten.(manlief was niet op de hoogte)
ik denk dat ie ruim 450gram heeft gegeten,misschien zelfs meer,ik heb het eerlijk gezegd niet afgewogen maar gewoon laten eten tot ie niet meer wilde,vandaag is ook een vastendag voor hem.
Hij is er zelf niet ziek van hoor maar wij worden dat wel zo'n beetje als we hem ruiken ;)

ook was ie ietwat aan de diarree gister,maar dat vind ik dan weer raar want bot is toch juist iets wat geen diarree zou veroorzaken of heb ik het nou nog steeds niet helemaal door :-[

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#715324
eefje schreef: teveel :-[ het was ook niet de bedoeling dat ie s'avonds nog zou eten.(manlief was niet op de hoogte)
ik denk dat ie ruim 450gram heeft gegeten,misschien zelfs meer,ik heb het eerlijk gezegd niet afgewogen maar gewoon laten eten tot ie niet meer wilde,vandaag is ook een vastendag voor hem.
Hij is er zelf niet ziek van hoor maar wij worden dat wel zo'n beetje als we hem ruiken ;)

ook was ie ietwat aan de diarree gister,maar dat vind ik dan weer raar want bot is toch juist iets wat geen diarree zou veroorzaken of heb ik het nou nog steeds niet helemaal door :-[

groetjes eefje
Als die propvol heeft gezeten kan hij daarvan best aan de dunne gaan, ook al is het bot. als dat verkeerd valt kun je daarook prima van aan de dunne gaan :-\
De lamskoteletjes waren nieuw? dus kan het best zijn dat die ietwat verkeerd gevallen zijn. Als ze hier kip gegeten hebben kunnen ze anderhand ook zo'n van die lekker boewrtjes laten, scheten gelukkig niet, maar het is wel een putlucht die er dan uitkomt.
Een vastendagje na zo'n maaltijd van gister zal 'm vandaag wel goed doen.

Een kvv valt altijd heel anders dan een barfmaaltijd. Maag hoeft niets te doen en het gemalen voedsle passeert vrij snel de maag terwijl die barfmaaltijd daar wel een x-aantal aanwezig is omdat grote stukken er nu eenmaal langer over doen om te verteren dan gemalen spul. Zo ook met botten, die kunnen wel tot 12 uur of langer in de maag verblijven.
Het ontbreken van orgaanvlees in deze maaltijd lijkt mij totaal niet relevant.
Door eefje
#715351
oh pff gelukkig :) ik was al bang dat het mijn schuld was.
nou vandaag staat ie op rantsoen,heeft net wel een half appeltje gegeten maar die had ik laten vallen,was niet in de planning.
straks even een loopje doen dus ben benieuwd hoe zijn ontlasting is.
de lam had ie al eens gehad maar is al weer heel lang geleden dus het zou wel kunnen dat het niet goed viel,hij heeft natuurlijk ook wel vreselijk veel vlees binnen gehad :-X

nou ja we gaan het in de gaten houden ;)
dank voor je antwoord.
groetjes eefje
Door Mevroi Kruim
#715439
Van botten gaan die van mij ook werkelijk afschuwelijk ruften. En dat zijn ervaren barfers die echt goed kauwen. Een onaangenaam aspect van het verteringsproces  ;D
Door eefje
#715626
ja nou hij zat een beetje verstopt,deed pijn om te poepen en daarna spoot het er uit dus helemaal goed was het niet,toch wel mijn schuld dus.
Maar toch snap ik het niet helemaal want hij krijgt vrij regelmatig(zeker 3keer in de week) een kippennek of vleugel erbij,soms een drumstickje of een hele kippenpoot,daar heeft ie nooit last van en ook stinken doet hij dan niet.......
dan kan ik er dus wel vanuit gaan dat het het lamsvlees is wat fout viel en de botten toch ook iets te veel van het goede.....omdat ie in eerste instantie dus wat te harde ontlasting had.

nou ja weer een les voor de volgende keer,geen lam erbij.....

groetjes eefje
Door conleeuw
#715818
hier krijgen wij de putlucht gratis aangeboden als er geitenribben gegeten werd............ heel af en toe met lam, maar vooral geitenribben..... echt een verstikkende lucht die je bijna kan zien :-\ ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#715821
eefje schreef: ja nou hij zat een beetje verstopt,deed pijn om te poepen en daarna spoot het er uit dus helemaal goed was het niet,toch wel mijn schuld dus.
Maar toch snap ik het niet helemaal want hij krijgt vrij regelmatig(zeker 3keer in de week) een kippennek of vleugel erbij,soms een drumstickje of een hele kippenpoot,daar heeft ie nooit last van en ook stinken doet hij dan niet.......
dan kan ik er dus wel vanuit gaan dat het het lamsvlees is wat fout viel en de botten toch ook iets te veel van het goede.....omdat ie in eerste instantie dus wat te harde ontlasting had.

nou ja weer een les voor de volgende keer,geen lam erbij.....

groetjes eefje
Als ik zo moet gokken denk ik dat het gewoon allemaal teveel is geweest.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#715839
Indy gaat vaak gigantisch lopen ruften van dingen die hij nog nooit eerder heeft gehad. Gisteren voor het eerst een stuk kalfskop gevoerd (viel erg in de smaak). Hij heeft toch lopen stinken echt niet normaal meer. ´s Avonds moest ie mee met de trein en bus. In de trein ben ik al preventief in het halletje gaan zitten, maar ja de bus was dus overvol en hij liet ze lekker vliegen  :-[ :-[ :-[  Ik schaamde me rot.....
Door van de Berner beren...
#716130
Ik lees... leer... en geniet vooral ook van dit soort topic's...
Dank... nu weet ik wat ik vooral niet moet geven, de dag voordat we een dagje naar mijn ouders gaan, die in een ouderenflat wonen  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716222
Anje schreef: Ik lees... leer... en geniet vooral ook van dit soort topic's...
Dank... nu weet ik wat ik vooral niet moet geven, de dag voordat we een dagje naar mijn ouders gaan, die in een ouderenflat wonen  ;)
Voor die gevallen kan ik je een zalmkop adviseren ::) ::) 8) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door