Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#713383
Onze Pluto (beagle) heeft de laatste maanden redelijk wat antibiotica te verwerken gehad.
Net voor Kerstmis had hij een darmontsteking ( het bloed liep zo uit zijn poep :o  ), daarna een ooronsteking, dan nog eens een keelonsteking, een oogontsteking en een onsteking aan zijn poten --> staffilokokken & deze pootontsteking was redelijk hardnekkig!!!
Hij had dan ook verkeerd op een soort antibiotica gereageerd waardoor ik gedurende 2 weken om de 2 dagen na het werk met hem naar de dierenarts ging voor een spuitje antibiotica.

Hij eet Duck & af en toe rauw vlees of brokken (tussendoor eens brokken als ik vergeet Duck uit de vriezer te nemen) hij en Goofy kregen ook dagelijks een 4-tal snoepjes waaronder ook stinkende pens en de gewone commerciële snoep.  Ik maak nu zelf hun snoepjes (of geef eens een kaasblokje ofzo) omdat dit volgens mij de enige bron kan zijn die hem nog constant ziek maakte!

Probleem blijft dat zijn poten (kussens) VRESELIJK stinken  :-[  ook als hij uit bad komt stinken zijn poten nog zoals de pest!!!! Hij zit er ook regelmatig aan te knauwen... ik ben echt ten einde raad wat deze stank betrefd en heb niet veel zin om wéér naar de dierenarts hiervoor te gaan want waarschijnlijk staat hem dan weer een antibiotica kuur te wachten... :(
Pluto had ook een paar harde bolletjes op zijn kussentjes en als de dierenarts deze openmaakte kwam er ( zoals de dierenarts zelf zei) een "kaasachtige" substantie uit, maar niets dat kwaad kan.
:(
Iemand een idee of middeltje tegen Pluto's stinkpatétjes???  ::) want natuurlijk als hij op zijn poten ligt stinkt zijn hele lichaam hiernaar...  ::)
Door Lizzy
#713611
Het lijkt wel of ie toch een soort ontstekingen daar tussen heeft. Wat ik zou doen, als het mijn hond was? Ik ging dit grondig zelf aanpakken. Met:

Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw. Maak hier elke dag opnieuw een verse oplossing van met gekookt water. Ik zou 1 deel Echinacea op 10 delen gekookt water nemen. Je kunt hier een badje van maken en zijn poten erin zetten. Je kunt het ook goed met een spuitflesje of plantenspuit tussen de tenen in sprayen. Als de poten opgedroogd zijn, kun je er bijvoorbeeld propolis-zalf op smeren.

Ik zou de Echinacea Extra Forte ook inwendig geven, als ik jou was. Geef dan bijvoorbeeld 3 keer per dag 10 druppels.

Verder zou ik vitamine C gaan geven. Liefst 500 a 1000 mg per dag. Tijdelijk, voor een week of 2 a 3. Ik zou beginnen met 500 gram. Als dit goed gaat en je hond geen diarree krijgt, zou ik 1000 mg gaan geven.

Ik zou je echt echt echt aan willen raden om een goed probiotica product te gaan geven. Bijvoorbeeld van Solgar ABC Dophilus Powder. Of Vitotaal Lactobacillus. Geef de halve mensendosering en geeft dit echt een paar maandjes. Dit helpt zijn weerstand weer terug te krijgen en dit helpt de darmen weer te herstellen van al die antibiotica's.

Last but not least zou ik hem zelf ook chlorella-alg geven. Dit helpt hem te ontgiften en dit helpt bij stank en helpt ook de weerstand te verhogen. En als dit alles allemaal niet zou helpen: ging ik naar een holistisch dierenarts.

Oh, en geef hem vooral geen brokken.
Door Anneke V
#713936
Lizzy schreef: Het lijkt wel of ie toch een soort ontstekingen daar tussen heeft. Wat ik zou doen, als het mijn hond was? Ik ging dit grondig zelf aanpakken. Met:

Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw. Maak hier elke dag opnieuw een verse oplossing van met gekookt water. Ik zou 1 deel Echinacea op 10 delen gekookt water nemen. Je kunt hier een badje van maken en zijn poten erin zetten. Je kunt het ook goed met een spuitflesje of plantenspuit tussen de tenen in sprayen. Als de poten opgedroogd zijn, kun je er bijvoorbeeld propolis-zalf op smeren.

Ik zou de Echinacea Extra Forte ook inwendig geven, als ik jou was. Geef dan bijvoorbeeld 3 keer per dag 10 druppels.

Verder zou ik vitamine C gaan geven. Liefst 500 a 1000 mg per dag. Tijdelijk, voor een week of 2 a 3. Ik zou beginnen met 500 gram. Als dit goed gaat en je hond geen diarree krijgt, zou ik 1000 mg gaan geven.

Ik zou je echt echt echt aan willen raden om een goed probiotica product te gaan geven. Bijvoorbeeld van Solgar ABC Dophilus Powder. Of Vitotaal Lactobacillus. Geef de halve mensendosering en geeft dit echt een paar maandjes. Dit helpt zijn weerstand weer terug te krijgen en dit helpt de darmen weer te herstellen van al die antibiotica's.

Last but not least zou ik hem zelf ook chlorella-alg geven. Dit helpt hem te ontgiften en dit helpt bij stank en helpt ook de weerstand te verhogen. En als dit alles allemaal niet zou helpen: ging ik naar een holistisch dierenarts.

Oh, en geef hem vooral geen brokken.


Valt wel aan de dure kant uit... :-[

Zou het ook lukken met enkel de vitamineC, probiotica en chlorella-alg??

Allereerst ga ik morgen eens kijken of ik al deze dingen hier in de apotheek/natuurwinkel kan krijgen & wat de prijzen hier juist zijn. Dan eens kijken wat kan volgens 't budget. :D

Groetjes
Door Anneke V
#713960
Lizzy schreef:
Oh, en geef hem vooral geen brokken.
De brokken zijn terug in huis gekomen omdat onze honden soms echte veelvraten lijken.. en ik weet dat ze genoeg eten krijgen, maar vaak als ze blijven bedelen voor eten en je laat ze erna alleen bijten ze iets stuk... :-\ daarmee dat ik op dat moment een kommetje brokken terug plaatsten... ik let wel welke brokken ik neem -> geen  bewaarmiddelen & kleur-smaakstoffen, maar natuurlijk het blijft "dood" eten...

Mijn Beagles zijn ongeveer 20kg (goofy) en 24kg (Pluto). Ze krijgen 's morgens 250 gr Duck en 's avonds ook 250gr Duck met een extraatje zoals: ieder 50 à 100 gr kippenhartjes of kippenmaagjes of ander orgaanvlees, een restje gebakken vlees, zwan worstjes, een snee hesp of kaas, kippenwit sneetjes, een blikje tonijn, zalm of makreel. soms met een rauw eigeel erop.  Dus ik denk dat 500gr Duck per dag voor hun toch ruim voldoende is, niet?

Het orgaanvlees of ander vlees dat ik extra geef moet ik voor Goofy altijd wat koken, want anders lust hij het nog steeds NIET ( hij blijft volharden) & spuwt hij het gewoon weer uit.
Door Mevroi Kruim
#714180
Anneke V schreef: De brokken zijn terug in huis gekomen omdat onze honden soms echte veelvraten lijken.. en ik weet dat ze genoeg eten krijgen, maar vaak als ze blijven bedelen voor eten en je laat ze erna alleen bijten ze iets stuk... :-\ daarmee dat ik op dat moment een kommetje brokken terug plaatsten... ik let wel welke brokken ik neem -> geen  bewaarmiddelen & kleur-smaakstoffen, maar natuurlijk het blijft "dood" eten...

Mijn Beagles zijn ongeveer 20kg (goofy) en 24kg (Pluto). Ze krijgen 's morgens 250 gr Duck en 's avonds ook 250gr Duck met een extraatje zoals: ieder 50 à 100 gr kippenhartjes of kippenmaagjes of ander orgaanvlees, een restje gebakken vlees, zwan worstjes, een snee hesp of kaas, kippenwit sneetjes, een blikje tonijn, zalm of makreel. soms met een rauw eigeel erop.  Dus ik denk dat 500gr Duck per dag voor hun toch ruim voldoende is, niet?

Het orgaanvlees of ander vlees dat ik extra geef moet ik voor Goofy altijd wat koken, want anders lust hij het nog steeds NIET ( hij blijft volharden) & spuwt hij het gewoon weer uit.
Nou, ik zou beginnen met geen brokken meer. En ook al die mensen-hapjes zou ik zeker weglaten.
Als ze het verder goed doen op de Bibi dan is dat 'honger' hebben echt een gewoonte, ze weten dat ze daar succes mee hebben. Met echte honger heeft het niks te maken, dus gewoon niks meer geven.
En als ze dingen vernielen doe ik ze in de bench.  Desnoods met een Kong met iets lekkers erin. Voorkomen is beter dan genezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door