Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#705643
Hallo allemaal,

Terry en ik komen net bij de DA vandaan en wat blijkt...een dikke darmontsteking.  :'(
Net 1,5 week begonnen met KVV, dus je wijt nog een hoop aan de overgang van het ene voer naar het andere, maar sinds 1,5 dag komt het er aan alle kanten tegelijk uit. Vanmiddag wilde hij zelfs zijn Bibi niet eten en toen wist ik dat het niet met het eten te maken had.

Het schijnt heel erg te heersen op het moment. Ik heb hier op het forum ook al verschillende mensen over darminfecties en ontstekingen gehoord. Hij heeft Salazosulfapyr gekregen en moet dat 10 dagen innemen.

Kent iemand het en is het zinvol om tijdens die kuur probiotica te geven of wordt dat door die medicijnen meteen kapot gemaakt?

Een poot van een zielige Terry
Door Helen
#705768
Ach gossie...Het heerst idd, zelfs stalen Balou heeft een dag of 3 diarree gehad. Ik heb het een dagje of anderhalf aangekeken, aangezien ik mij niet eens kan herinneren wanneer Balou voor het laatst iets mankeerde. Maar na anderhalve dag besloot ik er toch probiotica en groene leem in te gooien. Het is nu gelukkig over.
Door Eeffie
#706096
Lizzy schreef: Ach, arme Terry... Probiotica heeft zeker zin, ook in combinatie met deze medicijnen. Sterkte met hem.
Dank je, ja hij ziet er echt heel belabberd uit joh. Gelukkig slaapt hij nu, want gisteravond lag hij over de grond te dweilen van de pijn en kreunen erbij. Dan moet je ff sterk blijven hoor, pffff.

Anita* schreef: Sterkte hoor, wat is eigenlijk Probiotica?
Bedankt en het antwoord kun je in dit topic lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 313.0.html
Door Eeffie
#713413
Sinds een paar dagen is Terry weer de oude!!  :dog:

Het heeft lang geduurd, maar gelukkig gaat het nu weer goed met hem.
Ik dacht ik laat het even weten.....  ;)

groetjes Eef
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door