Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arenda
#695541
Na de laatste maanden steeds meer op barf overgegaan te zijn, heb ik mijn beesten gisteren weer een maaltijd bibi voorgeschoteld. Even voor het gemak heb ik bij elkaar 2 kg gevoerd. Verdeelt over alles, was dat dus een kg voor de 4 katten totaal (die vechten zelf maar uit wat ze binnen krijgen) en voor de honden dus 500 gram elk.
Nu zullen die honden vna mij zo rond de 18 kg wegen denk ik, dus het moet ruim genoeg zijn toch?
Quinty was ook wel rustig, maar Dreamer bleef op strooptocht en heeft zelfs de hele nacht zitten zeuren. En dan hebben sommige mensen het over een vastendag  :o , geloof niet dat mijn buren daar blij mee zullen zijn  8)
Mijn conclusie (het is btw niet de eerste keer dat het zo gaat) is dus dat kvv veel minder een vol gevoel geeft dan barf. Logisch misschien als je nadenkt, maar wel vreselijk onhandig.
Hoe los ik het nu op wanneer ik toch af en toe kvv wil voeren?
Of moet ik daar nu maar helemaal van af stappen?
Ik weet het even niet meer, maar van dat struinen en zeuren word ik gek.
Overal waar mevrouw bij kan, dat heeft ze te pakken.Ze vreet nog net geen kat op...
Door arenda
#695545
Dat zou ik eventueel kunnen proberen, maar zou dat ook langer doorwerken dan? Dat de nacht in elk geval wat rustiger is...
Door Lizzy
#695571
Toch iets meer geven misschien? Of wat erachter aan inderdaad. Desnoods een paar kippenvleugels.

Overigens ja, het is inderdaad waar dat gemalen vlees minder goed vult/sneller honger geeft. Ik gaf mijn honden een paar jaar geleden gemalen kalkoennek. Nou, een uurtje later liepen ze al weer te bleren voor 'more foooood'. Overigens denk ik wel dat een beetje gemalen voer meer honger gevoel geeft als geen eten.
Door arenda
#695786
En hoeveel eet Lupa nu dan?
Jij hebt Dreamer gezien, zo n enorme hond is het nou ook niet ( beetje adhd, dat wel) maar ik denk ook inderdaad ver boven het aanbevolen gewicht uit te komen.
Niet dat ik van plan ben om alleen bibi te voeren, maar zelfs voor een enkele keer is het erg irritant om nog steeds met een hongerige hond te blijven zitten.
Het is ook onmiddelijk bijna het aanrecht op voor meer eten. En niks is dan echt veilig, alleen het eten in je handen zou ze dan niet pakken.
Die katten zijn ook al van die hongerlappen, krijg zo wel het gevoel dat ik iets verkeerd doe. Maar ze krijgen allemaal echt meer dan menig ander dier, alleen zou je dat echt niet zeggen. :-[
Door amiwoods
#696690
misschien is de Bibi te lekker en vragen ze daarom om meer :D
nee zonder gekheid ;D
toen mijn honden alleen nog maar KVV kregen vroegen ze nooit om meer sinds we volledig NRV voeren , hebben ze er wel moeite mee als ze een dag uit nood bibi krijgen dan lijken ze ook honger te hebben.
vastendag doe ik ook niet meer , dan zeuren ze me gek, maar wel eens een dagje halve portie, zodat ze toch wel gewend raken dat er ook wel eens schaarste is.
als ik ze dus een dag in plaats van 2 kipvleugels maar 1 geef, hebben ze daar geen moeite mee.
Door SHIVA
#697099
mijn honden hebben op de bibi ook honger,ik voer ook barf en smuldier,op smuldier hebben ze geen honger gek genoeg,nu doe ik zo ik geef bibi en daarna nog wat bot of wat vis of yogert of boontjes :)en dat werkt prima
Door Anita*
#699202
Tara krijgt ook Bibi maar ik heb niet het idee dat ze nog honger heeft daarna, ze krijgt er altijd wel wat naast, stukje banaan of appel, manderijn of karnemelk, gaat prima ;)
Door Bullmastiff gek
#709123
Mack heeft totaal geen honger na de Kvv,, ik heb meerdere merken geprobeerd,, het enigst wat mij wel opviel is dat nadat ie Duck had gekregen,, wel elke keer terugliep naar zijn bak om te kijken of er nog wat inzat. En hij krijgt van de Duck uitmuntend,, want daar kun je iets minder van voeren,,1100 gram. En van de gewone Pens Compleet,, en ook van Smul en AHV, en carnibest 1500 gram. Bibi ken ik dus persoonlijk niet.

Krijgt ook wel eens een complete kip met alles erin,, jakkie ,, en die weegt dan 1200 gram.
Door lyadeh
#709815
Ook hier een hond die enorm hongerig blijft op kvv.Hij kreeg geen bibi maar ahv en rodi.Was misselijk en braakte schuim    en...hield me hele nachten bezig. Hij werd echt ziek van de honger. Na overleg met Lizzy 8) alleen nog maar grote stukken vlees gegeven. ( en bot en groente natuurlijk ) Het ging  goed . .....Maar omdat ik toch kvv wel erg handig vind ,heb ik het weer een keer gegeven...wel in combinatie met vlees. Het  was meteen weer mis >:( :(Hij krijgt dus GEEN kvv meer.
Door fester
#713025
Ze zeggen ook als je je hond 2 of meer keren per dag voert dat hun buikje dan eigenlijk niet echt vol is gegeten. En dat je beter 1 grote maaltijd per dag moet voeren. ( niet zomaar overstappen hoor eerst veel over lezen en vragen stellen)

Ik ben dit ook gaan doen met die hongerlijers. En ik moet zeggen het gaat heel goed. Ze zeuren helemaal niet meer.

Buikje lekker vol en dan een heerlijke tuk doen ;D
Door Dogshome
#713215
Twee van onze honden hebben aan Bibi alleen niet genoeg,
ze krijgen normaal rond de 750 gr en van Bibi 1100 gr.
Maar dan nog bleven ze honger houden.
Als ik nu een keer Bibi geef dan gewoon 750 gr,
en als toetje een flink vleesbot  :P
Voor de verandering alleen maar lekker :)
Door axy
#713684
[quote="fester"]
Ze zeggen ook als je je hond 2 of meer keren per dag voert dat hun buikje dan eigenlijk niet echt vol is gegeten. En dat je beter 1 grote maaltijd per dag moet voeren. ( niet zomaar overstappen hoor eerst veel over lezen en vragen stellen)

Ik ben dit ook gaan doen met die hongerlijers. En ik moet zeggen het gaat heel goed. Ze zeuren helemaal niet meer.

Buikje lekker vol en dan een heerlijke tuk doen ;D
[/quote]

Waar kan ik wat meer info vinden over éénmaal daags voeren, de voor en nadelen enz??
Door Mevroi Kruim
#713697
[quote="axy"]
Waar kan ik wat meer info vinden over éénmaal daags voeren, de voor en nadelen enz??
[/quote]

Bij Mogens Eliasen.
Door fester
#713873
[quote="Kruimel"]
Bij Mogens Eliasen.
[/quote]

Kijk even in de bib bij boeken.Daar staat volgens mij ook het adres. Je kunt het downloaden van internet.

EN JE kunt het niet in de winkel kopen.

Maar het is echt een aanrader hoor. Je kunt er heel veel van leren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door