Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#714188
Ons reutje heeft in de tepelplooien zwarte stipjes zitten. Is dit vuil door in het bos te lopen, of kan dit een andere oorzaak hebben (bvb., schurft?). Hij krabt wel wat onder zijn oksels met wat roodheid als gevolg. Het gaat hier om een Am. Staffie van 5.5 maand, die dun behaard is.
Door Jojo
#714204
Euh... die van mij heeft het ook bij sommige tepels, die wat naar binnen getrokken zijn. Volgens mij is het gewoon (huid)smeer ???
Door chrisje
#714216
Jojo schreef: Euh... die van mij heeft het ook bij sommige tepels, die wat naar binnen getrokken zijn. Volgens mij is het gewoon (huid)smeer ???
Oh, gelukkig maar. Maar de geïrriteerde huid onder de oksels. Ik smeer het nu in met goudsbloemzalf van Weleda. Kan dit kwaad?
Door Jojo
#714358
Nee, dat lijkt mij niet hoor. Merk je wel dat het werkt dan?! Maar is dat een oorzaak van het krabben of krabt hij juist omdat dat rode jeukt. Euh... snap je um nog?! Zoiets van wat was er eerder, het kip of het ei ;)
Door chrisje
#714606
Jojo schreef: Nee, dat lijkt mij niet hoor. Merk je wel dat het werkt dan?! Maar is dat een oorzaak van het krabben of krabt hij juist omdat dat rode jeukt. Euh... snap je um nog?! Zoiets van wat was er eerder, het kip of het ei ;)
Dat weet ik niet echt. Ik merkte op dat hij begon te krabben en toen keek ik onder zijn oksels en het was rood en wat gezwollen. Maar ik ga eens stoppen met de zalf en zien wat het geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door