Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eeffie
#714229
Terry krijgt vanaf 28 januari Bibi en om de paar dagen spuugt hij en is hij aan de diarree. Eerst werd er gedacht aan een dikke darm ontsteking (is behandeld met medicijnen) maar dezelfde problemen blijven om de paar dagen terug komen.

Ik kom net WEER terug van de dierenarts en die heeft hem helemaal onderzocht. Bij het voelen van z'n buik en dramen gaf hij geen krimp, dus volgens de DA was het niet nodig om een foto te maken.

Ik heb het hele verhaal uitgelegd dat we pas over zijn gestapt naar KVV en dat hij steeds diarree heeft, spuugt en verschrikkelijke buikpijn. Bij die buikpijn ligt hij over de grond te dweilen en te kreunen. Hartverscheurend!
De DA zei dat Terry waarschijnlijk overgevoelig is qua darmen (joh!) en dat we beter hyperallergeen kunnen gaan voeren. Ik heb verteld dat brokken geen optie is omdat ie die gewoon weigert te eten.

Ze adviseerde me om te kijken of er in de KVV een soort hyperallergeen voer bestaat en dat dan te gaan voeren. Mocht dat niet lukken dan kon ik altijd terug komen voor blikvoer wat hyperallergeen is.

Dus mijn vraag is nu: wat ga ik hem in godsnaam te eten geven???
Ik heb nu Bibi natuurmix, bibimix en lam&rijst in huis.

Zijn er merken die een hyperallergene lijn voeren en zo ja welke?
Wat moet ik eigenlijk verstaan onder hyperallergeen?? Wat zit daar niet in?

Een hoop vragen en ik hoop dat jullie mij en voornamelijk Terry kunnen helpen. Alvast bedankt!

groetjes Eef
Gebruikersavatar
Door Angelique
#714241
Hoe heb je je hond overgezet en dan bedoel ik in welk tijdsbestek?
Je zou je nog zo in het begin even kunnen beperken tot 1 soort en dan zou ik de lam/rijst nemen en deze een weekje ofzo overgieten met gekookt water om het aantal bactiëren even te verminderen. Daarbij zou ik 'm probiotica geven om de darmen een zetje extra te geven.
Door *Natasja*
#714243
[quote="Angelique"]
Hoe heb je je hond overgezet en dan bedoel ik in welk tijdsbestek?
Je zou je nog zo in het begin even kunnen beperken tot 1 soort en dan zou ik de lam/rijst nemen en deze een weekje ofzo overgieten met gekookt water om het aantal bactiëren even te verminderen. Daarbij zou ik 'm probiotica geven om de darmen een zetje extra te geven.
[/quote]

De lam&rijst is toch juist wat vetter? Of heb ik het nou mis. Ik zelf zou eerder voor de kip&rijst kiezen (als je daar aan kunt komen)
Door Eeffie
#714279
[quote="Angelique"]
Hoe heb je je hond overgezet en dan bedoel ik in welk tijdsbestek?
Je zou je nog zo in het begin even kunnen beperken tot 1 soort en dan zou ik de lam/rijst nemen en deze een weekje ofzo overgieten met gekookt water om het aantal bactiëren even te verminderen. Daarbij zou ik 'm probiotica geven om de darmen een zetje extra te geven.
[/quote]

We hebben hem cold turkey over gezet zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 342.0.html

Hij weigerde namelijk om brokken te eten. Mengen had geen nut, want hij at de bibi wel op en de brokken liet hij staan.
Het is waarschijnlijk te snel gegaan, maar dat is dus niet bewust gebeurd.
We zijn nu een maand en 3 dierenarts bezoeken verder en het houdt maar niet op.

Op dit moment rent hij de hele woonkamer door van de pijn in zijn buik en kan geen goede houding vinden. Ik word er hypernerveus van!!

Probiotica krijgt hij al sinds het begin dagelijks.
Door Lizzy
#714308
Ik zou beginnen met hem onmiddellijk Okugest van VSM te geven. Dit kun je bij iedere drogist kopen. Ik zou direct 2 tabletten tussen 2 eetlepels pletten, het poeder in zijn bek gieten en zijn bek direct dichthouden zodat hij het poeder er niet uit kan blazen. Je moet hem niet daarvoor of daarna eten geven, hij heeft schone wangslijmvliezen nodig. De reden dat ik je aanraad de tabletten tot poeder te pletten: dan worden ze het snelst en het best opgenomen. Okugest werkt kramp-opheffend.

Om dezelfde reden zou ik hem venkelthee geven.

Als de buikpijnen daarmee niet snel ophouden: ging ik terug naar de DA. Ze moet hem wat geven tegen de buikpijn. Simpel. Waarom denkt ze overigens aan een allergie? Waarom niet aan een virus?

Hypo-allergeen voer.... Een hypo-allergeen voer wordt voorgeschreven wanneer men vermoed dat de hond een allergie heeft voor een bepaald eiwit. In jouw geval kan dat zijn : kippeneiwit, rundereiwit, lamseiwit omdat dat de eiwitsoorten zijn die in Bibi zitten. Omdat je niet weet voor welk eiwit je hond allergisch is (als ie al allergisch is voor een eiwit), kun je je hond op een hypo-allergeen voer zetten. Dit houdt in dat je een eiwit voert dat de hond nog nooit eerder gehad heeft. Bijvoorbeeld: Carnibest eend & rijst. Of Bandit geitmix. Tenminste, als jouw hond nog nooit eerder eend of geit gegeten heeft. Heeft je hond dit wel eerder gegeten: kun je hem ook deze voeding niet geven.

Als blijkt dat de hond beter wordt op een hypoallergeen voer: weet je slechts nog maar 1 ding zeker: dat is dat hij allergisch is voor een van de eiwitten die hij eerder wel at en nu niet meer. Maar dan ben je er nog niet. Om nu uit te vinden waar je hond allergisch voor is, moet je een voor een een vleessoort toe gaan voegen. Bijvoorbeeld eerst kip. Als daar geen reactie op komt, dan is ie niet allergisch voor kip. Ga je rund toevoegen. En zo verder. En nu kun je denken "ja maar, mijn hond doet het goed op eend dus ik blijf hem gewoon levenslang eend geven (of geit)". Ja, dat raad ik dus af. Want een hond die allergisch is voor een eiwit, gaan dus vanzelf ook een allergie opbouwen tegen, in dit geval, eend of geit.

Het is moeilijk om je nu te adviseren. Want wij weten niet of je hond werkelijk allergisch is en zo ja: weten we ook niet waarvoor.....

Als dit de enige Bibi smaken zijn die je in huis hebt: als mijn hond zo'n buikpijn had: gaf ik hem niks. Ik denk niet eens dat hij het moet.

Kun je aan een van die andere merken komen, die ik heb genoemd? Of kun je alleen aan deze Bibi smaken komen? Je zou eventueel ook nog gewoon een ander merk (ik noem maar wat, Energique nummer 4 ofzo) kunnen proberen. Lukt dat niet: zou ik de lam en rijst nemen en het inderdaad overgieten met gekookt water, zoals Angelique al aan heeft gegeven. En, probiotica erover heen (als de voeding afgekoeld is. Probiotica kan niet tegen warmte).

Is zelf samenstellen een optie voor je?
Door Eeffie
#714378
[quote="Lizzy"]
Ik zou beginnen met hem onmiddellijk Okugest van VSM te geven. Dit kun je bij iedere drogist kopen. Ik zou direct 2 tabletten tussen 2 eetlepels pletten, het poeder in zijn bek gieten en zijn bek direct dichthouden zodat hij het poeder er niet uit kan blazen. Je moet hem niet daarvoor of daarna eten geven, hij heeft schone wangslijmvliezen nodig. De reden dat ik je aanraad de tabletten tot poeder te pletten: dan worden ze het snelst en het best opgenomen. Okugest werkt kramp-opheffend.

Om dezelfde reden zou ik hem venkelthee geven.

Als de buikpijnen daarmee niet snel ophouden: ging ik terug naar de DA. Ze moet hem wat geven tegen de buikpijn. Simpel. Waarom denkt ze overigens aan een allergie? Waarom niet aan een virus?
[/quote]

Okugest zit erin! 2 stuks geplet. (had ik hem vanmorgen ook al gegeven, maar dan 1)

Venkelthee heb ik net even gauw gehaald. Gewoon laten trekken/afkoelen en dan kijken of hij wil of ook in z'n bek gieten?

Sorry ik vergat te zeggen dat de DA wel pilletjes heeft meegegeven tegen de krampen. Hij heeft daar een halve van gekregen, Finidiar forte heet het.
Bij de DA heeft hij een prik (primerid) tegen de misselijkheid gekregen en daar heb ik ook pilletjes van. Die had ik vorige week ook al gehad en die week daarvoor heeft ie een 10daagse kuur Salazosulfapyr. gehad omdat de DA dacht aan een dikke darm ontsteking. Waarschijnlijk denken ze daarom niet aan een virus.

[quote="Lizzy"]
Kun je aan een van die andere merken komen, die ik heb genoemd? Of kun je alleen aan deze Bibi smaken komen? Je zou eventueel ook nog gewoon een ander merk (ik noem maar wat, Energique nummer 4 ofzo) kunnen proberen. Lukt dat niet: zou ik de lam en rijst nemen en het inderdaad overgieten met gekookt water, zoals Angelique al aan heeft gegeven. En, probiotica erover heen (als de voeding afgekoeld is. Probiotica kan niet tegen warmte).

Is zelf samenstellen een optie voor je?
[/quote]

Ik kan aan alle merken goed komen. Ik heb heel de middag al zitten speuren op het net en alles zit in de buurt. Vandaag geef ik hem niks. Denk zelf ook dat ie het toch niet moet. Het is lastig en ik snap dat het moeilijk adviseren is, maar zal ik het dan proberen met Energique nr 4 of zeg ga gelijk zelf samenstellen? Eend en geit heeft hij trouwens nog nooit gehad.

Het zelf samenstellen is zeker een optie en helemaal als ik Terry ermee help.
Ik ben alleen nog erg onervaren op dit gebied, dus als je me ermee zou willen helpen GRAAG. Ik lees hier ook al veel, maar vind het doodeng omdat ie overal zo heftig op reageert.
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 23 feb 2007, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#714382
Eeffie schreef: Okugest zit erin! 2 stuks geplet. (had ik hem vanmorgen ook al gegeven, maar dan 1)

Venkelthee heb ik net even gauw gehaald. Gewoon laten trekken/afkoelen en dan kijken of hij wil of ook in z'n bek gieten?
Ja, in zijn bek gieten. Want dit gaat hij niet uit zichzelf drinken, dat kun je vergeten (denk ik).
Sorry ik vergat te zeggen dat de DA wel pilletjes heeft meegegeven tegen de krampen. Hij heeft daar een halve van gekregen, Finidiar forte heet het.
Bij de DA heeft hij een prik (primerid) tegen de misselijkheid gekregen en daar heb ik ook pilletjes van. Die had ik vorige week ook al gehad en die week daarvoor heeft ie een 10daagse kuur Salazosulfapyr. gehad omdat de DA dacht aan een dikke darm ontsteking. Waarschijnlijk denken ze daarom niet aan een virus.
OK duidelijk. Blij dat je wel wat gekregen hebt... Maar helpen doet het nog niet erg he?
Ik kan aan alle merken goed komen. Ik heb heel de middag al zitten speuren op het net en alles zit in de buurt. Vandaag geef ik hem niks. Denk zelf ook dat ie het toch niet moet. Het is lastig en ik snap dat het moeilijk adviseren is, maar zal ik het dan proberen met Energique nr 4 of zeg ga gelijk zelf samenstellen? Eend en geit heeft hij trouwens nog nooit gehad.
Als je aan Carnibest eend en rijst of Bandit geitmix kunt komen: zou ik dat doen. En dan zou ik dit tenminste 6 a 9 weken geven. Om te kijken hoe dat gaat. Je mag hem daar NIKS maar dan ook echt NIKS anders bij geven. Geen stukje hondenkoek, geen brood, niks niks niks.

Als je daar niet aan kunt komen: probeer dan inderdaad even een ander merk zoals Energique.
Het zelf samenstellen is zeker een optie en helemaal als ik Terry ermee help.
Ik ben alleen nog erg onervaren op dit gebied, dus als je me ermee zou willen helpen GRAAG. Ik lees hier ook al veel, maar vind het doodeng omdat ie overal zo heftig op reageert.
We kunnen je natuurlijk een sneltreinvaartcursus BARF geven, geen enkel probleem. Maar ik zou zeggen: laten we het dan ook gelijk goed aan pakken. Geef dan gedurende 6 a 9 weken alleen maar hele eend. Desnoods de eerste 2 weken gemalen. Of geef het vlees in stukjes en plet de botten met een vleeshamer/hamer. De nekken zitten er nooit bij, bij hele eend. Na een week of 2 kun je eendennekken erbij gaan geven. Dan kan hij leren bot te verteren. Als dat goed gaat, kun je de delen van hele eend ook heel geven. In die 6 a 9 weken mag hij ook weer niks anders. En dan ga je daarna iedere 2 weken 1 nieuw vleessoort toevoegen. Maar, daar gaan we het nog wel over hebben. Eerst je hond terug op de rit, eerst beginnen met een vleessoort waar je relatief gemakkelijk aan kunt komen/goed eetbaar is en hij nog niet eerder gehad heeft: eend. Mocht je makkelijker aan geit kunnen komen: dan kun je hetzelfde doen met geit, alleen moet je in eerste instantie even zonder geitenbot voeren.
Door Eeffie
#714399
[quote="Lizzy"]
OK duidelijk. Blij dat je wel wat gekregen hebt... Maar helpen doet het nog niet erg he?
[/quote]

Het lijkt erop dat het nu z'n werk gaat doen. Hij is rustig gaan liggen en slaapt nu.

[quote="Lizzy"]
Als je aan Carnibest eend en rijst of Bandit geitmix kunt komen: zou ik dat doen. En dan zou ik dit tenminste 6 a 9 weken geven. Om te kijken hoe dat gaat. Je mag hem daar NIKS maar dan ook echt NIKS anders bij geven. Geen stukje hondenkoek, geen brood, niks niks niks.

We kunnen je natuurlijk een sneltreinvaartcursus BARF geven, geen enkel probleem. Maar ik zou zeggen: laten we het dan ook gelijk goed aan pakken. Geef dan gedurende 6 a 9 weken alleen maar hele eend. Desnoods de eerste 2 weken gemalen. Of geef het vlees in stukjes en plet de botten met een vleeshamer/hamer. De nekken zitten er nooit bij, bij hele eend. Na een week of 2 kun je eendennekken erbij gaan geven. Dan kan hij leren bot te verteren. Als dat goed gaat, kun je de delen van hele eend ook heel geven. In die 6 a 9 weken mag hij ook weer niks anders. En dan ga je daarna iedere 2 weken 1 nieuw vleessoort toevoegen. Maar, daar gaan we het nog wel over hebben. Eerst je hond terug op de rit, eerst beginnen met een vleessoort waar je relatief gemakkelijk aan kunt komen/goed eetbaar is en hij nog niet eerder gehad heeft: eend. Mocht je makkelijker aan geit kunnen komen: dan kun je hetzelfde doen met geit, alleen moet je in eerste instantie even zonder geitenbot voeren.
[/quote]

Hele eenden hmmm heeft een poelier die ook? Zal morgen is kijken.
Nou wil ik natuurlijk wel gelijk meewerken, maar dan moet ik morgen dus op jacht (hihi) naar eenden, vleeshamer en een apparaat waar ik het mee kan malen? Wat gebruik je hiervoor? Is dat zo'n apparaat die afgebeeld staat op barfclub? Ik heb je gewaarschuwd dat ik een leek ben hoor hahahaha.

Het lijkt me inderdaad beter om het eerst te malen.....kan iemand dat even voor komen doen?  :D

Ik hoop dat het allemaal lukt in 1 dag, want ik zal hem morgen toch iets te eten moeten geven....
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 23 feb 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eeffie
#714402
Ja als ik verdere problemen wil voorkomen dan wil ik hem vanaf morgen (als hij dan wil eten) eend gaan geven. Ik denk dat ik sneller aan Carnibest kan komen dan aan hele eenden. Dan begin ik daar mee om te zien of dat goed valt.

Is dat eendkarkas op versvoeding.nl wat ik moet hebben?

Geef je ook workshops ofzo??  :D ;D
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 23 feb 2007, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eeffie
#714424
Een heeeeeeeele lieve mevrouw van Carnibest gaat nu naar haar leverancier rijden om eend voor me te halen. Ze komt het zelfs vanavond nog langs brengen!!!!

Vanaf morgen krijgt Terry dus Carnibest eend.

Terry heeft ondertussen nog steeds buikpijn en drinkt een klein beetje venkelthee uit een schaaltje...... :D .....maar hij drinkt!
Door Eeffie
#714605
Het is echt vreselijk! Terry heeft weer gal (het is niet eens geel, maar wit) gespuugd vanacht en heeft nu nog seeds buikpijn. Hij wil niet lopen. Net maar weer een tablet van de DA gegeven.

Wat moet ik nou doen?  :'(
Door Lil
#714620
ach gossie  :'(
Een dikke knuffel en kus geven  :-*
en als hij de tabletten van de da nodig heeft, dan moet je die gewoon geven.
Helaas ben ik bang dat jullie geduld moeten hebben, arme Terry.
Door Eeffie
#714626
Hij heeft weer venkelthee gedronken en daar knapt hij echt van op!

Heb net een een heel klein beetje Carnibest eend met water overgoten en dat heeft hij met smaak opgegeten!

Ik kijk even hoe dit valt en anders ga ik de DA weer bellen.
Het zal inderdaad een andere worden deze keer.

Iemand nog suggesties voor een "goeie" DA in de buurt van Spijkenisse/Rotterdam?
Laatst gewijzigd door Eeffie op za 24 feb 2007, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door