Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#714588
De laatste keer dat Kay een kabeljauwkop heeft gehad, heeft ze na een uur weer alles eruit gewerkt. Allemaal stukken bot. Ik dacht toeval. Maar nu had ze het eergisteren ook met een zalmkop >:(. Moet ik nu veronderstellen dat die koppen te zwaar voor haar zijn???
Met haring en makreel heeft ze geen last :-\
Door crutz
#714607
hier geen last van, heb juist t idee dat dingen als zalmkoppen veel lichter verteerbaar is, dat ze minder en minder lang voldaan zijn zeg maar....
Door Lizzy
#714613
Hier braken ze juist ook geen zalm. Maar ja, zalm is vrij hard en is vrij vet dus het kan zijn dat Kay moeite heeft met de vertering. Je zou kunnen proberen om haar volgende keer een halve kop te geven om te kijken hoe dat valt. Overigens went het vaak ook hoor, iets nieuws dat wat vet/hard is.... En vergeet ook niet dat honden heel gemakkelijk braken he. Dat is anders als wij mensen. Een hond heeft een supergemakkelijk braak-reflex en braakt heel eenvoudig alles uit dat even niet lekker op de maag ligt. En dat wil vaak helemaal niet zeggen dat ze ziek zijn/worden.
Door crutz
#714619
Lizzy schreef: Hier braken ze juist ook geen zalm. Maar ja, zalm is vrij hard en is vrij vet dus het kan zijn dat Kay moeite heeft met de vertering. Je zou kunnen proberen om haar volgende keer een halve kop te geven om te kijken hoe dat valt. Overigens went het vaak ook hoor, iets nieuws dat wat vet/hard is.... En vergeet ook niet dat honden heel gemakkelijk braken he. Dat is anders als wij mensen. Een hond heeft een supergemakkelijk braak-reflex en braakt heel eenvoudig alles uit dat even niet lekker op de maag ligt. En dat wil vaak helemaal niet zeggen dat ze ziek zijn/worden.
vind t overigens qua hardheid ook wel meevallen,
dacht dat ook altijd als ik het zag en voelde,
maar vandeweek aan de puppen 1 kop met graat gegeven en alles is schoon opgegaan met die kleine bekkies van net 8 wk oud....
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#714646
Lizzy schreef: Hier braken ze juist ook geen zalm. Maar ja, zalm is vrij hard en is vrij vet dus het kan zijn dat Kay moeite heeft met de vertering. Je zou kunnen proberen om haar volgende keer een halve kop te geven om te kijken hoe dat valt. Overigens went het vaak ook hoor, iets nieuws dat wat vet/hard is.... En vergeet ook niet dat honden heel gemakkelijk braken he. Dat is anders als wij mensen. Een hond heeft een supergemakkelijk braak-reflex en braakt heel eenvoudig alles uit dat even niet lekker op de maag ligt. En dat wil vaak helemaal niet zeggen dat ze ziek zijn/worden.
Wat ik zo prachtig vindt is dat ze ook nog eens selectief kunnen braken, dus een maag vol hebben en net dat ene stukje eruit kunnen gooien.
Maar dit heeft even niets met de vis te maken  ;)
Door Lizzy
#714785
crutz schreef: vind t overigens qua hardheid ook wel meevallen,
dacht dat ook altijd als ik het zag en voelde,
maar vandeweek aan de puppen 1 kop met graat gegeven en alles is schoon opgegaan met die kleine bekkies van net 8 wk oud....
Linga at op 8 weken ook zalmkop. Hard is misschien niet het goede woord. Het is vrij vet en het bevat relatief gezien vrij veel been. En sommige honden hebben daar toch wel wat moeite mee, kennelijk.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#714929
Lizzy schreef: Hier braken ze juist ook geen zalm. Maar ja, zalm is vrij hard en is vrij vet dus het kan zijn dat Kay moeite heeft met de vertering. Je zou kunnen proberen om haar volgende keer een halve kop te geven om te kijken hoe dat valt. Overigens went het vaak ook hoor, iets nieuws dat wat vet/hard is.... En vergeet ook niet dat honden heel gemakkelijk braken he. Dat is anders als wij mensen. Een hond heeft een supergemakkelijk braak-reflex en braakt heel eenvoudig alles uit dat even niet lekker op de maag ligt. En dat wil vaak helemaal niet zeggen dat ze ziek zijn/worden.
Ze heeft al vaker zalmkoppen gehad. Een van de laatste keren had ze een halve, en had ze er moeite mee en liet hem na wat sabbelen ook liggen. Volgende dag weer aangeboden, maar ze wilde hem niet. Zalmkoppen even gelaten voor wat ze waren, en haring/makreel gegeven, en laatst dus kabeljauw, die ze er dus weer uitwerkte.
Dus afgelopen week weer voor de eerste keer sinds 2 maanden zalmkop en deze ook eruit gewerkt. Dus dacht ik dat kan geen toeval zijn. ze braakt eigenlijk nooit iets uit.
Maar ik zal hem de volgende keer weer eens door midden doen :)
Door Lizzy
#714976
Het kan ook gewoon zijn dat ze ze niet kan verdragen, om onbekende reden. Pinkel kan niet tegen zalm en Brutus heeft dit met sardien.
Door Femke
#714980
trimsalon schreef: Ze heeft al vaker zalmkoppen gehad. Een van de laatste keren had ze een halve, en had ze er moeite mee en liet hem na wat sabbelen ook liggen. Volgende dag weer aangeboden, maar ze wilde hem niet. Zalmkoppen even gelaten voor wat ze waren, en haring/makreel gegeven, en laatst dus kabeljauw, die ze er dus weer uitwerkte.
Dus afgelopen week weer voor de eerste keer sinds 2 maanden zalmkop en deze ook eruit gewerkt. Dus dacht ik dat kan geen toeval zijn. ze braakt eigenlijk nooit iets uit.
Maar ik zal hem de volgende keer weer eens door midden doen :)
kan het ook zijn dat ze hem alleen maar opeet omdat een ander er anders mee vandoor gaat?
Ik heb dat idee soms bij één van mijn honden. Eigenlijk lust hij iets niet, maar hij eet het op omdat de andere hond het anders opeet. En vervolgens braakt hij het doodleuk weer uit  :-X
Gebruikersavatar
Door *Monique
#715105
Femke schreef: kan het ook zijn dat ze hem alleen maar opeet omdat een ander er anders mee vandoor gaat?
Ik heb dat idee soms bij één van mijn honden. Eigenlijk lust hij iets niet, maar hij eet het op omdat de andere hond het anders opeet. En vervolgens braakt hij het doodleuk weer uit  :-X
Inderdaad heb ik Didge een van de laatste keren dat ze hem liet liggen, Didge erbij gelaten om te kijken wat ze deed, maar hij mocht hem hebben hoor :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door