Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#714995
Het gaat al een tijdje met wat rare dingen, die dan weer wel zichtbaar zijn en dan weer heel lang niet.
Na ons vorige vakantietripje van toen ruim een week was Chasey ondanks de kilo per dag aan eten en flink kunnen snaaien van konijnen kipstront en misschien ook wel brokjes wie weet toch flink magerder dan dat we hem bij schoonpa en ma achter lieten.
Het eerste waaraan ik toen dacht was wormen, dus eht hele zakie, ontwormt en met 2 dagen was Chasey alweer beter op gewicht en oogde vrolijker, dat was dus eind november.
Nu na ons midweekje weg te zijn geweest precies weer hetzelfde. Chasey magerder.
Ikzelf gooi het op dat hij ons( of mij voornamelijk dan) heel erg mist en ondanks dat hij gewoon op bedrijf blijft, waar hij dagelijks komt en dik lol met schoonpa heeft dus lichamelijk zich opvreet.
Echter nu na ruim 2 weken alweer thuis te zijn zit hij nog steeds niet lekker in zijn vel. Oogt mager, heeft een mega gore vieze plakkerige en stinkende vacht met schilfers en had gisteren zelfs dat hij echt niet mee wilde met Peter naar bedrijf en op zijn kussen bleef liggen. Hij heeft echter wel vaker dat we hem met veel overredingskracht moeten ophijsen zowat om 's ochtends uit te gaan.
Hij heeft ook een tijdje erg stram/moeizaam gelopen( maar rennen en ravotten en in zee crossen dat ging wel gewoon ???) en toen glucocapsules gehad waar ik geen verandering bij zag en dus nadat pot leeg was mee gestopt ben. 
En het allerengste vind ik nog, dat hij een bultje op/tussen zijn ribben heeft die toch wel gegroeid is. :-\ :-X
Kortom vandaag dus maar even gebeld voor afspraak bij Erwin.
Ik wil dat hij Chasey echt even helemaal doorlicht, dus biopt nemen, bloed afnemen eventueel om maar alles uit te sluiten.
Maandag 13:00 uur mogen we komen.
:'( mijn doomsenarios zijn al heel groot.
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 11 mei 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#715040
hee Jol, en als je hem nou een kuurtje Chlorella geeft? Sunday heeft het ook wel eens gehad, wat jij beschrijft. Hij gedroeg zich dan echt als een ouwe sok.

Ik geef hem dan een kuurtje chlorella en daar kikkert hij echt van op!
Door Femke
#715050
Hart755 schreef: wat is chlorella? waar is dat te halen voor die ouwe chasey?
Chlorella is een algje dat reinigend werkt, en ook veel vitamientjes bevat en je krijgt er een hoop energie van.

Bij de drogisten / reformhuizen die fytotherapeutische middelen van BLOEM verkopen hebben ze het wel, en anders kunnen ze het wel bestellen.
Je bouwt het op, eerst 3 keer daags 1 tabletje, daarna 3 keer daags 2 enz.


hier staat wel wat meer info: http://www.bloem-natuurprod.nl/pagina.php?PAGINA_ID=59
Door Jolly
#715172
Femke schreef: Chlorella is een algje dat reinigend werkt, en ook veel vitamientjes bevat en je krijgt er een hoop energie van.

Bij de drogisten / reformhuizen die fytotherapeutische middelen van BLOEM verkopen hebben ze het wel, en anders kunnen ze het wel bestellen.
Je bouwt het op, eerst 3 keer daags 1 tabletje, daarna 3 keer daags 2 enz.


hier staat wel wat meer info: http://www.bloem-natuurprod.nl/pagina.php?PAGINA_ID=59
tnx voor je uitleg, heb het gelezen en ook meteen gekeken op verkooppunten laat het nou in ons dorpie verkrijgbaar zijn bij de Dadrogist.
Maandag na het consult kan ik dat dus mooi even halen.

Ik vroeg me trouwens af of het tabletjes waren etc dus eve verder gelezen en toen zag ik dit:
**Voor kinderen tot ± 10 jaar volstaan 3 tabletten per dag.
Voor kleine huisdieren volstaan eveneens 3 tabletten per dag. Voor grotere huisdieren kan een hogere dosering worden toegepast.***
Best grappig, maar eigenlijk gewoon goed dat er dus al voor dieren ook al gebruiksaanwijzingen opstaan.
Toppie
Laatst gewijzigd door Jolly op zo 25 feb 2007, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#715175
Iedereen die duimt, super.
Heel fijn, want het doet me goed, ik wist het gisteren toch echt niet meer hoe ik het nou had :'(
Ik hoop dus ook echt dat iets niet geheel ernstigs uitkomt en dat Chasey gewoon nog zeker even een flink tijdje mee kan.
Vanochtend stond hij echter als numero uno bij de trap van "schiet eens op ik wil wel ff naar buiten"
Peter deed Fenna en ik ben met de mannen door de regen naar het Hertenkamp gelopen om even wat eitjes voor het ontbijt te scoren, ze lekker even op een veld laten rennen door de baggerplassen en Chasey was helemaal in zijn element.
Thuis goed afgedroogd en kleed opgeschud, waar dankbaar op werd plaatsgenomen.
Nu zijn ze met Peter even mee naar bedrijf en met 1 keer "gaan jullie mee"  stond Chasey al zowat in de auto.

Misschien winterblouse?
Door Femke
#715219
Jolly schreef: Iedereen die duimt, super.
Heel fijn, want het doet me goed, ik wist het gisteren toch echt niet meer hoe ik het nou had :'(
Ik hoop dus ook echt dat iets niet geheel ernstigs uitkomt en dat Chasey gewoon nog zeker even een flink tijdje mee kan.
Vanochtend stond hij echter als numero uno bij de trap van "schiet eens op ik wil wel ff naar buiten"
Peter deed Fenna en ik ben met de mannen door de regen naar het Hertenkamp gelopen om even wat eitjes voor het ontbijt te scoren, ze lekker even op een veld laten rennen door de baggerplassen en Chasey was helemaal in zijn element.
Thuis goed afgedroogd en kleed opgeschud, waar dankbaar op werd plaatsgenomen.
Nu zijn ze met Peter even mee naar bedrijf en met 1 keer "gaan jullie mee"  stond Chasey al zowat in de auto.

Misschien winterblouse?
ik herken het precies allemaal wat je beshrijft.... Ik heb ook al zo vaak op het punt gestaan om Sunday eens helemaal binnenstebuiten te laten keren omdat ik het gevoel had dat er 'iets' met hem was, maar net als ik een afspraak wil maken bij de Da kikkert hij weer op.
Het zijn geen conrete dingen, maar net wat jij ook zegt, beetje sloom, beetje uit z'n hum, beetje troep uit zijn ogen, beetje mottige vacht, beetje uit zijn bek stinken, maar niet direct iets aanwijsbaars.

Sunday kan dan 's ochtends ook zo onwijs traag een heel eind achter je aan sjokken als je met ze naar buiten gaat. En 3 dagen later is er niks meer aan de hand, dan weet hij niet hoe hard hij moet rennen.

Hoe oud is Chasey?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door