Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tschabo
#713899
Goedenavond Barfers,

Zojuist heb ik mezelf geregistreerd op dit forum en ben dus nog een groentje in de wereld van B.A.R.F.

Sinds enige tijd voer ik mijn honden met Orijen, een zogenaamd supervoer uit Canada. Wellicht kennen jullie het of gebruiken het zelfs. Op zich ben ik er tevreden over, maar ergens heb ik toch het gevoel dat ik mijn honden iets te kort doe. Vandaar dat ik ben gaan zoeken op internet en mezelf er redelijk van overtuigd heb om diepvriesvoeding bij te willen gaan voeren of misschien zelfs wel geheel te vervangen voor Orijen.

Tevens heb ik mezelf er van overtuigd dat ik niet wil gaan barfen. Dit, omdat ik gewoon simpelweg erg druk ben en daarom toch voor een stukje gemak kies.

Kan iemand mij vertellen wat de beste complete diepvriesvoeding is en waarom?

Alvast bedankt voor de reacties!
#714026
Ten eerste welkom hier !! Misschien nog een idee om je even voor te stellen in het voorstelhoekje ?
Ik kan je vertellen er is niet echt een kvv de beste, maar degene waar je honden het, het beste op doen, dat is voor jouw het beste !
Mijn hond doet het heel goed op bibi, maar ook rodi en tolerant doet hij het goed op.
Aangezien mijn man dagelijks in Hoogvliet komt haalt hij dus bibi, dat is dan net weer goedkoper.
Kijk eerst eens wat er bij jou in de buurt makkelijk te verkrijgen is en kijk hoe de honden erop reageren. Iedere hond is tenslotte anders.
Door Lizzy
#714050
[quote="tschabo"]
Goedenavond Barfers,

Zojuist heb ik mezelf geregistreerd op dit forum en ben dus nog een groentje in de wereld van B.A.R.F.

Sinds enige tijd voer ik mijn honden met Orijen, een zogenaamd supervoer uit Canada. Wellicht kennen jullie het of gebruiken het zelfs. Op zich ben ik er tevreden over, maar ergens heb ik toch het gevoel dat ik mijn honden iets te kort doe. Vandaar dat ik ben gaan zoeken op internet en mezelf er redelijk van overtuigd heb om diepvriesvoeding bij te willen gaan voeren of misschien zelfs wel geheel te vervangen voor Orijen.

Tevens heb ik mezelf er van overtuigd dat ik niet wil gaan barfen. Dit, omdat ik gewoon simpelweg erg druk ben en daarom toch voor een stukje gemak kies.

Kan iemand mij vertellen wat de beste complete diepvriesvoeding is en waarom?

Alvast bedankt voor de reacties!
[/quote]

Welkom op Barfplaats!

Eigenlijk is alles al gezegd. Het beste versvleesvoer is het voer dat past binnen jouw budget, waar jij goed aan kunt komen en last but not least: waar jouw hond het het beste op doet. Je kunt de merken ook prima afwisselen. Dat lijkt mij zelfs de voorkeur verdienen (niet op 1 paard wedden).

Orijen is een brok. En daar doen wij niet aan hier, op Barfplaats ;)
#714473
Inderdaad, is al gezegd maar gewoon kijken in eerste instantie wat je budget is, dan moet je kijken waar je wat kunt krijgen, en ook ik ben voorstander van Meerdere merken kvv.

Wij voeren afwisselend de volgende merken. Smul  op de eerste plaats.
Dat kan ik namelijk om de hoek krijgen en mijn winkelier besteld voor mij hele dozen en bewaard ze voor mij in hun vriezer, tot ik het nodig hebt. Dus dat vind ik een groot voordeel.
Smul is relatief gunstig geprijsd en het is wat grover.
Dan wissel ik wel af met Ahv-Breda , en de Duck komt ook nogal eeens voorbij vliegen.
Carnibest voer ik af en toe, simpelweg omdat ik het lastig vind om eraan te komen,zit geen punt in de buurt. En ik vind het gewoon te duur voor elke dag.

Mack is 60 kilo en heb gewoon veel kilos nodig ;) ;)
Door tschabo
#714959
Hallo allen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb me nog eens flink verdiept in wat er allemaal te verkrijgen is en heb gekozen voor Carnibest. Het is niet echt goedkoop, maar ik wil absoluut niet bezuinigen als het om de gezondheid van mijn honden gaat.

Binnenkort wil ik ook beginnen met wat rauwe botten. Heeft er hier nog iemand tips of suggesties voor?
#715112
[quote="tschabo"]
Hallo allen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb me nog eens flink verdiept in wat er allemaal te verkrijgen is en heb gekozen voor Carnibest. Het is niet echt goedkoop, maar ik wil absoluut niet bezuinigen als het om de gezondheid van mijn honden gaat.

Binnenkort wil ik ook beginnen met wat rauwe botten. Heeft er hier nog iemand tips of suggesties voor?
[/quote]

Goed dat je een merk hebt gevonden dat naar je zin is.
Maar ik denk dat het een misverstand is , zelfs misschien wel een onwaarheid dat je zou bezuinigen op de gezondheid van je honden als je een ander merk Kvv zou gaan voeren., dan Carnibest.
Er is tot op heden door niks of niemand bewezen dat bvb Carnibest veel beter zou zijn dan de andere merken.
Maar het lijkt de laatste tijd wel of het een beetje mode is om Carnibest te voeren. Dit is niet een aanval op mensen die Carnibest voeren,, maar is gewoon iets dat ik en ook andere mensen constateren.
Laten we ook niet vergeten dat er andere merken Kvv zijn die al veel langer bestaan, en al hebben bewezen goede Kvvs te zijn. En daar komt nog eens bij dat  niet aleen de prijs de kwaliteit van een  goed Kvv bepaald.

Ken zelfs iemand die regelmatig de bloedwaardes van zijn hond laat meten, en de da slaat elke keer stijl achterover van de goede waardes.
Deze persoon is ook op een aantal forums actief en voerd zijn hond dus al tijden uitsluitend Smul.
En Smul is dus een van de goedkopere Kvvs.
De prijs van een Kvv word niet alleen bepaald door wat er wel of niet inzit, maar wat ook mee speelt is , verpakkingsmateriaal, afzetgebied en daar bedoel ik mee dat een fabrikant die zijn Kvv bijna overal verkoopt dus zijn prijs laag kan houden. Sommige Kvv fabrikanten werken uitsluitend met distributsiestations Of wel tussenleveranciers, die uiteraard ook wat willen verdienen wat logisch is.
En andere merken hebben dat weer niet en verkopen hun Kvv bij veel bedrijven als supermarkten, dierenwinkels en tuincentra. Waardoor ze dus vanwege hun enorme afzetgebied de prijzen wat lager kunnen houden.

Dit trouwens allemaalt er info, voor jullie is het fijn dat je een merk hebt gevonden waarvan je denkt dat het in de behoefte kan voorzien. En welk merk dat is , is niet van belang. Wat ik hier alleen maar wil melden is dat er ook merken Kvv zijn die dus ook goed zijn, en een tikkeltje voordeliger. :D Wat ze dus niet slechter maakt.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op zo 25 feb 2007, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annicha
#715116
[quote="tschabo"]
Hallo allen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb me nog eens flink verdiept in wat er allemaal te verkrijgen is en heb gekozen voor Carnibest. Het is niet echt goedkoop, maar ik wil absoluut niet bezuinigen als het om de gezondheid van mijn honden gaat.

Binnenkort wil ik ook beginnen met wat rauwe botten. Heeft er hier nog iemand tips of suggesties voor?
[/quote]


Hier ook, leuk dat je een merk hebt gevonden dat je goed lijkt.
Koop het anders eerst voor een week ofzo, ik hoef hier namelijk geen CB in huis te halen.. Uiteindelijke word het gegeten maar wel met tegenzin.

Smuldier doen ze het hier erg goed op en ze vinden het lekker en de energique gaat ook goed. Rodi vind ik er zelf vies uitzien daar ben ik dus mee gestopt.

Maar wat ik vooral bedoel is wat Lizzy ook zegt wed niet op 1 paard probeer het rustig uit.  Ieder huisje heeft z'n kruisje, ieder beestje heeft z'n vleesje.

succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door