Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#712886
De eerste zalmkop heeft zojuist zijn intrek in onze vriezer genomen.

Waartoe rekenen jullie zalmkop? Hij weegt ongeveer 500 gram en er zit nog behoorlijk wat 'vis' aan,  ook zie ik stukjes vin, hersens en ogen zitten. Zijn er nog dingen die ik moet verwijderen voor het voeren?
Door Lizzy
#712889
Nee hoor, je kunt het zo geven. Ik reken het zelf onder vleesbot, omdat er vrij veel kraakbeen/graat in zit. En ook nog lekker wat visvlees.
Door Malamoods
#712890
Je kunt de zalmkop helemaal geven en hoeft niets te verwijderen. Ik reken het tot vleesbot.

Rachel.
Door Daphne
#712910
Lizzy schreef: Nee hoor, je kunt het zo geven. Ik reken het zelf onder vleesbot, omdat er vrij veel kraakbeen/graat in zit. En ook nog lekker wat visvlees.
Kan ik hem de kop in zijn geheel geven? Met het hond-op-de-kop-houd-anders-wassie-gestikt-incident na het eten van een te groot stuk kopvlees ben ik uiterst voorzichtig geworden. Veel vlees wordt hier nu in kleine stukken geknipt. Ribben e.d. geef ik nog wel in zijn geheel en dat gaat op zich goed.
Door bas rouge
#712932
Als het de hond is op de foto van je onderschrift dan is zo'n kop van 500 gram prima om in 1 maaltijd te geven hoor.

Zalmkop is lastig eten en de kans dat ze die in 1 keer doorslikken is eigenlijk nihil.
Door hellenbanjerbo
#713006
[hond-op-de-kop-houd-anders-wassie-gestikt-incident [quote][/quote]]  :) :) maar je zult je wel rot geschrokken zijn. malle balou, never a dull moment.
Door Daphne
#713010
bas rouge schreef: Als het de hond is op de foto van je onderschrift dan is zo'n kop van 500 gram prima om in 1 maaltijd te geven hoor.

Zalmkop is lastig eten en de kans dat ze die in 1 keer doorslikken is eigenlijk nihil.
Het is inderdaad de hond op de foto (kruising herder x malamute).
Dus de kans dat er stukken graat naar binnen gaan zijn te verwaarlozen?
Door Daphne
#713012
hellenbanjerbo schreef: [hond-op-de-kop-houd-anders-wassie-gestikt-incident

Inderdaad! Had gelukkig vlak daarvoor het verhaal gelezen van Erna, hoe ze Luigi op zijn kop hield. Daardoor heb ik snel kunnen handelen, heb haar daarvoor bedankt en ben er nog dankbaar voor!!
Door Daphne
#713014
Hoe vaak mag je dit eigenlijk geven?
Ik weet dat er een paar ingrediënten zijn die je niet té vaak moet geven, of slechts 1x per week enz. Hoe zit dat met zalmkop?

Oh ik ben zo benieuwd hoe hij dit gaat eten. Is altijd leuk om wéér wat nieuws toe te kunnen voegen aan de reeks ingrediënten!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#713026
Daphne schreef: Hoe vaak mag je dit eigenlijk geven?
Ik weet dat er een paar ingrediënten zijn die je niet té vaak moet geven, of slechts 1x per week enz. Hoe zit dat met zalmkop?

Oh ik ben zo benieuwd hoe hij dit gaat eten. Is altijd leuk om wéér wat nieuws toe te kunnen voegen aan de reeks ingrediënten!!
Vis geef je als complete maltijd zo één á twee keer per week. Je kan dan twee keer een zalmkop geven, maar ook één keer een zalmkop en de andere keer makreel of sardien oid.
Door fester
#713035
beetje domme vraag misschien. :-[
Maar heeft de visboer dit altijd in zijn kraam, of moet je dit bestellen.

En wat kost ongeveer een zalmkop  ::)
Door Daphne
#713075
fester schreef: beetje domme vraag misschien. :-[
Maar heeft de visboer dit altijd in zijn kraam, of moet je dit bestellen.

En wat kost ongeveer een zalmkop  ::)
Hier hebben we het van te voren aangegeven en dan zorgt de visboer dat hij er wat heeft. Ik heb er eerst maar eens eentje meegenomen, je weet het immers maar nooit. Het koste om precies te zijn niets.
Door Mevroi Kruim
#713183
fester schreef: beetje domme vraag misschien. :-[
Maar heeft de visboer dit altijd in zijn kraam, of moet je dit bestellen.

En wat kost ongeveer een zalmkop  ::)
Mijn visboer heeft ze altijd wel, evenals de staarten (=graten waar de filets van afgesneden zijn) maar ze kosten wel wat. Voor 3 koppen en 3 staarten betaal ik meestal 1,50. Dat zijn 3 maaltijden voor mijn hondjes.
Door Golum
#713722
Kruimel schreef: Mijn visboer heeft ze altijd wel, evenals de staarten (=graten waar de filets van afgesneden zijn) maar ze kosten wel wat. Voor 3 koppen en 3 staarten betaal ik meestal 1,50. Dat zijn 3 maaltijden voor mijn hondjes.
Ik krijg ze gratis... Wel voor een flesje wijn  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door