Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Arline
#715149
Een ontlasting vraagje..

Een tijd terug heb ik hier een bericht gepost over Fenja die net geopereerd was wegens verstopping. Het gaat nu weer super met haar en ze stuitert weer vrolijk rond.
Na de operatie ben ik weer begonnen met CB (eerst zelf even met kokend water overgoten, dus heel rustig aan)
Nu wil ik toch weer met wat barf beginnen en eigenlijk wil ik helemaal overstappen (wilde ik voor de operatie al maar is dus even uitgesteld). Het rare van mezelf is alleen dat ik nu een beetje huiverig ben voor botten. Ik wil wel heel rustig opnieuw beginnen met kippenekken.
Ik vind haar ontlasting 'raar'. Eerder had ze van CB mooie stevige redelijk donkere drollen, maar nu zien ze er heel droog uit. Ik kan het niet goed beschrijven maar ze zijn lichter en vallen op de grond echt als korreltjes uit elkaar. Ik snap niet hoe het nu zo droog kan zijn terwijl dat eerder nooit het geval is geweest. Ik weet niet of ik helemaal te volgen ben, en wat het met overstappen op barf te maken heeft is natuurlijk ook de vraag, maar ben gewoon een muts die het even 'rustig aan' wil doen omdat ik het niet goed weet..
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#715155
Als je nu van die droge, licht gekleurde keuteltjes hebt, die op de grond uit elkaar vallen, dan geef je naar verhouding te veel bot in één maaltijd.
Je kunt dat compenseren door er wat extra spiervlees of orgaan bij geven.
Door Arline
#715181
nou dat is nou dus ook het vreemde... ik geef haar nu (sinds de operatie zo'n 4 wkn geleden) alleen nog maar cb!
Door pallas
#715282
Misschien zit er voor jouw hond dan toch teveel bot in cb, je kan proberen er wat spiervlees bij te mengen en dan kijken hoe het gaat.
Door Arline
#715745
tiny schreef: ;) Maar met CB weet je toch ook niet precies wat er in zit? ;)
Das waar!
Ik ben al spiervlees aan het bij geven en gaat inderdaad al iets beter.
Maar ik dacht dat in kvv naar verhouding heel veel orgaan zat en niet zo veel bot. Kan het zijn dat mijn hond tegen weinig vleesbot kan, dus dat ik er altijd veel spiervlees bij geven moet en misschien zelfs een iets lager percentage vleesbot moet voeren?
Ach ik ben gewoon een muts :nerves: ik moet gewoon beginnen en het proberen.
Ben naar het vele lezen hier echt wel overtuigd dat het beter is dan kvv en ik wil ook precies weten wat ik geef.. dus beginnen maar (heb alleen soms ff een schop onder me kont nodig  ;) duwtje in de rug ;D)
Door Femke
#716001
ik heb ook een hond die dat meteen heeft, als ik naar CB één of 2 kipkarkasjes gaf. Met fulltime barf heb ik er meestal niet zoveel last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door