Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door PBGV54
#712779
Hallo allemaal.
Ben benieuwd of er mensen zijn wiens hond ook last heeft van kleine rode plekjes onder de voetzooltjes van hun hond waardoor ze niet goed kunnen lopen (hinken)en pijn/last hebben.De huid daar is een klein beetje rauw.
Ben al bij de DA geweest 15 febr(was een vervangster want hijzelf was op vacantie)
Het was niet ontstoken werd gezegd maar wel flink rood,ze kon zich wel goed voorstellen dat Chablis last had met lopen.
Heb z'n pootje regelmatig in de soda of biotex gestopt.
Ook regelmatig vaseline tussen z'n tenen gesmeerd en dan wel z'n sok aangedaan. i.v.m. likken.
Heb 5 pijnstillers (Previcox) meegekregen maar tot nu toe nog niet weg.
Moet ik z'n pootje in een sok stoppen zodat hij er niet meer aan zit te likken of juist niet????
Moet het gewoon aan de buitenlucht worden blootgesteld??De meningen in mijn omgeving zijn nogal verdeeld vandaar mijn vraag.
Mocht U een goede tip hebben dan hou ik me aanbevolen.
Bij voorbaat dank.
Door Lizzy
#713093
Is Is dit echt van het afslijten, die plekjes? Heeft hij dit altijd of heeft hij dit nu voor de eerste keer?

Ik laat wondjes het liefst zoveel mogelijk blootgesteld aan de buitenlucht. En wat ik wel graag inmasseer is propolis-zalf.
Door PBGV54
#713104
Dit is de eerste keer dat hij zo'n last heeft.
De hele nacht liggen spoken.
Hij heeft er echt last van. Vanochtend heel even buiten geweest maar hij kon echt niet lopen.
Wel meer last gehad van pijn tusen z'n teentjes maar dat was na een paar dagen al weer verholpen.
Dus het is beter z'n pootje gewoon "vrij" te houden en niet in een sok te stoppen??
Is het dan niet erg dat hij er aan likt of is dat juist wel goed??
Die zalf is het gewoon te koop bij drogist of alleen bij een speciaalzaak?
Ik smeer het meestal in met vaseline.
IK denk dat ik vanmiddag weer naar de DA ga!!
Was 15 febr al geweest.
Ben benieuwd wat de DA nu te melden heeft.
Door Lizzy
#713194
PBGV54 schreef: Dit is de eerste keer dat hij zo'n last heeft.
De hele nacht liggen spoken.
Hij heeft er echt last van. Vanochtend heel even buiten geweest maar hij kon echt niet lopen.
Wel meer last gehad van pijn tusen z'n teentjes maar dat was na een paar dagen al weer verholpen.
Dus het is beter z'n pootje gewoon "vrij" te houden en niet in een sok te stoppen??
Is het dan niet erg dat hij er aan likt of is dat juist wel goed??
Die zalf is het gewoon te koop bij drogist of alleen bij een speciaalzaak?
Ik smeer het meestal in met vaseline.
IK denk dat ik vanmiddag weer naar de DA ga!!
Was 15 febr al geweest.
Ben benieuwd wat de DA nu te melden heeft.
Ik zou even naar de DA gaan ja. Het zou best een reactie op iets kunnen zijn. Met likken aan de pootjes blijft het zo klef. Dus beter van niet. Maar ja goed, het valt niet mee om een hond te verbieden aan z'n poot te kluiven. Meestal heb je dan toch een kap nodig. Tenminste, ik wel want sokken? Werken hier niet. Die halen ze er acuut weer af.

Ik zou geen vaseline smeren. Dat sluit de boel af. Honingzalf kun je bij de reformwinkel halen.
Door Yves
#713776
Yves heeft ook erg last van zijn pootje gehad. Hongingzalf werkte erg goed.

Ik deed een flinke klodder op een gaasje en met behulp van zelfklevend verband plaatste ik het op de onderkant van zijn pootje. Aan de voorkant (bij de tenen) liet ik het open zodat er wel nog lucht bij kon komen.

Tegen het likken had Yves dag en nacht een kap om. Want door het likken werd het alleen maar erger.

In de bibliotheek staat een beschrijving om een anti-lik/bijt kraag te maken. Misschien vind je dat een wat vriendelijker alternatief voor een kraag.
Door PBGV54
#713794
Gisteren bij de DA geweest. Heb weer previcox gekregen en een AB kuurtje.Ook heb ik een "schoentje"aangeschaft omdat er dan geen vuil bij kan komen als hij buiten loopt.
Heb op aanraden van Lizzy honingzalf gehaald bij het "Kruidendorp".
Verband, gaas en hechtpleister had ik al dus net als Yves doe ik op het gaasje  een flinke dot honingzalf,  plaats dat onder z'n voetzooltje, tape het dan dicht met hechtpleister en laat de bovenkant open zodat er toch lucht bij kan.
Nu maar hopen dat hij snel zal opknappen want nu is hij een beetje zielig :'(
Door Yves
#714668
Bij Yves bracht het meteen verlichting. Kun je dat aan jouw hond zien?

Ik ben nu al drie weken bezig met een eliminatie dieet om te zien of het een reactie is op een bepaald soort voedsel. Ook heb ik drie weken AB gegeven, maar bij Yves was het ook flink ontstoken. Naast een ontstoken poot had Yves ook last van jeuk rond zijn bek en zijn huid was nogal roze/rood.

Het gaat nu erg goed en alles lijkt over te zijn. Afgelopen vrijdag was de laatste dag van de AB kuur en ik moet dit dieet nog drie weken volhouden. Nu maar hopen dat het niet meer terug komt.
Door PBGV54
#715279
Sinds ik de honingzalf gebruik zie ik inderdaad wel verbetering optreden.
Ben nu op de helft van AB kuur en er zit  progressie in moet ik zeggen.
Hopelijk duurt het niet lang meer voor Chablis weer normaal op z'n pootjes staat.
Ben ook blij met het "schoentje" via de DA want dat zorgt ervoor dat er geen vuil bij kan komen.
Hij vindt het wel raar zo'n zwart "ding" aan z'n poot maar het dient tenslotte een goed doel.
Ben benieuwd of hij snel opknapt en hoe lang het gaat duren voor we weer  een normale wandeling kunnen maken. ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door