Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#712421
Toch het probleem hier maar eens voorleggen.

Puck heeft al een tijdje roze plekjes op haar achterpoten, zoals je hier onder kan zien:

Afbeelding
Afbeelding

Nu lijkt het alsof ze irritatie geven, maar ik zie haar er nooit op bijten.

Maar als wij naar Soestduinen gaat heeft ze tegenwoordig bijna altijd irritatie aan haar achterpoten. Dan laat ze zich opeens op haar gat vallen om haar poot af te kluiven. Alsof het zand de irritatie veroorzaakt. Maar hoe en waarom? Ze heeft geen wondjes ofzo.

Dus heb ik eigenlijk 2 vragen bedenk ik mij. De eerste is 'wat zijn die roze vlekken?' en de tweede is 'hoe kan het zand haar zo enorm rot zitten?'
Gebruikersavatar
Door Nitus
#712469
Dat haar pootjes roze zijn komt volgens mij door het likken. Maar waarom ze dat doet... ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hopelijk krijg je ook nog nuttige tips ;).
Door Lizzy
#712477
Ik heb inmiddels de ervaring dat rode pootjes 3 (of meer - maar bij mij zijn er 3 bekend) oorzaken kunnen hebben :

1)Rugpijn. Iets niet goed in de rug. Geloof het of niet. Brutus heeft altijd veel op zijn poten gekluift. En zoals je weet is zijn rug niet 100% in orde. Sindskort loop ik bij een fysio-manueel therapeut. Vraag 1 van haar was "bijt hij wel eens op zijn poten?". Ja dus. Sinds hij in behandeling is bij haar: bijt hij dus niet meer op zijn poten.

2)Allergie voor iets. Dat kan zijn van iets in het voer tot een wasmiddel waar ze niet tegen kan tot een plantje waar ze niet tegen kan. Moeilijk te achterhalen. Soms helpt het supplementeren van visolie.

3)Stress. Afreageren.
Gebruikersavatar
Door chery
#802384
Een oud topic, maar wilde toch even reageren.
1 van mijn honden heeft ook rugklachten en hij likt veel aan de poten....
Morgen moet hij naar de dierenarts om een foto van de rug te maken, omdat hij het week-end weer een aanval had en nu nog last heeft ondanks pijnstillers en hij likt nu meer aan de poten en gaat steeds zitten.
Door Bobo
#803963
Bobby likt/bijt ook altijd aan zijn poten en heeft nu zelfs al twee keer zijn zolen kapot gebeten waardoor hij met schoenen aan moest lopen  :(
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit stress zou zijn, maar er kunnen dus meer dingen aan de hand zijn?
Hoewel hij sinds we vakantie hebben (nu 2e week) niet meer gebeten heeft....
Door Decibels
#804709
de roze plekken ontstaan door likken...wordt veroorzaakt door het regelmatig 'nat' worden. te vergelijken met dr traanstrepen die sommige honden hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door