Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door cylke
#712636
Wat vinden jullie hier van? :confused1:

Als vleesbot: kippenek,kippevleugel,karkassen van konijn,-kip en -gans, geiteribben,konijnenbout, schapenbot (weet wel niet van welk deel  :-[) en een beetje parelhoenbout.

Als organen: mix van kippelever,kippehart en rundslever, konijnenorgaantjes,rundshart en lever, schapenpens en rundspens.

Als vlees: kip, kalkoen,rund,paard,konijn en hert.

Als groentemix momenteel: komkommer,courgette,tuinkers,wortel, witloof en appel.

De restjes verschillen van dag tot dag hé, en af en toe krijgt ze er een schep natuuryoghurt bij,of kefir of een eitje (met pel en al).
En 3xper week een capsule visolie.

Is dit genoeg afwisseling?

Groetjes
Cylke
Elke dag neem ik van elke schuif iets...het is nl.verdeeld in dagporties. :P
Door Mevroi Kruim
#713187
Dit is zeker voldoende afwisseling! Hartstikke goed!
Of de verhoudingen ook kloppen kan ik niet zien aangezien je geen hoeveelheden geeft.
Door cylke
#713329
Volgens de rekenhulp kom ik op het volgende:
per dag:
218gr vleesbot
66gr orgaan
21 tafelrestjes
66gr spiervlees
21gr zuivel
We hebben al het vlees ongeveer in zo'n dagporties verdeeld en elke dag wordt er een combinatie uitgenomen...
Bedankt voor je reactie  :)
Groetjes
Cylke
Door Lizzy
#713344
Genoeg afwisseling? Ik tel iets van 10 verschillende diersoorten :o! Ja, da's duidelijk genoeg afwisseling. Tenzij je natuurlijk 6 keer per week kip geeft en 1 keer per week of eend of konijn of paard of hert ;D. Maar die indruk krijg ik niet echt.

Dus ja, ziet er prachtig uit.

Volgens mij geef je 56% vleesbot, 17% orgaan, 5% tafelrestjes, 17% spiervlees, 5% zuivel. Tenminste, als je deze dingen die je nu op hebt geschreven ook iedere dag voert....
Door cylke
#713424
Dat gewicht heb ik berekend door het weekgewicht (rekenhulp) te delen door 7...
Op de rekenhulp stond er 50% vleesbot, 15% groentenmix,10% orgaan, 15% spiervlees, 5% zuivel en 5% tafelrestjes.
Maar niet elk karkas weegt 218gr  :D dus krijgt ze wel eens iets meer of minder hé  ;)
Vanavond ging het kippekarkas er in ieder geval zonder probleem in  ;D
Groetjes
Cylke
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door