Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cat
#692084
Ik ben zo blij 8)

Na 2 maanden te hebben aangemodderd met een zeer verwende en kieskeurige asielkat qua eten, is het dan zover: ze eet eindelijk Carnibest!
Ze was hardnekkig verslaafd aan een bepaald merk brokken en lustte werkelijk niets anders; tonijn uit blik, hart, gekookte kip, hondencarnibest vermengd met blikvoer. Ze vrat het werkelijk niet. Afgelopen week was voor mij de maat vol. Ik besloot haar gewoon geen ander eten meer te geven dan carnibest (zonder menging van andere zaken) en had als doelstelling 2 dagen op zijn hoogst, omdat ik op de hoogte ben van de schade die je anders bij de kat kan veroorzaken.
Op de eerste dag heb ik de carnibest Lam-mix een aantal keren aangeboden. Ze heeft er niets van gegeten. Diezelfde nacht besloot ik het bakje met eten te laten staan en jawel, de volgende ochtend was het bakje schoon op!
Nu zijn we 2 dagen verder en ze eet met smaak de carnibest op. Alsof ze nooit iets anders heeft gegeten. De waterbak wordt nu ook niet meer zo dwangmatig leeggelebberd, zoals wel het geval was met die brokken. Nu staan alledrie de dieren op vers en ik ben erg blij dat het gelukt is! :D

groetjes Cat
Door Lizzy
#692093
Wauw Cat, dit is nog eens goed nieuws! Jaaa, soms moet een mens doortastender zijn dan de kat (en dat valt qua het overschakelen naar vers in het geheel niet mee)! Dus gefeliciteerd! Lekker he, om direct te zien wat het doet. Hier met Snuf ook, die hing gewoon minutenlang water te lebberen. Op versvlees was dat direct over!
Door *Robin*
#692581
Idd geweldig om te zien hoe veel ze verbeteren op vers!! Ik merkte bij Bailey ook dat hij veel minder ging drinken en dat alleen al is een goed teken ;)
Door Sorcha
#693288
Dat is echt super Cat. Goed dat je hebt doorgezet met de kieskeurige kat.
Ja die brokjes, wat ze daar voor geurstoffen aan toe voegen, ik zou het echt niet weten.
Door Anita*
#705780
Wat kun je een kat eigenlijk het beste aan kvv geven? Mijn moeder heeft ook zo'n kieskeurige kat maar ze wil niet aan de kvv omdat ze er zo weinig van weet. Misschien dat ik zelf eens wat meebestel voor haar rode kater, hij is voorzover ik weet wel gezond maar eet wel brokken. Ik kan het natuurlijk eens proberen en misschien wil hij daarna niks anders meer  ;)
Door Sorcha
#705851
Wij zijn begonnen met Carnibest. Dat vonden de meesten hier wel te eten.
Sinds een aantal weken kijgen ze Bibi en ik moet zeggen dat dat beter bevalt.
Ze vinden het lekkerder en het is grover gemalen, dat vond ik ook postitief.
CB heb ik van de week nog een keer gegeven, maar daar hadden ze eigenlijk niet zo'n zin in.
Door Anita*
#705998
En zit er nou nog verschil in honden of katten bibi want anders heb ik hier zat in de vriezer, Tara krijgt namelijk ook bibi.
Door Cat
#713649
Moet me even wat van het hart: het is alweer een maand geleden dat onze asielkat Jeltje aan de kattencarnibest is gegaan en geen brokjes meer krijgt. En jongens jongens, wat is ze mooi geworden! Ze glanst je tegemoet en ze is zijdezacht gaan aanvoelen. Haar gedrag is een stuk rustiger geworden en ze is echt evenwichtiger. Niemand kan mij ervan weerhouden te zeggen dat ik ZEKER weet dat het van de Carnibest komt.....
Morgen krijgt ze voor het eerst eendagskuikens. Ze heeft namelijk van de week voor het eerst een muis mee naar huis gebracht en ik denk dat ze er 'klaar' voor is om het grovere werk aan te kunnen. Smullen maar!

groetjes Cat
Door Anita*
#716771
Ik heb kvv Bibi voor mijn moeders kat besteld, ik krijg het morgen ben zo benieuwd hoe het beestje het vindt ;)
Door tieneke
#717019
Anita* schreef: Ik heb kvv Bibi voor mijn moeders kat besteld, ik krijg het morgen ben zo benieuwd hoe het beestje het vindt ;)
Het beestje weet niet wat hem overkomt :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door