Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#714303
weet niet of dit hier goed staat maar,
heb een reu die vreselijk op loopse teefjes reageert en dan bedoel ik. eenmaal die lucht in zijn neus en hij vertikt het gerust om 4 weken niets tot bijna niets te eten!
En aangezien er hier in het park heel veel honden(teefjes) lopen wordt het nu toch wel een probleem. Daar hij in die periode tot wel 4 of 5 kilo afvalt! Hij krijgt barf afgewisseld met kvv. Staat boven zijn bak en als zijn broer met zijn eten klaar is is hij ook klaar met kijken en gaat in zijn bench liggen. Af en toe hoor je zelfs zijn maagje knorren.
Het is een show hond dus daar mee dubbel zo vervelend. Het is niet alleen dat hij niet eet maar natuurlijk loopt hij vaak te janken dat hij naar buiten wil.
Vind dat geen probleem, alleen dat niet eten!
Heb hem vorige keer een bloedonderzoek laten ondergaan en daar kwam alleen uit dat hij super gezond is! Heb hem daarna een prikje laten geven wat gelijk staat aan castreren. Hielp wel even.
Wie  heeft hier een oplossing voor?(behoudens castreren)
Door Happy Tail
#714418
tja dat lijkt me een moeilijke.
lijkt me logisch dat als je een mooie showhond hebt je niet als eerste aan castratie denkt.
verhuizen naar een plek waar minimaal op 30 km afstand geen intacte teefjes wonen en langs komen????

Heb je eens aan pro dier geslachtsdrift oid gedacht?
Door Lizzy
#714425
Prodier geslachtsdrift is een homeopathisch middel van VSM. Te koop bij o.a. http://www.plaza33.com

En verder kun je er ook hop-capsules bij geven, voor periodes dat het heel erg is.
Door tt-tjes
#714435
Ik ken het probleem, Balou doet hetzelfde. Stopt dan van het ene op het andere moment met eten en doet dat idd dus gerust een week of 4.
Balou is ook een showhond en het is heel vervelend als je dan ingeschreven hebt en je moet met een mager scharminkel naar de show. Ik heb daar zelfs al een paar keer commentaar op gehad dat hij zo mager was.

Prodier geslachtsdrift geef ik dan ook, de ene keer helpt het, de andere keer niet maar het is zeker het proberen waard. Hop heb ik nog nooit gegeven maar zal dat zeker in mijn achterhoofd houden.
Lizzy schreef: Prodier geslachtsdrift is een homeopathisch middel van VSM. Te koop bij o.a. http://www.plaza33.com

En verder kun je er ook hop-capsules bij geven, voor periodes dat het heel erg is.
Gaf jij Brutus niet ook nog iets anders Lizzy, ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#714447
Mijn inmiddels showhond in ruste flikte dit kunstje ook, met gevolg dat hij af en toe draadmagertjes in de ring stond. Viel gelukkig niet zo op, maar omdat ik me er niet lekker bij voelde ben ik zodra er hier in huis eentje loops werd direct de reu gaan bijvoeren omdat ik wist dat hij de primetimeweek niet zou eten en zo had hij dan wat om bij te zetten.
Omdat meneer ook dekreu is gaf ik 'm geen prodier geslachtsdrift, maar anders zou ik dat wel gedaan hebben.
Door tt-tjes
#714527
Angelique schreef: Omdat meneer ook dekreu is gaf ik 'm geen prodier geslachtsdrift, maar anders zou ik dat wel gedaan hebben.
Is het slecht dan om een dekreu dit te geven??
Door Mevroi Kruim
#714547
tt-tjes schreef: Is het slecht dan om een dekreu dit te geven??
Nou, wel alstie moet dekken denk ik zo  8)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#714644
dank je wel, ga direct hop capsules en prodier geslachtsdrift bestellen/halen.
Kan beter eerst het ene geven voordat ik het samen geef toch?
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#714660
tt-tjes schreef: Is het slecht dan om een dekreu dit te geven??
Als een reu zou moeten dekken lijkt het me niet slim om hem dekdriftafnemende spullen te geven. Weet je dat er toch niks in het verschiet zit dan kun je het wel doen, want zodra je stopt dan is die dekdrift ook weer zo hersteld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door