Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#713123
Gister kwam tijdens onderwijs over voedselallergie (grr ik heb me groen en geel zitten ergeren  >:( ) weer eens het bekende eliminatiedieet voorbij. Geadviseerd werd om gekookte aardappelen met gekookte kangaroe of struisvogel te geven gedurende 6 weken. Viel wel weer mee dat er gezegd werd dat dat veel beter was dan commercieel hypoallergeen dieet.  8)
Ik word zelf doodziek van het verwijt dat door mijn manier van voeren er allerlei tekorten kunnen ontstaan. Dus ik dacht ik ga nu ook eens even deze lekkere irritante opmerking hier terugplaatsen.
Dus ik vroeg of het geen kwaad kon om een dier 6 weken lang zo deficient te voeren (geen calcium, geen vitaminen).
Nou nee hoor, het blijkt dat je pas problemen krijgt als je een hond langer dan 10 weken deficient voert.
Nou breekt dus echt m´n klomp. Als je barft dan word je om de oren geslagen met onjuiste calcium/fosfor, en allerlei andere tekorten. Want ja voer moet compleet en uitgebalanceerd zijn.
Maar blijkbaar steekt het dus allemaal niet zo nauw.  ??? ???
Door Elise
#713126
Daarbij vraag ik me af of het haalbaar is om 6 weken lang kangaroe of struisvogel te geven. Daar is bijna niet aan te komen, behalve dan verschrikkelijk duur...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#713133
Elise schreef: Daarbij vraag ik me af of het haalbaar is om 6 weken lang kangaroe of struisvogel te geven. Daar is bijna niet aan te komen, behalve dan verschrikkelijk duur...
Ik moest ook meteen aan jou denken toen de docent het over struisvogel had.
Maar ja we hebben het hier natuurlijk over een berg aardappelen aangevuld met een beetje vlees.
Door Anya
#713176
In diverse fora lees ik dat eigenaren met hun allergiehonden, een eliminatiedieet volgen. De gedachte achter het eliminatiedieet begrijp ik volledig.  Wat ik niet begrijp is, dat er dan een (gekookt) vlees (geit, struisvogel) gevoerd wordt + rijst of macaroni. Ik begrijp de bedoeling van het gekookte vlees en de rijst/macoroni niet. Het lijkt mij veel logischer om te beginnen met rauw vlees/botten van een enkel (exotisch) dier zonder de overbodige en misschien wel schadelijke granen.
Laatst gewijzigd door Anya op wo 21 feb 2007, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#714094
Jaha maar de da hebben niet anders geleerd dan dat een hond niet zonder granen kunnen, daar kunnen ze ook niets aan doen. Gelukkig weten wij beter en ik overweeg ook om binnenkort met een eliminatiedieet te beginnen, maar dan wel met rauw vlees, botten en organen. Daarbij ga ik het niet super streng doen, aangezien ik een vermoede heb welk vlees de boosdoener en is en wat goed gaat, ik ben dan snel klaar met uitproberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door