Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jootje
#713102
een paar weken geleden begon mijn hond opeens tijdens het lopen te hijgen, niet van vermoeidheid maar meer een uiting van pijn, ze wilde niet meer mee uit, ze lag opeens de hele dag te slapen en ze trilt met haar lichaam als ze in haar mand ligt., ze had geen koorts en at en dronk normaal
de dierenarts dacht aan artrose en heeft haar helemaal nagekeken maar kon niets vinden, toen een bloedonderzoek naar alle organen en reuma, resultaat niets gevonden, van de week een echo laten maken van haar hart,  uitslag niets gevonden, wat zou er aan de hand zijn met haar, de dierenarts weet het niet meer en wil nu andere onderzoeken gaan doen
ze is 4 weken geleden voor het laatst loops geweest en ze heeft ook geen vloeiingen e.d. wat zou lijden voor baarmoederontsteking, dus dat is ook uitgesloten
we zijn zo'n beetje radeloos en weten niet meer wat we moeten doen
heeft iemand dit wel eens meegemaakt

alvast bedankt groetjes jootje
Door Lizzy
#713153
Dit doet mij denken aan de aanvallen die mijn hond Whoofer twee keer heeft gehad. Zij bleek een hernia te hebben. Is dat gecontroleerd?
Door jootje
#713171
Lizzy schreef: Dit doet mij denken aan de aanvallen die mijn hond Whoofer twee keer heeft gehad. Zij bleek een hernia te hebben. Is dat gecontroleerd?
nee, daar is nog niet naar gekeken
had whoofer ook last van een trillende achterkant
ze gaat ook heel snel zitten maar dan laat ze zich ook meer vallen dan dat ze echt gaat zitten, en de achterkant glijd dan soms weg
Door Lizzy
#713198
jootje schreef: nee, daar is nog niet naar gekeken
had whoofer ook last van een trillende achterkant
ze gaat ook heel snel zitten maar dan laat ze zich ook meer vallen dan dat ze echt gaat zitten, en de achterkant glijd dan soms weg

Ja, dat had ze ook, dat trillen. En dat wegglijden had ze ook. En dat hijgen had ze ook. Ze had duidelijk ook veel pijn. We dachten in eerste instantie dat ze pijn in haar buik had, maar het bleek echt haar rug. Ik zou dus beslist de rug goed laten onderzoeken.
Door jootje
#713204
Lizzy schreef: Ja, dat had ze ook, dat trillen. En dat wegglijden had ze ook. En dat hijgen had ze ook. Ze had duidelijk ook veel pijn. We dachten in eerste instantie dat ze pijn in haar buik had, maar het bleek echt haar rug. Ik zou dus beslist de rug goed laten onderzoeken.

hardstikke bedankt
ik ga het direct met de d.a. overleggen
Door jootje
#713286
jootje schreef:


nog een vraagje?
had je hond er met koud weer en regen meer last van?
dat merkte ik vandaag met de regen bij haar
en vorige week toen het vroor was het ook zo erg
Door susieq
#713298
De hond van mijn schoonouders had ook vergelijkbare klachten, zij bleek uiteindelijk een klein gezwel te hebben bij haar ruggegraat! Ik weet er verder niet al te veel van omdat ik mijn vriend in die tijd leerde kennen, maar weet wel dat de klachten ook ineens begonnen op te spelen. Weet niet of je hier wat aan hebt, maar heel veel succes en sterkte.
Groetjes Susan
Door jootje
#713613
Lizzy schreef: Ja, dat had ze ook, dat trillen. En dat wegglijden had ze ook. En dat hijgen had ze ook. Ze had duidelijk ook veel pijn. We dachten in eerste instantie dat ze pijn in haar buik had, maar het bleek echt haar rug. Ik zou dus beslist de rug goed laten onderzoeken.
ben gisteren bij de d.a. geweest om dit te bespreken
ze vind dat ik moet wachten tot volgende week mijn eigen d.a. weer terug
is van vakantie

ik merk wel dat met kou en regen de klachten erger zijn bij haar want gisteren met de regen was het erger dan normaal en vorige week toen het vroor ook
Door Lizzy
#713617
jootje schreef: ben gisteren bij de d.a. geweest om dit te bespreken
ze vind dat ik moet wachten tot volgende week mijn eigen d.a. weer terug
is van vakantie

ik merk wel dat met kou en regen de klachten erger zijn bij haar want gisteren met de regen was het erger dan normaal en vorige week toen het vroor ook
Oh, da's lekker, zo'n vervangende arts :(. Ik snap dit echt niet. Een nieuwe/andere arts kan juist met een frisse blik tegen zo'n probleem aankijken!

Veel pijnen (zeker ook in het skelet) verergeren door kou. Dus dat is niet echt ongewoon, zeg maar.
Door jootje
#713622
Lizzy schreef: Oh, da's lekker, zo'n vervangende arts :(. Ik snap dit echt niet. Een nieuwe/andere arts kan juist met een frisse blik tegen zo'n probleem aankijken!

Veel pijnen (zeker ook in het skelet) verergeren door kou. Dus dat is niet echt ongewoon, zeg maar.

de vervangende arts heeft aangegeven dat ze niet weet wat ze met dit probleem aanmoet
ze heeft de status van mijn hond doorgenomen en vind dat mijn eigen d.a. nu aan moet geven wat de volgende stap is om uit te vinden wat ze mankeert.
ook nu ik aangaf of het misschien een hernia kon zijn, moest ik maar wachten tot volgende week

Door Lil
#713637
Stom mens, je hond heeft duidelijk pijn. Maar goed je moet natuurlijk zelf weten of je een week wilt wachten of niet.

Ik heb hier ontdekt dat ik Boris heel goed kan helpen door hem bij vochtig weer (kou levert minder problemen in zijn rug op als vocht) een deken op de rug te leggen. Misschien nog een tip voor andere honden met rugklachten. Ik heb een deken met ruglengte 65 cm, met een beetje zoeken zijn deze bij hondenwinkels met wedstrijd of outdoor artikelen makkelijk te vinden. Voor mensen die domme opmerkingen maken heb ik ook nog wel een paar leuke antwoorden terug als ze je op straat aanspreken  ;)
Door jootje
#713647
Lil schreef: Stom mens, je hond heeft duidelijk pijn. Maar goed je moet natuurlijk zelf weten of je een week wilt wachten of niet.

Ik heb hier ontdekt dat ik Boris heel goed kan helpen door hem bij vochtig weer (kou levert minder problemen in zijn rug op als vocht) een deken op de rug te leggen. Misschien nog een tip voor andere honden met rugklachten. Ik heb een deken met ruglengte 65 cm, met een beetje zoeken zijn deze bij hondenwinkels met wedstrijd of outdoor artikelen makkelijk te vinden. Voor mensen die domme opmerkingen maken heb ik ook nog wel een paar leuke antwoorden terug als ze je op straat aanspreken  ;)
ik ga vanmiddag weer naar de dierenarts
ze moeten maar naar haar kijken
ik kan er ook niet tegen dat mijn meisje zoveel pijn heeft
ik heb al een soort dekentje gezien bij de dierenwinkel dus die ga ik vanmiddag meteen kopen , als het de goede maat is, en anders moet ze hem maar bestellen
bedankt voor het advies
Door Lizzy
#713650
Ga desnoods naar een andere DA. Nogmaals, een andere DA kan een nieuw licht werpen op de situatie doordat hij/zij er met schone lei naar kijkt.
Door tieneke
#713918
Ik zou meteen een afspraak met een goede osteopate/fysio maken en geen dag langerdoor tobben want dat je hond pijn heeft is 1 ding wat zeker is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door