Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#714078
Hoi allemaal,

Terry is dus pas ziek geweest (dikke darm ontsteking) en het leek allemaal weer goed te gaan, maar ik heb nu het idee dat hij spuugt van de honger.

Als ik 's morgens beneden kom dan ligt er al een plasje gal/kwijl op me te wachten. Als ik dan met hem naar buiten ga dan eet ie gras of z'n leven er vanaf hangt. De ene keer spuugt hij dan wel en de andere keer niet. Hij heeft dit nu een paar keer gehad. Niet iedere dag, maar vanmorgen wilde hij zijn Bibi niet eten na het uitlaten.....

Het lijkt wel alsof hij zo'n honger heeft smorgens dat hij daardoor spuugt en pijn in zijn buik heeft. Hij krijgt nu 500 gr Bibi per dag en hij weegt +10kg.
Je zou denken dat het genoeg moet zijn....

Terry is heeeeeel erg gevoelig op z'n darmen, dus nu vraag ik me af wat ik zal doen. Duck erbij voeren of het bij Bibi houden?
Ik had het idee om hem 's avonds een plak Duck te geven voor hij gaat slapen. Is dat aan te raden en welke soort zal ik dan nemen?? De reden dat ik zeg Duck is dat het in handige porties zit.

Hij krijgt nu verschillende variaties van Bibi en ik heb ponds verpakkingen in huis, dus daar verbruikt hij er 1 per dag van. Ook geef ik hem dagelijks probiotica.

Hoe zal ik dit aanpakken?

groetjes Eef
Gebruikersavatar
Door Angelique
#714083
Als je twijfelt of hij de Duck goed verdraagt dan zou ik 'm 'smorgens (of 'savonds laat) een hapje bibi geven en die hoeveelhied trek je van het totaal af.
Kan goed hoor, dat hij 'smorgens de geeuwhonger heeft en daarom gal gaat opspugen. Kan ook zijn dat hij gewoon nog niet helemaal hersteld is en daarom ook op grasjacht gaat 'smorgens.
Door Eeffie
#714172
Oooooooow het is weer mis!!!!!!  :'(

Ik word hier echt heel moedeloos van.
Terry Ligt weer te krioelen van de pijn in z'n buik.
Meerdere malen gespuugd vandaag en weer aan de spuitpoep!!
Wil niet eten en ziet er weer erg zielig uit. Hij ligt nu onder de dekens te slapen en om 14.00 uur heb ik weer een afspraak bij de dierenarts.

Ik wil nu dat er foto's gemaakt worden, want dit klopt gewoon niet!!

Iemand nog suggesties waar ik nog meer om kan/moet vragen??
Door Eeffie
#714217
Nou ik kom net terug van de dierenarts en die heeft hem helemaal onderzocht. Bij het voelen van z'n buik en dramen gaf hij geen krimp, dus volgens de DA was het niet nodig om een foto te maken.

Ik heb het hele verhaal uitgelegd dat we pas over zijn gestapt naar KVV en dat hij steeds diarree heeft, spuugt en verschrikkelijke buikpijn.
De DA zei dat Terry waarschijnlijk overgevoelig is qua darmen (joh!) en dat we beter hyperallergeen kunnen gaan voeren. Ik heb verteld dat brokken geen optie is omdat ie die gewoon weigert te eten.

Ze adviseerde me om te kijken of er in de KVV een soort hyperallergeen voer bestaat en dat dan te gaan voeren. Mocht dat niet lukken dan kon ik altijd terug komen voor blikvoer wat hyperallergeen is.

Dus mijn vraag is nu: wat ga ik hem in godsnaam te eten geven??????

Ik heb nu Bibi natuurmix, bibimix en lam&rijst in huis.
Zijn er merken die een hyperallergene lijn voeren en zo ja welke?

Alvast bedankt voor de reacties en ik zal dezelfde vraag ook even stellen bij vragen & problemen KVV.

groetjes Eeffie
Door Mevroi Kruim
#714293
Tja. Als mijn hond crepeerde van de pijn dan zou ik eerlijk gezegd geen genoegen nemen met 'doet u maar de hypo-allergene brokken mevrouwtje'. Dan zou ik toch echt wel een gedegen onderzoek willen. Wil de da dat niet, er zijn er meer op de wereld.

En in de tissentijd zou ik hem ff niks geven, totdat het rustig is vanbinnen. En dan heel voorzichtig beginnen met iets lichtverteerbars als kipfilet, desnoods met ff licht de kook erover. En verder zou ik Okugest proberen.
Door Eeffie
#714379
Kruimel schreef: Tja. Als mijn hond crepeerde van de pijn dan zou ik eerlijk gezegd geen genoegen nemen met 'doet u maar de hypo-allergene brokken mevrouwtje'. Dan zou ik toch echt wel een gedegen onderzoek willen. Wil de da dat niet, er zijn er meer op de wereld.

En in de tissentijd zou ik hem ff niks geven, totdat het rustig is vanbinnen. En dan heel voorzichtig beginnen met iets lichtverteerbars als kipfilet, desnoods met ff licht de kook erover. En verder zou ik Okugest proberen.
Sorry ik vergat te zeggen dat de DA wel pilletjes heeft meegegeven tegen de krampen. Hij heeft daar een halve van gekregen, Finidiar forte heet het.
Bij de DA heeft hij een prik (primerid) tegen de misselijkheid gekregen en daar heb ik ook pilletjes van. Die had ik vorige week ook al gehad en die week daarvoor heeft ie een 10daagse kuur Salazosulfapyr. gehad omdat de DA dacht aan een dikke darm ontsteking.

Okugest zit er ook al in en ik ga zo venkelthee proberen.  ;)

Vandaag geef ik hem even geen eten. Hij wil toch niks.
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 23 feb 2007, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Riek
#714590
Eeffie schreef: Oooooooow het is weer mis!!!!!!  :'(

Ik word hier echt heel moedeloos van.
Terry Ligt weer te krioelen van de pijn in z'n buik.
Meerdere malen gespuugd vandaag en weer aan de spuitpoep!!
Wil niet eten en ziet er weer erg zielig uit. Hij ligt nu onder de dekens te slapen en om 14.00 uur heb ik weer een afspraak bij de dierenarts.

Ik wil nu dat er foto's gemaakt worden, want dit klopt gewoon niet!!

Iemand nog suggesties waar ik nog meer om kan/moet vragen??
Hallo Eeffie,
Hier heb ik ook zo'n hond die steeds maar weeer een terugkerend darmprobleem heeft.  Het kan dagen goed gaan, soms weken en dan is het er weer. Dan eet hij niet en speelt hij niet.  Ben er al een paar maal mee bij de da geweest, er zijn ook al foto's gemaakt, maar daar is niets op t ezien.  Hij heeft een paar keer okulgant, zitac en antibiotica gehad. Hij knapt dan wel op, maar het komt steeds weer terug. Zeg ik gisteren nog tegen mijn man, het lijkt wel goed te gaan, maar vanmorgen ligt er weer gal in zijn bench en wil hij niet eten.  Als dit zo blijft dan ga ik met hem naar de Wagenrenk. Op advies van mijn da trouwens.
Ik heb dus geen oplossing, maar weet precies wat je bedoelt en wat je voelt. WANHOPIG!!!
Door Eeffie
#714604
Riek schreef: Hallo Eeffie,
Hier heb ik ook zo'n hond die steeds maar weeer een terugkerend darmprobleem heeft.  Het kan dagen goed gaan, soms weken en dan is het er weer. Dan eet hij niet en speelt hij niet.  Ben er al een paar maal mee bij de da geweest, er zijn ook al foto's gemaakt, maar daar is niets op t ezien.  Hij heeft een paar keer okulgant, zitac en antibiotica gehad. Hij knapt dan wel op, maar het komt steeds weer terug. Zeg ik gisteren nog tegen mijn man, het lijkt wel goed te gaan, maar vanmorgen ligt er weer gal in zijn bench en wil hij niet eten.  Als dit zo blijft dan ga ik met hem naar de Wagenrenk. Op advies van mijn da trouwens.
Ik heb dus geen oplossing, maar weet precies wat je bedoelt en wat je voelt. WANHOPIG!!!
Het is echt vreselijk! Terry heeft ook weer gal (het is niet eens geel, maar wit) gespuugd vanacht en heeft nu nog seeds buikpijn. Hij wil niet lopen. Net maar weer een tablet van de DA gegeven.
Laatst gewijzigd door Eeffie op za 24 feb 2007, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#714673
Kan je ook aan andere merken kvv komen?

Yves had in het begin ook vaak last van diaree. Het was eigenlijk altijd als hij een paar dagen duck had gekregen. Dus dit geef ik niet meer. En, op af en toe een virusje na, is het voorbij met de diaree.

Had jouw hond hier ook al last van voordat je kvv gaf?

Ik moet zeggen dat de klachten bij jou wel wat erger klinken. Maar proberen kan (lijkt mij) geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door Riek
#714695
Boris is een pup van mijn eigen hond en eet al vanaf het begin Carnibest. Hij is nu 11 maanden en heeft last van oktober, dus zo'n 4 maanden. De eerste maanden is het goed gegaan. En het lijkt me ook dat als het aan cb zou liggen dat het probleem er altijd moet zijn. Dat is niet het geval. Het ging nu weer 2 weken goed, tot vandaag dus.
Laatst gewijzigd door Riek op za 24 feb 2007, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#714830
heb je al eens geprobeerd om kokend water over het voer te gieten voordag je het geeft? Dan is het niet helemaal rauw meer, misschien kan jouw hond helemaal rauw nog net niet verdragen...
Door Eeffie
#714840
Yves schreef: Kan je ook aan andere merken kvv komen?

Yves had in het begin ook vaak last van diaree. Het was eigenlijk altijd als hij een paar dagen duck had gekregen. Dus dit geef ik niet meer. En, op af en toe een virusje na, is het voorbij met de diaree.

Had jouw hond hier ook al last van voordat je kvv gaf?

Ik moet zeggen dat de klachten bij jou wel wat erger klinken. Maar proberen kan (lijkt mij) geen kwaad.
We zijn sinds vandaag overgestapt op Carnibest eend ipv Bibi om te kijken of het aan een van de bestanddelen van Bibi ligt. De dierenarts denkt namelijk dat hij intollerant is voor "een" bestanddeel. Terry is altijd al gevoelig op z'n darmen geweest, maar zo erg is het nog niet geweest. Dat is pas sinds de Bibi. Nu even kijken of het helpt.
Door Eeffie
#714842
Femke schreef: heb je al eens geprobeerd om kokend water over het voer te gieten voordag je het geeft? Dan is het niet helemaal rauw meer, misschien kan jouw hond helemaal rauw nog net niet verdragen...
Ja dat hebben we zeker gedaan. Ik heb eerst adviezen ingewonnen toen we gingen beginnen met KVV. Het was eigenlijk al sinds het begin mis, maar dat was in mindere mate ook al toen hij nog brokken kreeg.

Sinds vandaag overgiet ik het weer even omdat dit weer nieuw is en hij gisteren de hele dag niet gegeten heeft. Tot nu toe is alles erin gebleven.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door