Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Axel*
#713880
Ik heb een grote vrieskist van 600l brutto  :D bijbesteld... maar de levering heeft wat vertraging  >:(

Normaal bestel ik 224kg Duck vanuit Belgie. Nu wil ik 500kg gaan bestellen (economischer qua vervoerskosten) maar mijn vriezer zal dus later zijn, waardoor ik zonder vers kom te zitten  :(

Ik geef nu- om het wat te rekken- om de 2 dagen 1 maaltijd kip (vleugels of hele kip). Kan ik dat zo nog een weekje of eventueel langer volhouden? Of wordt dat te veel bot?  :-\
De woefers hoor ik in elk geval niet klagen  ;)

Ik kom alleen aan barf-spullen in de supermarkt en het enige wat qua prijs te doen is is de kip. Ik wil best wel lamsribbetjes of zo geven, maar euh... a 19eu/kg... beetje overdreven  :o
Zou het ook wel zonde vinden om nu maar weer 224kg te bestellen terwijl ik misschien paar dagen later een mega-vleeskast krijg  :-\
Door pallas
#713884
je bedoelt dus twee dagen kvv en dan een dagje kip, dan weer twee kvv enz?
Lijkt me geen probleem voor een weekje ofzo.
Een hele kip bevat iig niet te veel bot, bij alleen maar vleugels kan je miscchien toch nog een beetje groente of een ei toevoegen, maar dat ligt eraan of je hond erg harde poep krijgt..
Als je aan wat soepvlees kan komen ben je er ook wel.
Door *Axel*
#713900
[quote="pallas"]
je bedoelt dus twee dagen kvv en dan een dagje kip, dan weer twee kvv enz?
Lijkt me geen probleem voor een weekje ofzo.
Een hele kip bevat iig niet te veel bot, bij alleen maar vleugels kan je miscchien toch nog een beetje groente of een ei toevoegen, maar dat ligt eraan of je hond erg harde poep krijgt..
Als je aan wat soepvlees kan komen ben je er ook wel.
[/quote]

Bedankt!
Ik bedoel eigenlijk ipv dag 1:1,2kg kvv en dag 2: 1,2kg kvv geef ik nu dag 1: 0,5kg kip+ 0,7kg kvv en dag 2: 1,2kg kvv
Snappie het  ???
Maar dan ga ik voor de kip en niet voor vleugels, hele kip is nog goedkoper ook. Soepvlees kost hier bijna 7eu/kg. Is dit normaal?

En zit me net te bedenken: ga in ons stam-restaurantje vragen of ze een grote vriezer hebben en in geval van nood even 370kg kvv kunnen bewaren  :o... `k weet niet of`t lukt natuurlijk  :-\
Door *Axel*
#713901
[quote="tieneke"]
Ik zou niet meer dan 2 dagen per week kip geven.
Kan je gewoon blijven geven voor langere tijd.

[/quote]

verdikke... dus mijn systeem hier 2 sec geleden gepost geen goed idee??
Vanwege het bot of  :-\
Door tieneke
#713904
[quote="isabel debacker"]
verdikke... dus mijn systeem hier 2 sec geleden gepost geen goed idee??
Vanwege het bot of  :-\


[/quote]
Het wordt gewoon te kipperig als je meer dan 2 maaltijden per week kip geeft  ;)
Dan moet je echt meer variatie plus orgaan erbij gaan bedenken.
Door *Axel*
#716645
  >:( slecht nieuws, mijn vriezer wordt maar ergens rond 15 maart geleverd  >:(
Dus ga ik noodgedwongen zelf samenstellen  :-\

Ik ben vandaag helemaal in DL naar de Wallmart geweest en heb ingeslagen:
rundslappen (voor roulade)
kip-organen (weinig)
hele eend
grote stukken lam (schouder en ribben en veel vlees)

Daarnaast kan ik makkelijk aan hele kippen komen
Kalkoen dacht ik dat te scherpe botten heeft, maar dat is de kalkoen nek.. nou dan kan ik ook nog aan kalkoen komen

Heb net de rekenhulp ingevuld en nog een stukje van Lizzy gelezen over kvv en barf afwisselen.
Ik ga er niet zo nauw op letten, is tenslotte maar voor 2-3 weken.

Vraagje: is de groentemix noodzakelijk? Ik zie er tegen op om die te maken  :-[ Zit midden in renovatie en komt dus beetje op een slecht moment  :-[

Nog tips?

bedankt
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#716680
[quote="isabel debacker"]
  >:( slecht nieuws, mijn vriezer wordt maar ergens rond 15 maart geleverd  >:(
Dus ga ik noodgedwongen zelf samenstellen  :-\

Ik ben vandaag helemaal in DL naar de Wallmart geweest en heb ingeslagen:
rundslappen (voor roulade)
kip-organen (weinig)
hele eend
grote stukken lam (schouder en ribben en veel vlees)

Daarnaast kan ik makkelijk aan hele kippen komen
Kalkoen dacht ik dat te scherpe botten heeft, maar dat is de kalkoen nek.. nou dan kan ik ook nog aan kalkoen komen

Heb net de rekenhulp ingevuld en nog een stukje van Lizzy gelezen over kvv en barf afwisselen.
Ik ga er niet zo nauw op letten, is tenslotte maar voor 2-3 weken.

Vraagje: is de groentemix noodzakelijk? Ik zie er tegen op om die te maken  :-[ Zit midden in renovatie en komt dus beetje op een slecht moment  :-[

Nog tips?

bedankt
[/quote]

Dan heb je toch zo maar mooi wat variatie ingeslagen.
Wat betreft de groentemix, dat is niet noodzakelijk, hoor!
De een geeft het wel, de ander niet. Dat is een keus die je zelf maakt. (ik doe het zelf wel)
Je kunt er ook voor kiezen als je groente wilt geven, en mix maken nu even te veel werk vind, om wat gekookte groente van je eigen maaltijd te geven.
Door *Axel*
#716684
[quote="Sanyo"]
Dan heb je toch zo maar mooi wat variatie ingeslagen.
Wat betreft de groentemix, dat is niet noodzakelijk, hoor!
De een geeft het wel, de ander niet. Dat is een keus die je zelf maakt. (ik doe het zelf wel)
Je kunt er ook voor kiezen als je groente wilt geven, en mix maken nu even te veel werk vind, om wat gekookte groente van je eigen maaltijd te geven.
[/quote]

Oh ok, dat doe ik nu al, gekookte groentes geven als ik die over zijn.
Dus ik ga mijn honden niet verzieken de komende weekjes  :)

Trouwens, stank voor dank krijg ik van ze  >:( Kom ik thuis, hebben ze een paardendeken (het 2de al  >:() helemaal in flarden gebeten  >:( >:( Domme gans die ik ben, in plaats van te zorgen dat ze er niet bij kunnen  :-[
Door tieneke
#717015
[quote="isabel debacker"]
Dus ik ga mijn honden niet verzieken de komende weekjes  :)

[/quote]
Te laat!...nu je met barf bent begonnen  ;D ;D
Door pallas
#717101
[quote="isabel debacker"]
Oh ok, dat doe ik nu al, gekookte groentes geven als ik die over zijn.
Dus ik ga mijn honden niet verzieken de komende weekjes  :)

Trouwens, stank voor dank krijg ik van ze  >:( Kom ik thuis, hebben ze een paardendeken (het 2de al  >:() helemaal in flarden gebeten  >:( >:( Domme gans die ik ben, in plaats van te zorgen dat ze er niet bij kunnen  :-[
[/quote]


Ja te laat je bent nu in de barf-trap beland!
voor je het weet barf je fulltime
Je honden hebben vast even een demo gegeven hoe je een lekkere penslap een stukken moet scheuren...bij gebrek aan pens dat nu nog maar even een paardendeken :D
Door *Axel*
#717509
oh jee... heb gisteren het weekmenu gemaakt: 3kg duck en bijna 6kg BARF  :o Zo kan ik dan rustig mijn vriezer afwachten, 3 weken lang....

Moet eerlijk toegeven dat ik het wel leuk vind... tot nu toe  8)
Vanochtend groentes gekocht en ik ga dus toch een groetemix maken... oh jee... dit gaat fout  ;D ... Nee... Duck is wel veel makkelijker... en een hoop goedkoper hoor... ik betaal me hier blauw  :o Maar voor 3 weken kan het wel. Heb net runder kochfleisch gekocht: 10eu/kg  :o :o  Ik eet vanavond... een boterhammetje  :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door