Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#714690
Twister is aan beide knieën geopereerd aan gescheurde kruisbanden. Laatste operatie zo'n 6 maanden geleden.
Nu is er af en toe een 'klappend' geluid (weet niet hoe het anders te omschrijven)te horen als hij zich afzet of rent.
Had het heel af en toe eens gehoord,maar dacht toen dat het z'n ballen ;D :-[ waren.
2 weken geleden was hij aan het rennen,telkens redelijk explosief vertrekkend,en waren er meedere mensen die het hoorden. Ook als hij rustiger rende,was het geluid toen te horen. Ik had er eerder niet echt bij stil gestaan,maar nu viel het echt enorm op. Was eigenlijk best angstaanjagend,dat geluid.
Nu hebben we het vermoeden dat het geluid van z'n kniegewricht komt. Hij heeft er wel helemaal geen last van,mankt niet ofzo.
Iemand enig idee wat dit kan betekenen?
Denk dat ik toch maar eens terug een afspraak moet maken bij Dr Kappen,maar je zal zien,net dan is er niks te horen.
Twister krijgt primeval,omega 3 olie en spiersupport als suplementen.

Groetjes,Anja.
Laatst gewijzigd door Thunder op za 24 feb 2007, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#714712
Jacquemine schreef: een klikkend/klappend geluid kan duiden op een meniscusprobleem. 
Zou hij er dan geen last van hebben,en manken?
Door tt-tjes
#714723
Bij Balou hoorde dat toendertijd toen hij afgescheurde pezen aan zijn achterpoot had. Dit was net voor zijn operatie. Je hoorde het elke keer als hij liep.
Ik zou het toch even na laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#715306
Bas heeft ook knakgeluiden gehad en ook Bas heeft in beide knieen nieuwe kruisbanden.... volgens mij was het toen zo dat Bas iets verrekt had in een knie waardoor die geluiden onstonden; even een tijdje niet rennen heeft het weer opgelost.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#715319
Ik vond het ook een eng geluid, is het erger geworden Anja?
Twister loopt de laatste tijd wel netjes maar ik zou ook nog eens naar zijn knieen laten kijken
Door Thunder
#715355
Cherry schreef: Ik vond het ook een eng geluid, is het erger geworden Anja?
Twister loopt de laatste tijd wel netjes maar ik zou ook nog eens naar zijn knieen laten kijken
Nee,ik heb het haast niet meer gehoord. Natuurlijk is hij wel een pak rustiger als ik hier met hem ga wandelen,dan dat hij ergens achteraan rent ofzo.
Ik ga er zeker nog eens naar laten kijken.
Door Thunder
#715356
Ivonne schreef: Bas heeft ook knakgeluiden gehad en ook Bas heeft in beide knieen nieuwe kruisbanden.... volgens mij was het toen zo dat Bas iets verrekt had in een knie waardoor die geluiden onstonden; even een tijdje niet rennen heeft het weer opgelost.
Het zijn bij Twister geen 'knak' geluiden. Zou het eerder omschrijven als,tsja,het geluid als je in je handen klapt,zoiets ongeveer.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#715526
mmm. daar zou ik mee naar de DA gaan; geluiden uit de knie kunnen inderdaad op meniscus problemen wijzen... zeker als een hond ook al nieuwe kruisbanden heeft.... 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door