Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#711381
Via het enge heddurforum kreeg ik de volgende vraag en ondanks dat ik toch wel het e.e.a. over homeopathie weet durf ik er geen antwoord op te geven:
Weet jij iets over cholesterol bij honden en iets homeopatisch ervoor. Ik ken iemand, haar hond heeft dit:
Het is Corneal dystrofie: kristalijne neerslagen van cholesterol (kristallen) of andere lipiden (vetten).
Heb je enig idee? Volgens haar DA zijn er geen med. voor.

Beestje word langzaam blind en ze weten niet hoe lang het kan duren. Die mevrouw ging zelf ook op internet zoeken maar ik denk miss. kan ik een beetje helpen.

Het heeft geen haast hoor maar als je iets weet hoor ik het wel. Alvast bedankt.
Die mevrouw zou denk ik sowieso het beste naar een homeopatisch of holistisch DA kunnen gaan, maar misschien dat iemand hier ook weet of er een homeopatisch middel is ter ondersteuning / verlichting?

Ik zal vragen of de persoon die mij deze vraag heeft gesteld zich hier ook aan kan melden om eventuele vragen te beantwoorden en adviezen door te geven aan de eigenaresse van de hond in kwestie. ;)
#714816
De hond in kwestie is een Ridgemix teef van 2,5 jaar. Sinds 1,5 jaar weten we dat ze lijdt aan auto immuunziekte en we zijn nog steeds bezig om daar de juiste medicatie voor te vinden. Ze reageert erg snel met bijwerkingen die maar heeeel zelden voorkomen, dus niet alles is in te zetten bij haar. Maandag hebben we weer een afspraak bij de da over hoe we nu verder moeten e.d. dus hoop dan meer te weten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door