Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Copin
#714124
Copin heeft sedert een paar dagen precies "scheurmond" maw zijn kaak-vel is goed roze en bijna onbehaard met allemaal korstjes... Heb er Isobetadine aan gedaan, dus die korstjes zullen wel verdwijnen, maar wat is de oorzaak ervan? een of ander gebrek aan vitamine/voedingsstof of gewoon een combi van het knagen en gevoelige huid??
Hij heeft ook meer jeuk aan zijn poten, dus wordt er meer aan geknabbeld, wat resulteert in donkerroze haren tss de tenen ipv "witte"...
Hangen deze 2 samen of is dat toevallige samenloop van omstandigheden?
Door Nicky
#714843
Mijn hond heeft dit ook, ook allebei dus ik denk dat het wel samen hoort? Bij Jaia is het hoogstwaarschijnlijk een allergie voor iets? (er zijn al een paar keer afkrabsels genomen, waar niks uit is gekomen) Heb al eliminatiedieet van 12 weken achter de rug, en nu gewoon verder met kvv maar dan alle soorten, ik merk geen verschil...Het is idd om wanhopig van te worden! Ik smeer haar bekje en tenen wel eens in met Cardiflor zalf van VSM. Dit helpt wel, maar erachter komen waar het vandaan komt? Ik weet het echt niet meer! Deze zomer/ dit voorjaar hoop ik een uitgebreide allergietest te laten doen, en hopen dat er dan uit komt wat het is?

Is de huid tussen de teentjes ook nat en rauw? (van wondvocht) Want dat was bij Jaia wel zo, en zelfs ontstoken. Dit ging heel gauw over door ze iedere keer als ze uit was geweest te wassen met unicurazeep, afdrogen, Calendula wondspray erop, gaasje ertussen en verbandje eromheen. Binnen een paar dagen was de ontsteking weg, en na ongeveer anderhalve week begon het rustig en weer wit te worden. Nu is het alweer een tijdje weg, maar ik blijf iedere keer na het uitlaten dr voetjes drogen.
Door Femke
#715047
ik ken het zoals jij het beschrijft niet, dus heb ook geen tip voor je.

Onze hond Loebas heeft wel ongeveer zoiets gehad met de rand van zijn neus, ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
Dat heb ik destijds geweten aan een tekort aan orgaanvlees (hij was een enorme muts met orgaan, en hij kwam gewoon bij lange na niet aan de hoeveelheid die hij zou moeten hebben)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=67G7SQHP
Door Copin
#715229
De eene kant van zijn bek is ondertussen weer beter, maar de andere zijde blijft roze/rood met (verse) korstjes, en het loopt achteruit, maw het begon aan zijn mondhoek en nu zit het een paar cm naar achter, er zijn ook blaasjes te voelen verderop, dus wss worden dat dan die korstjes.
Dinsdag naar de DA...  :(
Het is wel moeilijk om er een foto van te plaatsen, zo alleen de hond en toestel manipuleren  ::)
Door Lizzy
#715364
[quote="Copin"]
Copin heeft sedert een paar dagen precies "scheurmond" maw zijn kaak-vel is goed roze en bijna onbehaard met allemaal korstjes... Heb er Isobetadine aan gedaan, dus die korstjes zullen wel verdwijnen, maar wat is de oorzaak ervan? een of ander gebrek aan vitamine/voedingsstof of gewoon een combi van het knagen en gevoelige huid??
Hij heeft ook meer jeuk aan zijn poten, dus wordt er meer aan geknabbeld, wat resulteert in donkerroze haren tss de tenen ipv "witte"...
Hangen deze 2 samen of is dat toevallige samenloop van omstandigheden?
[/quote]

Ik weet niet wat je precies voert? Misschien moet je anders ook een topic openen in de categorie MENU zodat we daar ook even naar kunnen kijken. Hoe lang stel je nu zelf samen?

Maar, geef je vleesbot? Is dit niet van het kluiven aan het vleesbot? Ik bedoel: ik weet niet hoe lang je al vers/rauw voert, maar het kluiven gaat natuurlijk gepaard met dat je hond voor het eerst zijn bek moet gebruiken.... Je kunt de plekken eventueel schoonmaken met een lichte waterstofperioxide oplossing (bij de drogist). Andere vraag: kwijlt je hond? Misschien meer als voordat je hem vers/rauw gaf? Verse voeding is echt beduidend lekkerder en sommige honden kwijlen daardoor meer waardoor sommige smetplekjes krijgen. Tijdelijk, meestal. Stinkt het? Overigens nooit verkeerd om er even door de DA naar te laten kijken.

Rode pootjes kunnen duiden op ontgiften maar kunnen ook zeker duiden op een allergie. En dit kan voor iets externs zijn (zoals planten, gras, nieuw wasmiddel), maar ook van bepaalde eiwitten. Geef je visolie? Visolie (omega 3 vetzuren) werken vaak heel goed bij dit soort allergie problemen.
Door Copin
#715760
ik zal mijn menu deze week es plaatsen, maar hij heeft kip, kalkoen, lam, rund, paard, hert, geit ter beschikking. Kip, Kalkoen, lam, rund, parelhoen heeft ie al een tijdje (2 maand) paard, hert is nieuw en nog niet gegeten, geit heeft ie vorige week voor eerst gehad. maar dat knabbelen en de korstjes waren er al vóór de geit  ???
een allergie voor schoonmaakproduct had ie al, en dat hebben we veranderd naar een product zodat ie alleen maar knabbelt als ie over de natte vloer heeft gelopen, een uur nadien al weer verdwenen.
Door Copin
#715770
en doordat ie idd geen vis eet, krijgt ie dagelijks een visolie capsule... (nu toch al een 4-tal weken)
Door elly durge
#716211
ik heb een westy van 10 jaar ,en hij heeft al 7 jaar die problemen, plus dat hij het in zijn liezen en oksels en onder zijn kin heeft.ik ben er al een paar jaar achter dat hij voedsel allergie heeft, maar sinds een paar maanden ben ik er achter dat hij ook pollen allergie heeft, ik heb contact met een dematelooge uit belgie en zij heeft mij heel goed advies gegeven, ik was hem al 4 maanden  om de dag met pyoderm shampo, en hij heeft weer haar in oksels en liezen,en geen jeuk meer. ik hoop dat je er wat aan hebt.
Door Copin
#716863
Prognose is een deftige voedsel allergie  :( zijn mond(lippen) staan vol met puistjes/blaasjes.
zijn tenen zijn ruw en rauw, en dat na een 10tal dagen na die bloeddiarree.
Hij heeft die reaktie al 2 maal eerder gehad, mn bij de verandering van puppy brok naar volwassen brok. Dan hadden we het niet zo door en bleven we nog tijdje voeren met als resultaat: lusteloos/doffe vacht, bijten ad tenen enz... hetzelfde als nu dus. Vorig jaar zijn alle problemen verdwenen bij verandering naar combi KVV.
Nu bij overschakeling naar Barf terug die heftige symptomen.
Uit zijn voorgeschiedenis blijkt dus dat ie gevoelig spijsverteringstelsel heeft (3 keer op bijna 2 jaar)
Dus bij deze keren we terug naar de Duck...
Door Copin
#716884
goh, jawel hoor, en dus gaan we nu terug op de duck en krijgt na een paar weekjes, eerst enkel kip extra (paar weekjes), gaat dit goed, dan krijgt ie een paar weekjes kalkoen, en dan rund en lam enz...
ik voorzie een proces van een jaar hier, maar vooral zijn we angstig dat ie echt atopisch is, dus gaan we het vooral rustig en traag doen, vanaf de 1e reacties stoppen, zodat zijn allergie geen grote proprties aanneemt... het kan gewoon die visolie capsule zijn natuurlijk of de yoghurt...
Door Copin
#729226
pfff, een paar weken later: het pootjes knabbelen is licht verminderd,
de kaken zijn wel al zonder wondjes en de haren komen terug...
Nu heb ik hetzelfde ontdekt aan de onderkant van zijn mond, korstjes, kalere plekjes etc, maar had er voordien niet op gelet, dus ook niet behandeld en tja, ik weet ook nie of ze er al waren en nu verminderd, of dat dit er nu onlangs bijgekomen is :(
we blijven volharden :)
Door Femke
#729333
[quote="Copin"]
pfff, een paar weken later: het pootjes knabbelen is licht verminderd,
de kaken zijn wel al zonder wondjes en de haren komen terug...
Nu heb ik hetzelfde ontdekt aan de onderkant van zijn mond, korstjes, kalere plekjes etc, maar had er voordien niet op gelet, dus ook niet behandeld en tja, ik weet ook nie of ze er al waren en nu verminderd, of dat dit er nu onlangs bijgekomen is :(
we blijven volharden :)
[/quote]

vervelend is het, en verd*md moeilijk ook om te moeten achterhalen waar hij op reageert  :(

Ik wens je veel sterkte  ;)
Door Copin
#729349
bedankt!
ja, ik ben ondertussen ook 't net aan't afzoeken op demodex, atopie, etc...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door